Primele detalii despre BMW M1- motor de 350 de cai putere

De Sebastian Toma
Publicat Miercuri, 06.01.2010
Cel mai ieftin model de performanta de la BMW va debuta pe piata in 18 luni si va dezvolta circa 350 CP dintr-un motor bi-turbo de sase cilindri si 3.0 litri.

Inginerii diviziei M de la BMW lucreaza din greu la dezvoltarea unei versiuni de performanta a lui Seria 1 Coupe, care ar putea fi denumita M1. Modelul este echipat cu un motor cu sase cilindri supraalimentat cu doua turbine, cel mai probabil fiind vorba de o versiune modificata lui N55B30, care va dezvolta 350 CP. Noul motor N55B30 debuteaza pe Seria 5 GT si este echipat cu o singura turbina twinscroll, valvetronic, dublu vanos si injectie directa si dezvolta 306 CP, la fel ca predecesorul sau twin-turbo – N54B30.

Noul BMW M1 va fi cel mai ieftin model din gama de performanta de la BMW si va rivaliza cu noul Audi RS3. Cei de la BMW inca se gandesc la o denumire pentru noul model, deoarece numele M1 a mai fost folosit deja pentru un supercar care a debutat in 1978 si nu a mai avut un urmas.

Scopul noului model este de a face versiunile de performanta ale modelelor BMW mai accesibile publicului larg si de a atrage mai multi tineri catre marca din Munchen. Pe langa performantele imbunatatite fata de 135i M Sport, noul model de performanta de la BMW va fi mai eficient, promitand un consum de carburant mai scazut.

Cel mai ieftin model de performanta de la BMW este bazat pe actualul Seria 1 Coupe si ar putea fi echipat cu o transmisie cu dublu ambreiaj si un diferential cu alunecare limitata controlat electronic.

Suspensia noului model de performanta va fi o versiune modificata a celei prezente pe actualui 135i Coupe, care este echipat cu o punte fata MacPherson si o punte spate multi-link. Inginerii BMW vor monta arcuri mai tari si amortizoare mai ferme, alaturi de un set de bucse mai dure. Jantele noului model M vor avea o dimensiune de 18 inch, iar comportamentul general al acestuia va fi mult mai dinamic decat al lui 135i Coupe.

Inspiratia pentru noul model de performanta de la BMW vine de la conceptul BMW 135 tii prezentat in 2007, iar caroseria celui mai ieftin M va reflecta acest lucru. Astfel, bara fata va primi o buza inferioara, bosajele aripilor vor fi umflate, pragurile laterale vor avea o alta forma si bara spate ar putea integra si un difuzor de aer intre cele doua evacuari cu doua tevi.

Capacul portbagajului va fi echipat cu un eleron pentru a oferi un plus de stabilitate la viteze mari.

Via | Autocar

Taguri: 135i, BMW, M1, M3, Seria 1

Comentarii (23)

