Prezentarea noii generații Suzuki Jimny este programată pentru 5 iulie, însă oficialii constructorului nipon au pregătit o surpriză pentru fani. Aceștia au publicat primele imagini oficiale cu noua generație Jimny. Așa cum era de așteptat, producătorul japonez păstrează designul general și operează doar câteva modificări minore.
Opt nuanțe de caroserie vor fi disponibile, iar cele mai "curajoase" sunt Kinetic Yellow și Brisk Blue Metallic. Totodată, japonezii spun că Jimny poate fi comandat și cu o caroserie în două nuanțe.
Noul Suzuki Jimny rămâne un model orientat către off-road, iar producătorul nipon spune că manevrabilitatea a fost îmbunătățită, dar fără să altereze caracterul pe care deja îl cunoaștem. Șasiul tradițional, suspensia rigidă și tracțiunea integrală sunt armele cu care noul Jimny este gata să iasă în off-road.
La interior, Suzuki a ales să introducă un sistem de infotainment care comunică cu ocupanții prin intermediul unui ecran tactil.
Pentru moment, Suzuki a oferit informații doar despre versiunea destinată pieței din Japonia. Clienții vor putea opta pentru un motor de doar 660 de cmc sau pentru unul de 1.5 litri și pentru transmisii manuale sau automate cu cinci sau patru rapoarte. De asemenea, noul Jimny va fi oferit cu un sistem de frânare de urgență, cu pilot automat și cu un buton pentru pornirea/oprirea motorului. Cu detalii complete despre noua generație Suzuki Jimny vom reveni în 5 iulie.
S-or fi inspirat japonezii din simplitatea fostului SJ / Samurai (ori din G-Klasse, sperînd la un succes similar?), dar - stilistic vorbind - tot un pas înapoi îmi pare.
Nu și din pdv tehnic, evident, fiindcă și noua declinare va fi la fel de capabilă-n offroad ca fosta. Ba chiar și mai și, fiindcă mai stabilă.
Clar că fosta generație era mult prea *înghesuită* și majorarea lățimii piticaniei (mai ales) e binevenită, dar cred că era preferabilă o *evoluție fără revoluție*. La exterior mă refer, că interiorul e OK.
În plus, proiectarea simplificată la maxim a panourilor caroseriei nu cred c-o să conducă la scăderea prețului sub cei cca. 15 mii euro actuali...
e pe gustul meu
...Aproape identice și ele cu ale vechiului Jimny dac-ar fi să ne luăm după titlu, doar că pătrățoase și nu rotunde. :-)))
Lungimea ar varia și ea (3,40 / 3,60 m), dar ampatamentul ar fi la ambele de 2,25 m, ca și înălțimea (1.715 mm.)
Motoarele pt. Japonia ar include, pe lîngă R06A-ul de 660 cmc turbo (63 CP, max. permis acolo pt *kei-cars*) și K12C-ul DualJet de 90 CP + K10C BoosterJet (112 CP), însă pe unele piețe (nu și Europa probabil) va fi oferit și un 1.5 l aspirat de 102 CP.
În ciuda Cx-ului de dulap, eficiența motoarelor optimizate se va reflecta într-un consum mediu mai mic decît al fostei generații: 6,5-7,4 l/100 km previzionați - ultima valoare pt. varianta automatică.
...Dar designul tot nu-mi place. :-)
Ca să fiți de acord măcar 10%, ar trebui să vedeți însă versiunea cu ecartament îngust și fără aripi evazate, mai înală decît lată cu 24 cm...
Imposibil să nu recunosc însă meritele mărcii-n segmentul micro-offroaderelor veritabile.
O clasă practic dispărută de-o vreme (vb. de mici 4x4 cu reductor, diferențiale blocabile etc.) și pe care nu trebuie uitat că Suzuki a inventat-o cumva acum 60 de ani, începînd cu *primitivul*, dar capabilul LJ10 (1968, motoraș 0,36 l - 2 cil/2t de 25 CP, 75 km/h Vmax :-)).
Cel mai vechi dinozauro-Suzy d-ăsta cu care am mers era un LJ80 de prin 1978 (800 cmc / 40 CP) - zgomotos, cu suspensii dure, hiper-înghesuit, practic fără portbagaj, dar imbatabil și el pe coclauri, în ciuda puterii aparent debile.
Pe alte piețe decît Europa, LJ80 se numea *Jimny 8*- filiație respectată și de actualul Jimny încă vîndut - clar mai rafinat per total, dar aproape la fel de *săltăreț* pe drumuri proaste.
Simți deci că-ți sar plombele :-) (mai ales în spate), chiar dacă nu mai are arcuri pe foi (înlocuite cu helicoidale și pe SJ 413 Samurai, din 1994.)
Ei bine, principalul progres al noului Jimny pare să fie (zic puținii care l-au condus deja) confortul mult mai bun al suspensiilor, pe lîngă consumul redus. Bravo lor-japonezilor!
Se va vinde așadar cu siguranță f. bine la nivel global (India mai ales, unde și Swift-ul depășește de 15x ori cifrele din Europa), deși în unele zone va rămîne un vehicul de nișă.
Și pentru unii ca mine de fapt, fiindcă mă cam bate gîndul spre un 4x4, dar unul mai *soft* - nu din cauze estetice deci l-aș ignora, ci fiindcă n-am nevoi de *cățărare extremă*.
Swift-ul 4x4 ori Ignis-ul rămîn așadar preferabile, ca preț mai ales (12.500 euro preț listă echipate binișor, cu 4 uși dar și cu cca. 4.000 mai ieftine decît actualul Jimny...)
De la o fostă minusculă firmă japoneză (Hope) cu motor bicilindru 2 t de 359 cmc Mitsubishi, dar povestea-i prea lungă pentru comentarii.
... atunci ma duc sa ma culc...
Și mai clar: mă simt mai bine cînd nu mai trebuie să mint deloc. :-) Fie și doar prin omisiune.
Ontopic însă: dacă tot am scris prea mult pîn-acu (ca la orice temă suzukioasă :-)) o să-ți răspund oarecum tangențial, dar mai pozitivist apropo de noul Jimny.
Mai exact, din unele motive e chiar tentant - mai ales prin posibilitatea alegerii micului, dar excelentului tricilindru 1.0 Boosterjet de 112 CP, indisponibil din păcate și pe Swift 4x4, și pe Ignis Allgrip.
Mai rumeg deci și varianta asta că-i timp destul pînă la anu, chiar
dacă va costa probabil 16-17.000 în versiunea 1.0 T.
La noi, că-n Vest prețul de listă sare sigur de 20.000.
Felicitari niponilor, cred ca succesul va fi garantat.
Ar fi interesant totusi daca vor produce si un model in 5 portiere, pentru ca modelul in 3 portiere este clar doar pentru 2 persoane.