Ford Focus va primi în curând o nouă generație care va fi acompaniată și de versiunea de performanță ST. Primele detalii despre aceasta din urmă au fost dezvăluite de publicația britanică Autocar, care anunță că motorul Ecoboost de 2.0 litri și 250 de cai putere va fi înlocuit de o unitate turbo de 1.5 litri.
Principala provocare pentru inginerii Ford va fi obținerea unui pachet cel puțin la fel de performant cu un consum de carburant cât mai eficient, iar printre soluțiile analizate se numără tehnologia de dezactivare a cilindrilor sau injecția directă. Potrivit sursei citate, inginerii Ford speră ca propulsorul de 1.5 litri să fie dezvoltat suficient de mult pentru a genera până la 280 de cai putere, obținând astfel un spor de circa 30 de cai putere comparativ cu versiunea actuală.
În schimb, în cazul propulsiei diesel nu este încă clar dacă Ford va adopta de asemenea un motor de 1.5 litri sau va continua să mizeze pe actuala unitate TDCi de 2.0 litri, care în prezent furnizează 185 de cai putere.Lansarea noului Ford Focus ST este preconizată pentru primăvara anului 2018 în cadrul unui eveniment dedicat sub brandul Go Further, așa cum s-a întâmplat în cazul noii Fiesta.
Via Autocar
Pe de alta parte, nu am incredere deloc in cei de la Autocar cu speculatiile lor. Ieri, Automarket a preluat o stire de la ei in care spuneau ca noutatea pe viitorul A3 e Virtual Cockpit, care deja exista pe versiunea facelift. Sau ca A3 vine in 2019, pe cand S3 dupa 2020, asta in conditiile in care Audi face de ceva ani lansari in tandem pentru versiunile normale (A) si S.
Dumnezeu sa-ti ajute cu noua masina! :-)
Chiar am intrebat in service daca il pot instala fara sa pierd garantia. Din pacate raspunsul lor a fost negativ. Daca ai cumva alte informatii, cum ca as putea face astfel incat sa pot instala diferentialul Quaife fara sa pierd garantia, ti-as fi foarte recunoscator, dau si o bere.
Mi-au zis ca chiar si pentru instalarea de componentele pentru care Mounture specifica faptul ca nu afecteaza garantia, Ford Romania refuza o va refuza.
Asta este, poate e mai bine asa. Voi aprecia mai mult daca le instalez mai tarziu.
PS: mi-am permis 50% restul e finantare. Dar se merita masina noua zic eu, garantie, dobanzi mai mici, casco mai ieftin. Multumesc, pentru urare.
@DMA
Un fel de "diferential electronic" e si pe actualul model. Nu se compara cu cel mecanic. Noi nu ne suparam daca dai din casa. Mai ales o data de lansare. Dar imi vine greu sa cred ca vor pune 2.3-ul pe ST, ar fi cam scump.
Cand e vorba de restrictii sunt cei mai priceputi, sunt mai stricti ca afara, dar cand trebuie sa faca un update de soft sau ceva si afara se face, la noi nu te mai cheama. Nu vorbesc de Ford, vorbesc de "altii" din RO.
Oricum 2 ani trec repede si atunci dupa ce pui dif-ul o sa simti upgrade-ul si asa o sa ai impresia ca ai o masina noua :-P
La design/performante nu ai pierdut nimic. Din cate am vazut pe net vor merge pe reteta Golf-ului si nu vei putea sa faci prea mare diferenta intre generatii dpdv estetic. La perfomante vom vorbi de maxim 10-15%, iar chestii care le simti foarte putin.
Singura parte la care noua generatie va fi mult peste actuala e interiorul, atat ca design/ergonomie cat si dpdv al calitatii materialelor care la Ford a crescut considerabil de la generatie la generatie.
Bine, va avea si dotari in plus, nu numai la capitolul siguranta, preluate de la Mondeo si Edge.