Primele detalii despre drumul expres Craiova - Pitești: va avea două benzi pe sens și se va circula cu maxim 130 km/h

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Luni, 19.06.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Drumul expres Craiova - Pitești va avea o lungime de 121 de kilometri, câte două benzi pe sens, iar viteza maximă va fi similară cu cea de pe autostrăzi, de 130 km/h.

Autoritățile au renunțat la proiectul unei autostrăzi care să lege Craiova de Pitești în favoarea unui drum expres, iar Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat în această săptămână primele detalii despre acesta.

Drumul expres Craiova - Pitești va avea o lungime de 121 de kilometri cu două benzi pe sens, bandă de urgență de 1.5 metri și o viteză maximă admisă de 130 km/h. Cu alte cuvinte, va include aproape toate caracteristicile unei autostrăzi.

Drumul expres a fost împărțit în 4 tronsoane. Primul dintre ele va avea o lungime de 17 kilometri, va începe la varianta de ocolire Nord a Craiovei și se va termina la limita județului Dolj, urmând să traverseze localitățile Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robănești.

Cel mai lung tronson este al doilea, care are aproape 40 de kilometri, iar acesta se va încheia la limita județelor Olt și Argeș, după ce va trece succesiv prin localitățile Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

De asemenea, al treilea tronson va avea aproape 32 kilometri și va traversa localitățile Valea Mare, Priseaca, Scornicești, Optaşi, Tătulești și Coloneşti, în timp ce al patrulea tronson are o lungime asemănătoare și va trece prin Lunca Corbului, Albota, Costeşti, Bradu, Suseni și Oarja.

Valoarea totală a proiectului este estimată la 3.77 miliarde de lei fără TVA.

Via Mediafax

Comentarii (9)

  • "....și va traversa localitățile..."

    astia sunt B.O.I. cu acte.....

    degeaba, buei plavanilor, cu 130km in afara daca ma infunzi la 60km/h prin localitati cu treceri de pietoni, carute si biciclisti. Idiotii astia n-au inteles ca marea problema a drumurilor expres sunt chiar faptul ca trec prin zone urbane/rurale.

    Stau si ma intreb....idiotii aia sunt rupti de realitatea romaneasca? N-au nici o scoala, nu cunosc standardele si nevoile domeniului?
    26 2
  • :)))) Vianule, sper ca erai ironic.... bineinteles ca le vor "traversa" ocolindu-le. "traversa" era un fel de a spune
    3 0
  • sanducu
    e,bine...autostrada CRAIOVA - PITESTI.....okeyuuu ar fie bine si interesant...automobilul....
    1 0
  • alein delon
    de cund incepeti....????? as vrea in autostrada.....superrrr...????
    1 0
  • ProfiBv
    Bine spus @Vianu.
    Google Map arata azi Craiova-Pitesti 125Km se parcurs in 2 ore si asta din centrul in centru oraselor.
    Ce drum expres au facut ei de au scazut doar 4 km , in conditia in care se pleaca din soseaua de centura ?........sa nu-mi spuna ca largeste vreun drum deja existent .
    In care " cincinal" il vor termina ?
    Eu ma rog sa ne invadeze contructori chinezi(ca la ei sa facut treaba) !
    0 0
  • Echipajele cu radare vor trebui suplimentate, este greu sa stai la intrarea in localitate, cu-n singur echipaj care trebuie sa se tot mute.
    4 0
  • @vianu
    Drumurile expres nu trec prin localitati, ci pe langa, la fel ca autostrazile si nici nu exista pe ele treceri de pietoni si alte prostii asemanatoare. Exista niste normative foarte clare, nu construieste fiecare cum il taie capul.
    2 0
  • M.H.

    eu am citit altceva in articol (poate e o greseala in redactare sau preluare "PRIN localitati")....dar fie cum zici tu, poate ca asa va fi, drumeagu ala sa treaca pe langa localitati numai sa-l faca odata.

    Cat despre indoielile tale....sigur te referi la taramurile carpato-danubiano-pontice? :)
    0 1
  • @vianu
    Ai dreptate, in mod cert e o preluare din vreun comunicat stupid al CNAIR care o fi zis "prin localitati" in sensul de "pe raza administrativa a localitatii" (dar nu prin partea locuita).

    Cat despre taramurile noastre... ai dreptate din nou, de principiu, insa daca vor si fonduri UE, atunci trebuie sa respecte normativele.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru