Ministerul Mediului a dezvăluit la sfârșitul lunii septembrie că lucrează la o nouă formă de taxă auto care să înlocuiască timbrul de mediu, care a fost eliminat începând din 1 februarie.
Până acum, singurul detaliu cunoscut era ca noua taxă va fi plătită anual sau o singură dată, însă ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, a oferit marți o serie de informații suplimentare. Astfel, noua taxă auto va fi stabilită în funcție de 3 criterii majore.
"Vom ține cont de trei criterii: capacitatea cilindrică, [...] norma de poluare [...] și emisiile fiecărui vehicul", a declarat Gavrilescu.
Totuși, oficialul a sugerat că noua taxă auto se va aplica cel mai probabil doar mașinilor care au norma de poluare cel mult Euro 4, astfel că mașinile cu motoare Euro 5 și Euro 6 ar urma să fie scutite de noua taxare. "S-a constituit un grup de lucru [...] astfel încât să găsim o metodă prin care mașinile [...] care au o normă de poluare mică și [...] emisii de dioxid de carbon mari să plătească o taxă de poluare", a adăugat ea.
Gavrilescu justifică reintroducerea unei taxe auto prin faptul că eliminarea timbrului de mediu a avut ca efect înmatricularea în acest an a 350.000 de mașini second-hand cu motoare Euro 2, Euro 3 și Euro 4, în condițiile în care în aceeași perioadă din 2016 s-au înmatriculat doar 146.000 de mașini cu aceste norme de poluare.
În plus, Gavrilescu a sugerat că noua taxa nu va fi plătită simultan cu taxa clasică de înmatriculare a vehicului.
Ea nu a menționat data la care ar urma să intre în vigoare nouă taxă, afirmând că procesul legislativ va fi unul destul de îndelungat.Via Hotnews
Taxa pe roata. Cu cat roata,anvelopa, e mai lata si taxa sa fie mai mare intrucat si frecarea cu asfaltul e mai mare ........mai mare putin decat frecarea mentei in Guvern.
10 lei litrul pt inceput...
Pe de alta parte toate tarile UE vor introduce aceasta taxa. Aceasta poate avea diverse forme impozit direct in funcție de CO2 sau un ajutor financiar la cumpărarea unei mașini noi in locul celor care sunt sub €5 Mie nu mi se pare normal ca statul german sa dea o subvenție de 2000€ pt o mașină noua care înlocuiește un €3,4, acestea urmând sa ajungă in tarile mai sărace, fără ca ele sa fie taxate cu minimum subvenției.
Nu vreau sa fiu răutăcios dar am ajuns un cimitir de mașini, nu cred ca se mai poate continua așa.
Mai avem o problema, săptămâna trecuta am avut treaba in nordul Moldovei, ai impresia ca ești in UK si ai ales sa mergi pe banda greșită, este extrem de periculos cum conduc cei care si-au adus mașini cu volan pe dreapta
De exemplu eu lucrez in Pipera si locuiesc la Tineretului. Luni, la ora 8:15, a trebuit sa iau metroul pana la Piata Sudului pentru a avea loc sa ma urc in directia Pipera. De obicei merg cu metroul, dar cateodata nu mai suport si merg cu masina. Cel putin stau jos si nu imi sufla sau tuseste nimeni in fata.
Problema pe care o am cu aceste taxe este legata de cei care vor fura banii stransi din ele, in rest nu am nimic impotriva cu pretul de 10 lei pe litru.
În al doilea rand mașinile ce își permit romanii la sh, aici mă refer la masini de buget 3800 în sus, sunt mai sigure per total față de orice cutie de plastic de dacie-renault, pe care nici la fier vechi nu ți-o primește, fiindcă nici nu are ce lua din ea decat motorul si eventual șasiul..
Pe langă asta mașina este o necesitate, fiindcă trasportul în comun e jalnic, nu ai legături între unele destinații și multe altele.
Dacă ție îți convine, fă-ți și cate 100 de rate prin bănci, ca să le crească aia mare băncilor și cumpărăți orice "inovatie" auto.
