Dacia Sandero este cel mai vândut model al constructorului român, motiv pentru care viitoarea generație stârnește numeroase așteptări. Publicația franceză L'Argus susține că a intrat în posesia unor informații detaliate cu privire la noua generație Sandero, în special de natură tehnică.
Așa cum se anticipa de mai mult timp, Sandero va prelua platforma CMF-B pe care au fost dezvoltate și noile generații Renault Clio și Renault Captur. Diferența este însă că Dacia va prelua o variantă mai accesibilă a platformei, care va fi lipsită de o serie de tehnologii moderne care ar fi crescut prețurile de comercializare în mod semnificativ.
Platforma CMF-B a fost adoptată în special ca urmare a necesității de a respecta noile norme de poluare care vor intra în vigoare în Uniunea Europeană în 2021.
De asemenea, noua generație Sandero va prelua o mare parte dintre motorizările noului Clio. Pe listă figurează motorul pe benzină SCe de un litru și 75 CP, motorul pe benzină TCe de un litru și 100 CP, dar și unitatea diesel Blue dCi de 1.5 litri și 85 CP.
Practic, penru a evita o canibalizare a vânzărilor între Sandero și Clio, Sandero nu va primi cele mai puternice motoare din gama Clio: motorul pe benzină TCe de 1.33 litri și 130 CP și unitatea diesel Blue dCi de 1.5 litri și 115 CP.
Sandero Stepway hibrid de 130 CP
Vești bune avem și în privința versiunii Stepway, care generează circa 75% din vânzările totale ale gamei Sandero.
Potrivit publicației L'Argus, noul Sandero Stepway va beneficia de o motorizare mild-hybrid E-Tech care va fi disponibilă inițial pe noul Clio începând din primăvara anului viitor.
Versiunea include un motor aspirat pe benzină de 1.6 litri despre care constructorul francez afirmă că va genera aproximativ 130 CP.În schimb, din punct de vedere al designului, noul Sandero va păstra estetica exterioară tradițională, astfel că îmbunătățirile vor fi semnalate în special la interior, acolo unde modelul va primi un ecran de dimensiunii medii.
Prezentarea pentru presă a noului Sandero ar urma să aibă loc în vara anului 2020, înainte de prezentarea cu public de la Salonul Auto de la Paris de la sfârșitul lunii septembrie. De altfel, tot acolo va fi prezentată oficial și noua generație Dacia Logan.
Francezii anticipează că prețurile vor crește cu numai 200-300 de euro comparativ cu actuala generație, în ciuda saltului de calitate și de performanță.
Via L'Argus
Dacia nu mai poate fi tinuta jos din punct de vedere al calitatii si preturilor, pentru ca fix clientii imping marca dacia in sus si vor optiuni mai multe si tehnologie mai noua. Sa vedem in conditiile astea cum se va face delimitarea marcilor in cadrul grupului, ca pe Renault nu-l vad urcand in partea superioara a pietei.
La VW, incep cu un teaser cu 5 ani inainte, apoi cu 3 ani incep sa apara pozele pe "surse" si incep precomenzile :)))
Știm că Dacia e marcă secretomană și modele camuflate sunt de obicei văzute abia cu câteva luni înainte, dar se pare că acum apar poze camuflate mai devreme. Aici ceea ce pare a fi noul Sandero camuflat:
https://uk.motor1.com/news/375391/2020-dacia-sandero-spy-photos/
Nu-i oricum vreo lovitură de imagine silueta, dar parcă-i ceva mai puţin dizgraţios "dospită" deasupra aripilor ca actualele Sandero-Logan.
Clar deci că şi-acum e INTENŢIONAT mai urâţică decât verişorul Clio-5, iar motoraşul 1.0 TCe 100 CP va fi "nec plus ultra" din acelaşi motiv al evitării canibalizării cu liderul segm.B în Europa.
...Tot e bine că-i cu injecţie indirectă de benzină (fără filtru particule), spre deosebire de versiunea cu 117 CP de pe Micra+Juke.
@Green_Alex: Cum să nu urce Renault pe invizibila... dar atât de clamata scară a "poziţionării"??
Mercedes-Benz A-Klasse ştiam doar că-i premioummum. :-)))
https://www.youtube.com/watch?v=F5ZZJIfp4cE
https://www.youtube.com/watch?v=2LzPyAw6npk
Iar dacă Sandero va rămâne cu cca.100 kile mai uşoară decât Clio, e suficient pentru reprize-acceleraţii decente.
@hazard+@bolovan: Rugăm a nu ne mai induce în oroare :-) cu videoclipuri despre RENAULT-uri, hehehe.
(asta, şi apropo de celebrele "poziţionări" = parşivenii de marketing.)
Doamne-ajuta!!