  • bmw power
    nici pana in ziua de azi, nu am inteles de ce nu sa continuat cu un urmas al celebrului BMW M1.de fapt trebuia sa urmeze dar din cate am inteles productia a fost oprita.Oare ce faceau rivalii!!!!!!!! prin 1978? si acum sariti pe mine cu criticile.ca sunt cocalar ca bla bla bla............si noul mini M1 este bine venit printre noi.iar eu am o mare dezamagire,........parerea mea ca Bmw trebuia sa ramana la motoarele aspirate cum ii sta bine.Ma enerveaza era turbo.stiu de ce se intampla asta, asta este
    10 7
  • N55B30
    Motoarele de 3.0 litri BMW sunt cele mai bune motoare din lume .cam de vreo 10 ani .
    12 4
  • @x
    da, la fel simt si eu, aspiratele L6 erau cele mai bune motoare.Si caroseriile e34 e39 si e38 sunt cele mai frumoase, dar na... asta e.Si cele noi sunt foarte frumoase dar cele vechi erau mai bune mai.... eee who cares? anyway, da, era bine daca lansau m1 dar nu e momentul.Oricum? ce au de dovedit? nimanui nimic.iar acest model este superb, peste 20 de ani va fi precum m3 e30.
    8 2
  • boldfrank
    BMW 135is ?
    Probabil dupa modelul lui BMW Z4 sDrive35is, acest model despre care se vorbeste se va numi BMW 125is. Sigla M, pe linga faptul ca M1 face referire la celebrul supercar, nu poate fi folosita pt ca nu va fi inteleg o masina modificata de divizia BMW Motorsport, ci doar o varianta si mai tare a seriei 1 Coupe.
    1 4
  • Pt "x"
    Intrebai ce faceau rivalii in 1978 cand BMW scotea m1, pai uite cateva exemple Lamborgini Espada 4l/ 325cp/ v12: Aston Martin V8 Vantage 5.3l/V8: Ferrari Daytona(1970) 4.4l DOHC V12/350CP: De Tomaso Mangusta V8/ 306 CPsi exemplele pot continua.
    Nu ma intelege gresit, nu am nimic cu marca Bmw dar hai sa nu ne imaginam ca erau singuri pe pamant iar ceilalti constructori nu faceau decat biciclete.
    12 1
  • nemtalau
    industrie ecologica
    cui ii foloseste acest mamut de 350CP? lasind la o parte columbenii si becalienii acest model e 'inutil' omului
    5 6
  • bwahahaha
    @fonta: aia sunt rivalii bmw? bun, foarte bun, stiai ca nu era nici un producator de masini care sa concureze cu m1? asa ca a concurat singur? stiai ca blocul motor provine de la un bloc dezvoltat pt f1 unde a fost impins la 1500 de cai? oricum, lambo aston si ferrari sigur nu sunt rivali cu bmw.

    @nemtalau:mamut? nici pe departe, multe mertzane si bmw-uri au peste 250 de cai, ai sa vezi ca o sa se vanda f bine, daca nu e loc de asa ceva in Romania mai sunt si alte tari.Sunt impatimiti ai sofatului si ai motorsport-ului, eu unu l-as lua fara sa stau pe ganduri, dar e criza :P
    5 4
  • nemtalau
    bwahahaha
    nu ma intereseaza ca "multe mertzane si bmw-uri au peste 250 de cai" si "ai sa vezi ca o sa se vanda f bine" sau "eu unu l-as lua fara sa stau pe ganduri".

    e aberant sa construiesti masini puternice doar pentru ca anumiti indivizi dispun de bani nemunciti de multe ori sau se simt mai masculi. 'avantajele' oferite de astfel de masini inseamna demaraj si viteza dar si accidente mortale in 99,9% din cazuri. guvernele ar trebui sa descurajeze astfel de produse.

    vrei sa zici ca pentru tine nu e suficient 75-150CP sa te care?

    sa se vinda direct tancuri sau locomotive.
    6 7
  • ioioioioio
    Subiect
    Eu mi-as lua un tanc, da vreau cu fool option adica si cu obuze, sa dau cu el in toti cocalarii si in toti parlamentari, si aia buni si aia nasparlii, ca asa e razboiul.Sa se mai schimbe generatia asta, ca domneste de vreo 20 de ani ...
    12 1
  • @nemtalau
    Frustrarile tale de roman inapt si talentele tale de pictor chiar nu ne intereseaza.

    Nu toti au bani nemunciti, nu toti clientii sunt Romani, afara exista si piste unde poti sa folosesti potentialul maxim al amsinilor in siguranta.

    Nu este mai rau oare ca nu avem infrastructura, nu de-asta mor mai multi oameni decat din cauza masinilor puternice?/

    Nu cumva sunt mai multe cazuri mortale din cauza taranilor si incultilor cu masini de 100 CP decat din cauza soferilor de masini puternice?

    Accidentele sunt mortale incepand de la o viteza de impact de 65--80 km/h care iiii prinzi si cu o masina de 40 CP.

