Primele detalii despre viitoarea generație Ford Focus ST: versiunea de performanță va utiliza motoare turbo de 1.5 litri și până la 280 de cai putere

de Daniel Popescu
Marti, 11.04.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Viitoarea generație Ford Focus ST va renunța la motorul pe benzină de 2.0 litri în favoarea unui propulsor turbo de 1.5 litri care ar putea genera până la 280 de cai putere.

Ford Focus va primi în curând o nouă generație care va fi acompaniată și de versiunea de performanță ST. Primele detalii despre aceasta din urmă au fost dezvăluite de publicația britanică Autocar, care anunță că motorul Ecoboost de 2.0 litri și 250 de cai putere va fi înlocuit de o unitate turbo de 1.5 litri.

Principala provocare pentru inginerii Ford va fi obținerea unui pachet cel puțin la fel de performant cu un consum de carburant cât mai eficient, iar printre soluțiile analizate se numără tehnologia de dezactivare a cilindrilor sau injecția directă. Potrivit sursei citate, inginerii Ford speră ca propulsorul de 1.5 litri să fie dezvoltat suficient de mult pentru a genera până la 280 de cai putere, obținând astfel un spor de circa 30 de cai putere comparativ cu versiunea actuală.

Urmareste Automarket
În schimb, în cazul propulsiei diesel nu este încă clar dacă Ford va adopta de asemenea un motor de 1.5 litri sau va continua să mizeze pe actuala unitate TDCi de 2.0 litri, care în prezent furnizează 185 de cai putere.

Lansarea noului Ford Focus ST este preconizată pentru primăvara anului 2018 în cadrul unui eveniment dedicat sub brandul Go Further, așa cum s-a întâmplat în cazul noii Fiesta.

Via Autocar

Comentarii (6)

  • Tocmai azi am dat comanda pentru ST, aveam mici remuscari ca poate ar fi fost mai bine sa astept noua generatie, ca poate ii pun si ei un diferential adevarat. Dar acum ca am citit stirea asta m-am linistit. Am facut alegerea buna. Prefer 2.0 ecoboost cu turbina mica si raspuns bun decat un 1.5 cu ditamai turbina.

    Pe de alta parte, nu am incredere deloc in cei de la Autocar cu speculatiile lor. Ieri, Automarket a preluat o stire de la ei in care spuneau ca noutatea pe viitorul A3 e Virtual Cockpit, care deja exista pe versiunea facelift. Sau ca A3 vine in 2019, pe cand S3 dupa 2020, asta in conditiile in care Audi face de ceva ani lansari in tandem pentru versiunile normale (A) si S.
    8 0
  • @Ionut
    Poti sa-ti pui un diferential fata Quaife. Sunt renumiti. Oricum, daca ti-ai permis sa-ti iei un ST NOU, nu o sa ti se para scumpa investitia in dif.
    Dumnezeu sa-ti ajute cu noua masina! :-)
    6 0
  • Stirile sunt putin eronate . Noul Focus ST va venii cu un motor mai mare decat cel actual nicidecum cu un 1.5L Ecoboost si intradevar puterea va fii intre 280 - 290 de cai . Diferential se pregateste si el dar va fii un diferential electronic . Din pacate doar atat pot spune acum :)
    3 0
  • @@Ionut
    Chiar am intrebat in service daca il pot instala fara sa pierd garantia. Din pacate raspunsul lor a fost negativ. Daca ai cumva alte informatii, cum ca as putea face astfel incat sa pot instala diferentialul Quaife fara sa pierd garantia, ti-as fi foarte recunoscator, dau si o bere.
    Mi-au zis ca chiar si pentru instalarea de componentele pentru care Mounture specifica faptul ca nu afecteaza garantia, Ford Romania refuza o va refuza.
    Asta este, poate e mai bine asa. Voi aprecia mai mult daca le instalez mai tarziu.

    PS: mi-am permis 50% restul e finantare. Dar se merita masina noua zic eu, garantie, dobanzi mai mici, casco mai ieftin. Multumesc, pentru urare.

    @DMA
    Un fel de "diferential electronic" e si pe actualul model. Nu se compara cu cel mecanic. Noi nu ne suparam daca dai din casa. Mai ales o data de lansare. Dar imi vine greu sa cred ca vor pune 2.3-ul pe ST, ar fi cam scump.
    4 0
  • @Ionut
    Pai fara sa pierzi garantia nu stiu. Mai ales ca in RO stiu ca sunt mai "conservatori" la ce nu e cazul decat afara.
    Cand e vorba de restrictii sunt cei mai priceputi, sunt mai stricti ca afara, dar cand trebuie sa faca un update de soft sau ceva si afara se face, la noi nu te mai cheama. Nu vorbesc de Ford, vorbesc de "altii" din RO.
    Oricum 2 ani trec repede si atunci dupa ce pui dif-ul o sa simti upgrade-ul si asa o sa ai impresia ca ai o masina noua :-P
    0 0
  • Felicitari pentru comanda, Ionut!

    La design/performante nu ai pierdut nimic. Din cate am vazut pe net vor merge pe reteta Golf-ului si nu vei putea sa faci prea mare diferenta intre generatii dpdv estetic. La perfomante vom vorbi de maxim 10-15%, iar chestii care le simti foarte putin.

    Singura parte la care noua generatie va fi mult peste actuala e interiorul, atat ca design/ergonomie cat si dpdv al calitatii materialelor care la Ford a crescut considerabil de la generatie la generatie.

    Bine, va avea si dotari in plus, nu numai la capitolul siguranta, preluate de la Mondeo si Edge.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru