La finalul lunii septembrie, americanii de la Lucid Motors anunțau că primele exemplare Air Dream Edition (ediție de lansare) au părăsit linia de asamblare a uzinei din Arizona, SUA.
Acum aflăm că viitorii clienți vor primi mult-așteptatele mașini începând cu 30 octombrie. Desigur, acestea vor fi ediția limitată Lucid Air Dream Edition, disponibilă în două versiuni: Range și Performance. Așa cum era de așteptat, acestea vin cu o listă stufoasă de dotări, inclusiv cu o baterie uriașă (118 kWh capacitate de stocare).
Autonomia maximă ajunge până la 837 de kilometri atunci când versiunea Air Dream Range este echipată cu jantele de 19 inch. Aceasta dispune de 946 CP și 1.390 Nm, însă dacă vrei să depășești pragul celor 1.000 de cai putere trebuie să bifezi versiunea Performance.
Cu 1.126 CP și 1.390 Nm cuplu la dispoziție, cel de la volan poate parcurge peste 700 de kilometri cu o singură încărcare. În ceea ce privește performanțele în linie dreaptă, Lucid Air Dream Performance atinge 96 km/h în 2.42 secunde, iar sfertul de milă îl acoperă în 9.67 secunde.
După livrarea primelor exemplare, Lucid Motors va organiza un raliu inaugural.
În cadrul acestui eveniment, clienții își vor putea conduce mașinile pe un traseu conceput special pentru a le scoate în evidență manevrabilitatea și performanțele.via Lucid Motors
Apoi problema cailor putere la maşinile electrice.... nu există !
Aici nu vorbim de un motor termic care stă ca p.... la relanti şi arde combustibil sau în caz că merge la capacitate maximă arde în draci hidrocarburi generând noxe cu duiumul !
Motorul electric la relanti, sau pe loc, nu consumă mai nimic sau deloc
iar la putere maximă, doar curent verde luat de acasă de la soare.
Cine îşi imaginează că Lucid nu îşi încarcă maşina la panouri solare, nu ştie cui îi este dedicată această maşină.
Oricum, nu Tesla o să sufere mult de la Lucid, ci Mercedes şi alte mărci de lux similare non electrificate.
Nu-mi mai tocesc tastele cu argumente anti-BEV-uri de +3-400 CP ca fiind anti-ecologice, nici că-s rezervate ălora cu biciul, nici că-s grele ca un elefant mort sau că-s făcute să atragă prin e-fascinație clienții de Dacia Spring.
Îi reamintesc doar lui Edikkk că isteria decarbonizării împinsă pe la Davos-Glasgow etc. e singura cauză a dublării prețului gigacaloriei din garsonieră.*
...Fiindcă ”certificate verzi” -- nu, nu alea după înțepare spre binele lu K.Schwab.
Ori a benzinei.
Sau a kilowatului.
*Ah scuze, uitasem, din vila lui cu piscină, heat-exchangers și panouri Star-Trekkk. :-)
Dar ma rog pe edikk nu il afecteaza fiindca el sta la piscina si are curent de la soare.
sunt sigur ca kaii la electrice consuma mai putina energie, poti face din meniu cati cai, acceleratie, eco...
Un chiron de ex are autonomie de 160km daca mergi cuminte si 12min daca o calci dar nu se plange nimeni.
https://www.motortrend.com/news/epa-rates-1500-horsepower-bugatti-chiron/