    Deschide-ti ochii si mintea Romanule, ca ne-am saturat de cocalari, de prosti si de frustrati.
    8 8
  • nemtalau
    pt gtrazvan
    esti un mare magar, nu sint nici frustrat, nici "roman inapt" (???), nici pictor. peste tot unde am fost in afara nu sint atitea masini de fitze ca in tara asta de cocalari. singura masina de fitza vazuta de mine a fost in anglia si era un aston martin de prin 60, foarte bine pus la punct si foarte costisitor la intretinere.

    vrei sa mergi cu 400km/h? mergi, dar nu-i afecta pe altii, nu-i schilodi, nu-i ucide. in afara de germania, celelate tari au limite de viteza (120, 130 sau 150km/h). de ce oare? vitezele respective pot fi prinse si cu o masina de 12-30kEUR. nu e nevoie de o masina de taran de 5000CC cu 700CP. conceptul in sine e frumos: "uite ce pot face intr-un spatiu atit de mic", dar a vinde asa ceva e o nebunie si nesimtire.

    infrastructura nu inseamna tarani la volanul unor tancuri, inseamna si implica un trafic civilizat, respectarea celorlati participanti in trafic, timp de deplasare mai scurt, sau de ex. ca depasirea se poate face fara riscuri de a lovi masina ce vine din fata, ceea ce duce la mai putine accidente.

    tu te consideri civilizat facindu-ma pe mine pictor si frustrat, dar totodata esti adeptul multor magari putere. ce viteza de croaziera i-ti trebuie?


    PS zici ca ".. chiar nu ne intereseaza"
    esti narcisist in declaratii, crezi ca toti gindesc ca tine! probabil un mic becalian in devenire.
    12 5
  • BMW
    Eu cred ca este totusi bun momentul pentru aparitia modelului actual M1 deoarece nu toti au bani sa arunce 100 000 pe un M6.
    Eu sunt sigur ca M1 asta va ridica suta in cel mult 5 secunde.
    Adica performante aproapiate de M6 cred ca 4 sutimi nu mai fac mare diferenta dar preturile for fi duble.
    M1 nu va trece de 50 000 euro.
    8 2
  • pt nemtalau
    cica e aberant sa construiesti masini de putere mare.........
    ma baiatule..........
    tu citesti ce scrii.........
    mai bine nu mai intra pe acest site si mai bine stai si conduti sandero a tau cu 75 hp......ca sasa iti ajunge..........
    6 9
  • posesor de bicicleta
    consum
    sorine, sa poti afla cosumul trebuie sa ne spui, anul,carburantul folosit, consumul carui stil de mers, pt ca poate consuma 6,8 - 22.,
    mai conteaza foarte mult si km + consumabile (ulei,filtre,injectoare-bujii) . cred ca cel mai bine iti raspunzi singur. stima...
    (oare tu ai vrut sa pari destept? )
    2 1
  • Testosteron
    Cum se lanseaza o masina mai potenta cum apar puii de zmei sa ne spuna cat de breji si potenti sunt ei. Punctul de vedere emis de @nemtalau, desi este subiectiv, este cat se poate civilat si are un mesaj suficient de intelept incat sa nu fie nevoie sa sarim la gatul lui.

    @gtrazvan, tututor ne plac masinile puternice, toti am vrea mai multi CP la masina personala, toti dorim infrastructura mai buna si toti speram la o calitate rutiera imbunatatita, insa nu veni sa-mi spui mie ca tu mergi tare, esti zmeu pe sosele (imi imaginez ca nu in limitele legale si nici macar in apropierea lor) dar nu reprezinti un pericol, ca rad si sireturile de la pantofi. Personal sunt satul, indignat, scarbit si cum vrei tu de "pilotii" de ocazaie pe care ii intalnesc zilnic si nu incurajez in nici un fel un astfel de comportament.
    In schimb sunt total de acord masinile puternice, insa acestea sa fie "stoarse" acolo unde se poate: pe autostrazi de mare viteze, pe circuite, in cadru special amenajat, nu pe strazi. Nu discut aici de o liniuta SCURTA la semafor, de o forja atunci cand traficul iti permite, pt ca astea sunt lucruri pe care le facem cu totii.

