Autostrada Sibiu - Pitești este unul dintre cele mai așteptate proiecte de infrastructură din România, ca urmare a faptului că va lega direct Bucureștiul de granița cu Ungaria.
Planurile pentru construcția acestei autostrăzi au fost dezvăluite încă de anul trecut, iar Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat la începutul acestei săptămâni primele detalii concrete.
Așa cum se știa deja, autostrada va fi împărțită în 5 secțiuni, iar cele de la capete vor fi primele care vor fi realizate. Prima secțiune se va întinde de la Sibiu la Boița, va avea aproximativ 14 kilometri și va necesita un an pentru proiectare și 3 ani pentru construcție. Între timp, ultima secțiune este cuprinsă între Curtea de Argeș și Pitești, va avea 30 de kilometri și va necesita un an pentru proiectare și 4 ani pentru construcția efectivă.
Este important de menționat că lucrările vor începe abia după lansarea și adjudecarea licitațiilor, proceduri pentru care este dificil de anticipat un termen precis de realizare.
Cert este că, chiar dacă ar începe astăzi, lucrările la cele două secțiuni ar urma să fie terminate cel mai devreme în 2021, dacă termenele ar fi respectate.În acest context, este practic imposibil ca autoritățile să respecte numeroasele promisiuni potrivit cărora autostrada Sibiu - Pitești va fi inaugurată în 2021, mai ales că celelalte 3 secțiuni sunt mult mai dificil de realizat, întrucât implică trasee prin munți și numeroase tuneluri, astfel că vor necesita și mai mult timp.
Via CNAIR
Dar noi, din pacate, traim in Romania (bine, am putea spune si din fericire ca nu traim in Zambia).
București - Brașov leagă estul Transilvaniei de București, fiind în special turistică. Este mult mai dificilă tehnic și nu se încadrează la finanțare de la UE...