La jumătatea anului curent, Rolls-Royce a prezentat noul Cullinan. Primul SUV dezvoltat de constructorul britanic poartă numele celui mai mare diamant descoperit până acum și este dezvoltat pe platforma "Architecture of Luxury", aceeași arhitectură folosită în prezent și pe Phantom VIII.
Acum, oficialii Rolls-Royce au anunțat că primele exemplare Cullinan au pășit pe poarta fabricii din Goodwood, West Sussex. Britanicii au pregătit 8 unități care vor merge către cele 8 showroom-uri (Edinburgh, Leeds, Manchester, Birmingham, Bristol, Essex, Londra și Sunningdale) din Marea Britanie.
Cel mai scump SUV din lume are o lungime de 5.341 de mm și un ampatament care măsoară 3.295 de mm. Noul Cullinan poate fi comandat atât într-o versiune cu 5 locuri, cât și în varianta Individual cu 4 locuri. Portbagajul are un volum de 560 de litri (600 de litri prin eliminarea ruloului), iar atunci când bancheta spate este rabatată, volumul ajunge la 1.930 de litri.
Sub capotă, Rolls-Royce Cullinan "ascunde" același motor V12 de 6.75 de litri pe care îl știm deja din gama Phantom.
Motorul dezvoltă 571 CP la 5.000 rpm și 850 Nm începând cu 1.600 rpm. Timpul pentru accelerația de la 0 la 100 km/h nu a fost anunțat, însă britanicii ne spun că viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.SUV-ul Rolls-Royce dispune de un mod special de off-road, dar și de o mulțime de sisteme de siguranță și asistență. Producătorul britanic pune la dispoziția clienților un sistem de tracțiune integrală și un sistem cu patru roți directoare.
Cel mai probabil pentru a ne feri de cabinetele de cardiologie !:))
Ti-am dat manuta verde pt. ca respect orice parere atata timp cat e spusa civilizat chiar daca nu sunt de acord cu ea.
Nu stiu cum vad unii lucrurile, dar mi se pare cel mai elegant si de bun gust interior de SUV. Lemn, piele, aluminiu, crom si design clasic = perfectiune pt. mine. Modernism excesiv si prea mult aluminiu pt. mine inseamna rece, prost gust, obositor, si plictisitor. Uite...Cayenne-ul nou imi place mai mult ca design la bord. Dar nu pot compara pt. ca e inferior ca materiale si usor sportiv ceea ce nu ii da o eleganta. Dar il prefer in locul Rolls-ului pt. ca e o combinatie de sport si lux discret in acelasi timp si imi place mie. Dar asta nu il face mai ,,tare'' ca un Cullinan din acest punct de vedere. E din start sub el.