Omul cumpără exact ce poate.
Toate masinile sunt taxate peste tot? Si cam unde este asta? In ce tara se mai gaseste impozit de peste 1,000euro pentru un cacat de Aro?
Un inginer (mediu) roman in Germania câștiga 2500€ net îți garantez ca este tot cu pantalonii peticiți si tot o hârca de mașină din groapa de gunoi își cumpără ca nu are bani de mai mult, nu mai vorbiți din auzite comparați costul calității medii de viată din Germania cu cel din Romania si apoi raportați-vă la salarii.
Vrei sa-ti dau alt exemplu: locuiesc lângă București a trebuit sa fac niște lucrări la casa, am avut nevoie de 3 oameni timp de 5 zile. Tu ști cat costa un salahor pe zi aici? 200lei daca ai cea mai mare șansă.
Vrei sa-ti spun cat lucrează efectiv, nu mai mult de 4 ore. Câștigă pe luna cam 1000€, in Germania câștigă maxim 1200€ si baga 8 ore ca berila, nu respira. Atenţie Germania este un caz fericit, in Belgia este pe la 600€ maxim. Totul este in funcție cerere si oferta tu ii crezi tâmpiți pe germani de au acceptat iranieni/irakieni/ sirieni la ei, așa numai de amorul milostiveniei ?!! Trebuie si munca bruta fără valoare adăugată făcută de cineva!
O sa spui ca cel din Germania a reușit sa strângă 500€ pe luna, dar va-ti întrebat in ce condiții de viată si cu ce sacrificii?
Noi cumpăram mașini din cimitirul ca suntem "șmecheri" nu ca nu avem bani
Cunosc un cuplu care au impreuna 2500euro/luna si si-au putut permite un Hyundai Tucson nou in Germania. Rata 280euro/luna. La noi ce masina iti cumperi cu rata asta?
Deci nu isi cumpara doar harca de masina. Ideea e ca la ei functioneaza foarte bine sistemul de leasing si au conditii avantajoase. La finalul contractului le returneaza masina si isi iau alta noua. Iar cea veche ajunge la noi.
Orice mașină de pana la 18000€ leasing 5ani sunt aproape aceleași condiții, cu precizarea ca reziduala in Romania este mult mai mica decât in Germania din cauza drumurilor. Vreau sa-mi schimb Dusterul de aceea cunosc situatia
Foarte puține mașini ajung din leasing german la noi sunt de la 8000€ in sus, sunt venite mai ales din flote cu peste 150 000km. De precizat ca ei au ani sau/si număr maxim de km la leasing.
Am studiat si varianta asta am găsit Tiguan 2,5 ani 210 000km la 4500€ dar mi-au spus de la început ca mașina a avut 2 accidente in care s-a schimbat 30% din caroserie, restul la persoane fizice care au reziduala mai mica slabe sperante
1) FOSTA TAXA este returnata (pentru ca se platea o singura data) pentru ca sa POATA FI IMPUSA NOUA TAXA pentru TOTI !!!
2) si noua taxa este ANUALA !!
adica hai fraierilor care ati platit unii chiar doar 50-200 euro taxa, luati voi banii astia inapoi si platiti voi fraierilor cate 50-200 euro ANUAL !
si uite asa o luam ... de nu se poate..
intelegeti?!
programu lor RABLA care sustin mai mult SALARIILE LOR GRASE trebuie sa il aiba AN de AN !!!
si ei sunt ca Loteria Romania VENITURI DIN VANZARI MICI (lumea nu mai joaca pentru ca este o prostie, castiguri mici si se da ca premiu doar cred undeva la 20% din banii stransi - un furt, o huruzeala pe banii oamenilor) dar ei au SALARII MARI !
eeee...
și uite asa o luam ... de nu se poate..
înțelegeți?! Dar tu înțelegi ca asa este peste tot în lume?! Du-te și te interesează în Germania și Franța sa-i vezi ce nemulțumiți sunt!