Grupul PSA Peugeot-Citroen a făcut în această săptămână o serie de anunțuri importante cu privire la planurile pentru producția de mașini și componente în Franța, în contextul în care statul a anunțat un amplu pachet de investiții în sprijinul industriei auto.
Cea mai importantă noutate este că noua generație a SUV-ului compact 3008 va fi lansată pe piață în 2022 și va avea inclusiv versiune electrică, la fel ca și SUV-ul subcompact 2008, în timp ce producția va avea loc la uzina de la Sochaux.
"O nouă generație a platformei noastre electrificate va fi disponibilă la uzina de la Sochaux începând din 2022 pentru a produce viitoarea generație a lui Peugeot 3008. Platforma electrificată va fi capabilă să acomodeze sisteme de propulsie termice, electrice și hibride. Producția unui model 100% electric va fi o premieră pentru uzina de la Sochaux", menționează constructorul francez.
În plus, Grupul PSA a anunțat o investiție de 400 de milioane de euro la uzinele pe care le deține în Franța pentru a extinde dezvoltarea de componente pentru mașini electrice și hibride.
Astfel, francezii vor reloca producția de componente din Asia în Franța pentru motoare electrice, baterii și alte componente specifice.Grupul PSA deține uzine în Franța în Sochaux, Charleville, Valenciennes, Poissy, Rennes și Mulhouse.
Via AutoPlus
Multumim!
Doar bateria propriu-zisa ar costa circa 77,5 (kWh) x 125 (USD/kWh) = 9.687,5 USD x 0,91 = 8.816 Euro
Daca s-ar stradui un pic (probabil) ar putea sa scoata aceasta masina la 32-35.000 Euro.... mai ales ca aceeasi platforma se va utiliza si la OPEL, CITROEN, f. probabil FIAT...
Ce te faci insa cu cele nici macar 1.000 prize din Romania la un numar de circa 8.000-9.000 de masini cu alimentare la priza (PHEV + BEV) care ar circula acum prin Romania?!
Vezi:
https://www.autopista.es/novedades-coches/articulo/peugeot-3008-2023-asi-sera-la-nueva-generacion-del-suv-compacto
Daca vor utiliza (asa cum se anunta) motoare de la NIDEC (Japonia) acestia vor putea pune la dispozitie motoare electrice concepute special pentru domeniul auto, de 50-70-100-150-200 kW.
NIDEC are si in Romania o fabrica.
Vezi:
https://insideevs.com/news/398807/nidec-traction-motors-10-million-ordered/
Poate ca asta e cea mai importanta parte a articolului. Si poate ca ii vor urma si altii.
Citeam azi un articol din presa americana in care se preconiza un restart in economia mondiala incepand cu revizuirea modelului de afaceri "facem totul unde e mai ieftin" inlocuit cu "facem totul acolo unde vindem si unde e mai sigur". Acum ca guvernul chinez isi cam intinde ghearele pe teritoriul hongkongonez si ii trateaza pe australieni ca pe proprii vasali ar cam fi momentul....