Programul Rabla Plus are în acest an un succes semnificativ, care a condus deja la creșterea înmatriculărilor de mașini electrice cu 54% în primele 10 luni ale anului.
Viabilitatea programului era incertă pentru anul viitor, însă Ion Vasile, vicepreședintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), a confirmat în cadrul conferinței Green Energy Virtual Forum că Rabla Plus va continua și pe parcursul anului viitor.
În plus, oficialul susține că bonusul acordat pentru achiziționarea unei mașini electrice va rămâne în continuare de 45.000 de lei, echivalentul a circa 9.240 de euro la cursul actual.
"Suntem în discuții pentru viitorul program Rabla, însă pot spune cu siguranță că sumele alocate nu vor scădea. Nu avem în plan o reducere a valorii ecotichetului. Vom face publice detaliile în momentul în care vom avea gata proiectul. Pachet va cuprinde atât finanțarea pentru autoturisme, cât și partea de infrastructură și multe alte lucruri noi", a declarat Vasile pentru publicația LifeNews.
În schimb, oficialul AFM nu a oferit detalii concrete despre programul Rabla Clasic.
Singurele informații cunoscute în prezent sunt că Ministerul Mediului va anunța o strategie mai amplă pentru programul Rabla pentru următorii patru ani."Trebuie să regândim programul Rabla pentru următorii patru ani. În premieră, împreună cu AFM, Ministerul Mediului va propune o strategie pentru patru ani", a mai precizat Vasile.
Via LifeNews
Inteligenta mișcare, ce să mai
Pentru ce facem noi asta cand avem probleme mult mai grave? Doar ca sa fim in pas cu moda?
D-aia ba! că să nu fiți afectați voi și generațiile următoare! De bronşite acute şi cronice, crize de astm, boli cardiovasculare, alergii la polen, cancere pulmonare şi ale căilor respiratorii şi afecţiuni ale aparatului reproducător, ait auzit? Pentru că este un fond de mediu cu o destinație precisă. Altfel, nu e suficient că intră în țară toate gioarsele de mașini?
În Franța, unde nici nu se compară vechimea parcului auto cu al nostru, particulele fine determină cel puţîn 9% din mortalitatea naţională.
Acest fapt corespunde unei reduceri a speranţei de viaţă cu doi ani pentru persoanele care au în prezent vârsta de 30 de an!!!
Fără cuvinte și fără comentarii...
Aceasta situație cu subvenționarea mașinilor era poate in regula dacă și România producea mașini electrice... in schimb noi ne găsim cu atitudinea noastra servila ca e europenește sa mergem cu mașini “verzi”... unii ne fura pădurile dar tot noi prin statul roman subvenționam produse fabricate in alte tari... pe termen lung asta înseamnă sărăcirea poporului roman al cărui guvern nu a avut bani de alocații dar are bani de subvenții pentru persoane care oricum au bani...dar ne meritam soarta... de ce nu?.... când după 90’ am cumpărat milioane de televizoare, mașini de spălat, frigidere produse in vest iar industria românească a decedat di cu ajutorul străinilor... dar ne mege bine... mergem cu mașini electrice si așteptăm ore întregi la kaufland sa încărcam moca
asta ai inteles tu? ca daca platesti ce iti cere Firea dispare poluarea?
Ma mira ca stii sa scrii.
Sunt destule modele aplicate în țările cu apă caldă: transport public dezvoltat și cu prioritate, piste pentru biciclete sau trotinete, infrastructură ocolitoare pentru cei în tranzit, parcări suficiente.....spații verzi suficiente și centură verde.....ar fi un milion de lucruri mai inteligente de făcut cu banii ăia aruncați pe jucării de 30-40.000 de euro....
revenind la subiect e irelevant ca ti se pare tie aiurea sa dea statul bani pt electrice. nu esti singur si nu decizi tu.
avem una din cele mai poluate tari si tie ti se pare ok. bravo, sa speram ca nu ai si copii ca e clar ce educatie primesc.
Marea poluare cu particule fine nu rezulta in urma arderii combustibililor ci in urma traficului, constructiilor, frecarilor cauciucurilor si placutelor, si fluxului zilnic dinspre zonele periurbane pline de alei si ulite cu piatra in cel mai bun caz. Emisiile de particule fine generate de arderea combustibililor fosili (eticheta conventionala) sunt intre 10 si 20% din totalul emisiilor de particule. Restul sunt cele enumerate mai sus cam in aceiasi ordine. Studiul a fost facut de un profesor de la Cuza din Iasi intr-o zona cu trafic intens.
Asa ca daca ne vindem apartamentele din oras si ne cumparam casa la tara (eventual incalzita pe lemne ca e zona mai ieftina ca nu are gaze) si masina electrica cu care iesim in fiecare zi (cel putin 4-5 luni pe an) de pe ultita cu case cochete dar fara asfalt si trotuare cu cateva kg de glod pe la roti si-l facem dara pana la mol/scoala/serviciu/magazin si inapoi, nu suntem deloc mai verzi decat daca ramaneam in oras si mergeam din cand in cand pe tedeirosu sau empei.
Eu personal sunt ingrozit de cat praf gasesc dimineata pe masina cand de nevoie o mai parchez in fata blocului (la strada mare) fata de cand o parchez in spatele blocului (la scara). Si e in mare proportie doar praf ca e galbui. Acelasi fenomen e vizibil si la pervazurile de la geam ca am deschidere si in fata si in spatele blocului. Fenomenul e mai accentuat iarna cand copacii din fata blocului raman fara frunze. Pe pervazul din fata praful e vizibil dupa doar o zi de la curatare. In spatele blocului gasesc mai mult par de pisica de la vecina de deasupra.
Ca sa concluzionez marea poluare cu particule fine nu e de la motoarele cu ardere interna ci de la activitatea economica, trafic si stilul de viata in general. Nu rezolvam mare lucru daca maine inlocuim toate masinile clasice cu electrice. Poluarea ramanein buna parte aceiasi pentru ca am evaluat gresit cauzele si sursele ei.
Si ecobonusurile astea raman ce au fost si pana acum: Subventii pentru bogati rezultate in urma lobby-ului celor ce produc aceste masini scumpe asa-zis verzi. O subventie desteapta ar fi fost 200 euro pentru conversia masinii la GPL. 100 milioane de euro ar fi ajuns pentru jumatate de milion de bonusuri pentru montarea GPL-ului. Dar la noi nu e despre oameni ci doar despre oamenii bogati care trebuie taxati cat mai putin (de ex. programatorii) si ajutati cat mai mult.