Tesla a publicat un grafic comparativ între Tesla Model S și Tesla Model 3 care dezvăluie în premieră principalele detalii tehnice ale celui mai nou model al constructorului american.
Astfel, graficul arată că Model 3 va avea o autonomie oficială de peste 344 de kilometri, însă producătorul nu menționează explicit dacă această valoare respectă standardele americane EPA. De asemenea, graficul arată că noul model va avea nevoie de 5.6 secunde pentru a ajunge de la 0 la 96 km/h, în timp ce portbagajul va avea o capacitate de circa 400 de litri.
Așa cum știm deja, Model 3 va avea un display poziționat central, iar acum am aflat și diagonala acestuia: 15 inch, ceva mai mic decât ecranul de 17 inch disponibil pe Model S.
Potrivit publicației Charged, Tesla a publicat acest grafic comparativ în speranța că unii dintre clienții care au comandat deja un Model 3 se vor reorienta spre Model S, care beneficiază de performanțe semnificativ mai bune, dar care vine și cu un preț de două ori mai mare, în condițiile în care Model 3 ar trebui să coste circa 35.000 de dolari în versiunea de bază.
De altfel, Tesla menționează explicit în graficul comparativ că cei care comandă acum un Model 3 îl vor primi abia la jumătatea anului 2018, în timp ce Model S poate fi recepționat în cel mult 30 de zile.
Via Charged
Tesla e un cos imens plin cu marketing si promovare agresiva a produselor sale. Permanenta amanare a lansarilor, schimbare de atitudine in privinta platii la incarcare, lansarea unor soft-uri prea putin temeinic verificate, problemele cu angajatii...am uitat ceva?....intr-un final, toate acestea, nu-mi miroase a bine.
Initial (si inca o fac) am admirat Tesla, deschiderea catre nou, agresivitate in abordarea pietei, etc...dar acum am impresia ca s-au intins mai mult decat le e plapuma. In fuga disperata dupa bani (clienti si investitori) - cred ca "durerea" lui Musk nu e ecologia ci doar identificarea unei surse neabordate de venituri - Tesla a apelat la spectacol si la o multime de elemente de teatru pentru a se distinge ca un producator "mai cu motz" decat cei care au preferat sa ofere aceleasi si aceleasi motoare clasice. Si i-a reusit.
Problema e ca "winter is coming" (cine a vazut trailerul de la sezonul 7?) pentru ca politica se schimba ca si interesul greilor din industrie care isi pot permite (pana la urma) sa vanda si in pierdere ani de zile intr-un segment de piata pentru viitoare castiguri masive. Chestie pe care Tesla nu si-o va putea ingadui decat daca are produse competitive (ca performante si pret) pe care sa le vanda
pana una alta Tesla inca joaca singur pe teren, si daca pe mucosii gen Leaf sau Zoe nu i-ar baga in seama sa vad cand vor veni dulapii gen Mercedes, BMW ori calculatii asiatici.
zic si io
https://cleantechnica.com/2017/05/09/5-months-chevrolet-bolt-sales-numbers-tell-us-far/
Plus ca e interesant ca pana acum Volt-ul hibrid e nr.1 per total in cazul celor eco (hibride+electrice).
Tesla pierde deja teren, iar ceilalti gen Ford sunt departe (problema respectiva fiind si unul din motivele pentru care CEO-ul a fost dat afara).
Depinde mult ce se va intampla in Europa cu Ampera-e. Am inteles ca in Norvegia au foarte multe comenzi.
P.S. Era o stire ieri ca BMW nu va mai adauga modele noi in gama i (asa cum va face Mercedes care va dezvolta o gama complet noua electrica care se va vinde in paralel cu cele cu motorizari clasice).
luasem in calcul producatorii si mai putin modelele. Leaf e pe o panta descendenta, e deja invechit (si ca design si ca ergonomie), Bolt arata bine si arata ca o masina normala. Sunt optimist in privinta noului Leaf, posibil sa socheze din nou ca prezenta fizica, dar imaginea va fi una mai digerabila; nu ne va mai duce cu gandul la o masina electrica.
Volvo, in schimb, cam tace cu toate ca are finantele necesare dar si niste parinti adoptivi ce ma mira ca nu pun accentul mai puternic pe dezvoltarea unei ramuri electrificate.