    On TOPIC: Versiunea M ii da substanta Seriei 1, deoarece masina asta nu este nici pe departe la fel de spatioasa, ergonomica, confortabila (locurile din spate aproape impracticabile) etc ca un A3, Golf etc si chiar nu avea nimic special de oferit. Acum treaba se schimba, avem de-a face cu o masina pt sofer, cu un motor excelent si performante pe masura.
    7 2
  • bmw power
    PT FONTA................a raspuns mowgli pt mine..............asa ca nu are rost sa mai ma obosesc cu voi...................BMW M-POWER
    5 1
  • bmw power
    iar unii care se cred destepti,nu inteleg ca noi vb de performantele masinilor bmw,si nu de cat spatiu, confort....etc..........dar ei se cred mai inteligenti ca noi.
    6 2
  • @AntiProstie
    A merge tare nu inseamna a fi inconstient, poti merge tare in limita bunului simt si in siguranta. Putin imi pasa de amatorismul tau in soferie si de parerile tale, atat timp cat in 20 de ani de soferie si >300 k km nu am avut incidente datorate vitezei sau cauzate de mine. In Franta, in Italia in Turcia soferii merg mult mai tare decat in Romania si mult peste limita admisa, atat in oras cat si afara, dar acolo sunt ajutati atat de infrastructura cat si de cultura lor in soferie.
    1 6
  • nemtalau
    tzenu_bmw & gtrazvan
    pt tzenu_bmw
    esti mama omida? nu am avut niciodata masina PERSONALA dacia sau renault. masini personale au fost/sint doar opel, ww, bmw , renault si ford (de la firma). ultima dacie condusa a fost de la firma acum > 5 ani, folosita sa transport ceva. apropo, invata sa scrii corect romaneste, foloseste cratima, daca stii cum a-r-a-t-a. :)

    pt gtrazvan
    ce inseamna a merge tare pentru tine? 200km/h e suficient?
    in afara de germania si de tara bananiera numita romania unde se depasesc coloanele la semafor, se trece pe rosu, mergi cu 120km/h prin bucuresti si esti prins de radar dar cu o contestatie recuperezi carnetul (recunosti personajul? este bombonel junior), omori 3 oameni cu jeep-ul tau dar scapi basma curata (pauneasca), samd, in tarile occidentale trebuie sa respecti legea. iar legea impune restrictii de viteza, altfel amenzile sint imense (sint tari in care se confisca masina). daca tu esti zmeu si o depasesti e treaba ta. faptul ca nu ai avut accident poate sa insemne ca ceilalti au fost preventivi si/sau ai avut noroc, cunosc si eu 'vitezomani' fara accident. ce zici de 310km/h pe bucuresti constanta pe motor? e suficient?
    viteza mare inseamna spatiu de frinare mai mare, si, doamne fereste, daca trebuie sa frinezi din cauza celui din fata ta, spatiul de frinare poate deveni insuficient. in acest caz, singura vina ar fi ca esti 'fara frica' si-l zapacesti pe cel din fata ta.
    daca explodeaza un cauciuc la 200km/h? (se spune ca o camera fara cauciuc nu explodeaza dar e fals, explodeaza mai greu dar poate exploda).

    si eu am bagat > 170km/h pe bucuresti-pitesti/in zona sibiului/buc-constanta/samd; pe bucuresti-alexandria am avut 'noroc' acum 6 luni ca radarul m-a prins doar cu 145km/h; sau am trecut pe galben-rosu; si eu mai injur sau claxonez in trafic. si astea nu sint lucruri de laudat. SE NUMESTE INCONSTIENTA SI TARANIE IN TRAFIC.

