Dacia pregătește în această perioadă câteva actualizări importante în gama de modele pentru a se adapta la viitoarele regulamente impuse de legislația europeană și Euro NCAP.
Pe listă se află în special Sandero și Logan, modele care au primit un facelift în toamna anului 2016 și care vor primi noi generații.
În cadrul unor interviuri acordate în presa franceză, Marc Suss, directorul programului de modele accesibile Global Access din cadrul Grupului Renault, a confirmat că noile generații Sandero și Logan vor utiliza platforma CMF-B, pe care a fost dezvoltată și noua generație Renault Clio.
Schimbarea platformei este necesară pentru ca Dacia să poată echipa Sandero și Logan cu diverse sisteme de siguranță precum cameră video sau senzori de marșarier și sistemul de frânare automată de urgență (AEB). Astfel de sisteme vor deveni în curând obligatorii pentru toate mașinile comercializate în Uniunea Europeană, cel mai probabil începând din 2022.
Publicațiile franceze L'Argus și Challenges susțin că noile generații Sandero și Logan vor fi prezentate oficial la Salonul Auto de la Paris din toamna anului 2020, în condițiile în care constructorul de la Mioveni ar urma să lipsească de la Salonul Auto de la Frankfurt din toamna acestui an.
Posibile versiuni hibride
Dacia va fi nevoită în curând să ia câteva măsuri importante pentru a reduce emisiile de dioxid de carbon.
Producătorul a înregistrat emisii medii de 125-130 de grame de dioxid de carbon pe kilometru pentru unitățile comercializate în 2018, departe de limita de 95 grame pe kilometru impusă de Uniunea Europeană pentru anul 2021. În plus, comparativ cu anul 2021, emisiile trebuie reduse cu 15% până în 2025 și cu 37.5% până în 2030.În acest context, Dacia ar putea fi nevoită să introducă versiuni hibride, ceea ce reprezintă un nou argument pentru trecerea la platforma CMF-B. Pe de altă parte, oficialii exclud ipoteza unei Dacii electrice din cauza faptului că ar avea un preț prea mare.
"Noua platformă ne va permite să respectăm viitoarele regulamente din 2022 și oferă posibilități de electrificare. Pentru a respecta normele pentru dioxid de carbon va trebui să luăm decizii cu privire la electrificarea gamei Dacia. Totuși, în prezent, costurile suplimentare pentru hibridizare sunt foarte importante pentru noi. O mașină electrică Dacia la 27.000 de euro nu ar avea niciun sens", explică Suss.
Publicația L'Argus susține că o decizie cu privire la eventualitatea de a introduce versiuni hibride în gama Dacia va fi luată în prima parte a anului 2020.
Cea mai simplă opțiune ar fi ca Dacia să preia viitoarea tehnologie hibridă Renault E-Tech, care va fi disponibilă pe noul Clio începând din 2020 și care integrează un motor aspirat de 1.6 litri și două motoare electrice, dintre care unul va acționa ca generator.Via L'Argus, Challenges
E-Tech este versiunea soră a E-Power de la Nissan, acest lucru este clar.