Skoda a prezentat recent câteva schițe cu noul concept Vision X, iar acum a dezvăluit un teaser care scoate în evidență forma grilei și designul blocurilor optice. În plus, constructorul ceh a explicat în detaliu particularitățile sistemului de propulsie, în condițiile în care acesta introduce câteva noutăți interesante.
Astfel, Skoda Vision X are un motor turbo TSI cu 4 cilindri de 1.5 litri care a fost conceput în așa fel încât poate rula și cu gaz natural comprimat (CNG). La rularea cu CNG, unitatea de propulsie ajunge la 130 de cai putere și oferă un cuplu maxim de 250 Nm. Unitatea CNG este montată pe puntea față, în timp ce un motor electric este poziționat pe puntea spate, iar conceptul este capabil să ruleze până la 2 kilometri în regim full-electric.
Practic, conceptul poate rula cu inclusiv cu tracțiune integrală atunci când sunt activate atât unitatea CNG, cât și motorul electric de pe puntea spate, iar producătorul afirmă că Vision X este primul său vehicul cu tracțiune integrală fără cardan.
Motorul electric de pe puntea spate este alimentat de la un acumulator Li-Ion de 48 volți care se poate încărca în timpul mersului, în special la frânare.
De asemenea, Skoda menționează existența a două rezervoare pentru gazul natural comprimat: unul amplasat sub scaunele din spate, iar altul sub axul spate al conceptului.Pe baza acestor specificații tehnice, conceptul poate atinge o viteză maximă de 200 km/h, în timp ce sprintul până la 100 km/h se realizează în 9.3 secunde. Principalul avantaj al implementării unui astfel de sistem de propulsie este reducerea emisiilor, în contextul în care conceptul emite circa 89 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Mai multe detalii și imagini despre Skoda Vision X vor fi făcute publice cu ocazia lansării din 6 martie de la Salonul Auto de la Geneva.
Via Skoda
Comentarii (4)