Mazda a confirmat la sfârșitul anului trecut că va lansa în 2019 primul său model electric, însă la vremea respectivă nu a oferit niciun fel de informații despre acesta.
Pe măsură ce ne apropiem însă de lansare, constructorul japonez începe să ofere o serie de date atractive, iar primele dintre ele vizează segmentul in care va fi dezvoltat. Astfel, modelul va fi unul de dimensiuni mici, urmând cel mai probabil să lupte cu Renault Zoe, potrivit declarațiilor făcute de Matsuhiro Tanaka. Filosofia de design va fi însă una diferită de cea întâlnită în actuala gamă de modele nipone.
"O mașină complet electrică este una dintre posibilitățile pe care le examinăm. O mașină mică este cea mai bună soluție pentru o electrică, pentru că mașinile mai mari devin grele din cauza bateriilor mai mari, iar asta nu are sens pentru Mazda. Va avea un design nou, pentru că tehnologia este diferită. De exemplu, vor exista materiale mai ușoare", afirmă el.
Publicația Auto Express susține că modelul electric ar putea beneficia inclusiv de un motor termic cu rol de range extender, așa cum are, de exemplu, și BMW i3. De altfel, Mazda 2 (foto) a beneficiat în stadiu de prototip de o astfel de tehnologie în 2013, însă oficialii japonezi evită să confirme dacă aceasta face parte și din planurile pentru noul model electric."A existat așa ceva, dar nu pot intra în detalii. Performanțele și economia sunt posibile cu motorul rotativ. Este foarte stabil și silențios la rotații standard, așa că există ceva potențial", a adăugat Tanaka.
Potrivit planurilor anunțate anterior, Mazda va lansa în 2021 și modele plug-in hybrid, mai ales ca Mâzda 3 este disponibil cu această tehnologie pe piața japoneză.
Via Auto Express
si totusi....contrar unor "experti" locali motorul rotativ nu se lasa pensionat...hmm...e ceva de nu se mai poate, frate!
https://www.quora.com/Why-didnt-the-rotary-engine-replace-the-piston-engine
Citeste ce scrie acolo, si poate ai sa intelegi despre ce vorbesc.
"This points to using the engine at sustained higher revolutions in applications such as an electric generator. In vehicles this leads to series-hybrid applications of the engine."
"Running the engine at a constant speed and load eliminates poor fuel consumption." (în regim de generator, turația și sarcina nu variază atât de abrupt ca în cazul cuplajului la cutia de viteze - roți)
"This problem looks to be overcome by implementing direct fuel injection into the combustion chamber." (referitor la emisii).
Oricum, Mazda a perfecționat încontinuu acest motor. Nu o fi motorul perfect, dar e o idee foarte frumoasă și îi înțeleg pe cei de la Mazda de ce nu renunță așa ușor la ea. Iar tehnologia materialelor evoluează și ea.
Îmi amintesc că inginerii de la Fiat au conceput mai demult un sistem de injecție directă cu rampă comună. Totul era frumos, dar prototipul era înaintea acelor vremuri și nu s-a putut construi acel sistem în serie mare. Așa că au vândut patentul și mai târziu alt producător auto a introdus pentru prima dată faimosul common rail în fabricația de serie.