Noul Volkswagen Golf 7 facelift a fost lansat în România la începutul acestui an, iar constructorul german a anunțat acum și primele detalii oficiale despre varianta BlueMotion. Aceasta va utiliza de asemenea motorul TSI de 1.5 litri introdus la lansarea oficială, însă puterea acestuia a fost ușor ajustată în jos de la 150 la 130 de cai putere.
Principala noutate o reprezintă însă sistemul "Coasting - Engine off", prin care motorul se dezactivează complet dacă șoferul ia piciorul de pe pedala de accelerație la viteze de până la 130 km/h. Până în prezent, variantele BlueMotion ofereau o reducere a consumului de carburant cu 0.2 litri/100 km, în condițiile în care motorul rămânea pornit, însă cu noul sistem reducerea de consum ajunge la 0.4 litri/100 km.
Pentru ca sistemele și echipamentele mașinii să funcționeze în continuare și atunci când motorul este dezactivat, Golf 7 facelift BlueMotion include acum și un mic acumulator Li-Ion, care asigură energia rulării acestora. Unitatea de propulsie este conectată la o cutie de viteze automată DSG.
Noul Volkswagen Golf 7 facelift BlueMotion va fi disponibil pe piața europeană începând din vara acestui an.
Via AutoExpress, Volkswagen
Acum VW spune ca daca se opeste motorul in mers se poate economisi carburant. Nu inteleg cum, pentru ca bateria s-ar descarca si va trebui reincarcata la accelerare, cea ce induce consum in plus. Mai mult, cred ca le revenirea cu piciorul pe acceleratie motorul se porneste in neutural, dupa care trebuie sa cupleze in treapta corecta (stiu DSG-ul e destept si o face repede, dar tot e risipa de energie).
Nu sunt deloc sarcastic, chiar vreau sa aflu daca am trait toata viata intr-o minciuna.
@Ionut este adevarat (se opreste complet combustibilul). Doar...este mult mai ieficient sa produci 10Kw decat 1Kw. De asta, se incarca doar cand esti in sarcina. Motivul este simplu: motorul consuma acelasi lucru mecanic, indiferent ce putere utila produce (adica la 1000 rpm, ca ai acceleratia in podea sau esti cu piciorul ridicat...ai aceasi frecare interna)
Sa vedem in realitate acel 0,4L economie la combustibil versus plusul de cost pentru acumulatorul Li-Ion.
Oricum, pana la testarea in viata reala sunt doar discutii.
PS ca fapt divers...la modelele de peste 1200kg. cu motoare de 1L si cutie manuala, frana de motor e ca si inexistenta. Daca te lasi in seama ei intri'n garduri.
Cand iei piciorul complet de pe acceleratie consumul NU este 0. Motorul este mentinut in turatie de energia cinetica a masinii dar este alimentat cu combustibil la valoarea de relanti. Daca tu nu apesi acceleratia motorul este alimentat cu o cantitate minima indiferent daca esti la semafor sau in mers.
De aici si "noutatea" VW.
Valoarea de "relanti" este situata undeva la 0.5 - 0.9 l / ora , sper sa nu faci confuzie intre cele doua.
Daca in frana de motor CB-ul tau iti indica consum de carburant inseamna ca ai o problema si trebuie sa faci o vizita in service.
Nu se inseala nimeni...
...la ralanti in repaos am vazut un min. de 0,3/h (fara incalzire sau AC) si un max de 1,2l/h cu AC activat