    poti sa conduci de 50 de ani, preventiv si civilizat trebuie sa ramii mereu, nu esti doar tu in trafic, strada e a tuturor. - valabil pentru toti inclusiv pentru mine :)
    6 1
  • nemtalau
    pt tzenu_bmw
    si ala cu tico, matiz, lastun este participant la trafic. crezi ca trebuie ignorati? daca el trece pe rosu si tu poti sa-l eviti il vei evita? puterea financiara a majoritatii romanilor e mica si, in consecinta, fiecare cumpara ce-si permite.
    de ce crezi ca ar trebui sa 'rizi' de ei? am condus un tico acum 7-9 ani, dat de firma la care lucram, acum nu as mai conduce asa ceva dar nici nu 'rid' de respectivii soferi.

    civilizatia se face si cu noi, ca pietoni sau soferi.
    5 2
  • @nemtalau
    nenea daca te-as intalni in realitate, ti-as strange mana si ti-as da un fructo.Gandesti ca o fiinta umana si nu ca o primata avansata.Toata stima si respectul.Iti inteleg perfect punctul de vedere si ai mare dreptate.Multi oameni au murit datorita "becalienilor" cum ii numesti tu, oameni cu masini puternice care au scapat cu basma curata.Dar dupa parerea mea, nu masina sau constructorul e de vina, ci mentalitatea si tara.Da-i lui bombonel un symbol, crezi ca o sa meaga cu 50 km/h? in vecii vecilor.O sa mearga tot ca un tzaran prost crescut numa ca nu o sa-l tina motorul.Sunt destui oameni afara cu masini puternice, dar discrete, nu ferrari aurii si bmw-uri cu aripi de deltaplan ca la noi.Sunt suv-uri cu motoare mari, foarte multe limuzine bmw audi mercedes cu motoare mari, dar e alta cultura si disciplina.M-ai intrebat daca nu imi ajung 90-150 de cai.Nu prea stiu sa-ti raspund, ceva simplu ar fi: da imi ajung sa ma duc la servici, dar nu sunt destui ca sa zambesc.Mie nu-mi trebuie viteza, am condus masini puternice si niciodata nu am mers mai mult de 160 si asta cand eram singur pe drum drept.Nu ma intereseaza aspectul "moooama ce i-am dat frate, mor fetitele vere", dar sincer zambesc cand invart cheia si aud sunetul unui motor mare, sau cand apas acceleratia si fac o depasire (regulamentara).Nu sunt taran, nu numai ca nu intorc unde e interzis, nu intorc nici cand incurc circulatia oricat de permis ar fi, la fel si cu parcare, semnalizez la orice manevra si acord prioritate cand stiu ca e cazul.Dar conduc sportiv, asa am fost invatat de mic.Inca ceva, daca ai avea 500.000 de euro (irelevant prin ce mijloace dobanditi) cam greu iti cumperi o masina de 90-150 de cai.Ce ti-ai cumpara? o limuzina discreta in care poti circula confortabil si sigur fara sa te bagi in seama ca un hyundai accent sigur nu iti iei.Ok, o singura problema, nu prea vezi limuzina aia cu 100 de cai pentru ca toti constructorii se bat in cai putere.Clientul care nu e fan merge unde e calutul putere si de aici incepe razboiul intre constructori.La fel cum femeile isi cumpara posete cu banii de o juma' de casa asa isi cumpara barbatii masini puternice.

    In concluzie, nu ii pune pe toti intr-o oala, daca ne plac masinile puternice sau detinem una, nu inseamna ca noi nu respectam regulile sau ne face placere sa punem la pamant niste pietoni.Unii conduc astfel de masini din pasiune, pentru senzatia care ti-o ofera.E gresit sa spui ca daca ai un motor de 500 de cai esti automat tzaran.
    4 0
  • @nemtalau
    In mare parte a spus mowgli ce era de spus.

    Nu, pt mine 200 nu este suficient si nici 250 nu este suficient, dar nu inseamna ca o sa merg cu 200 km/h daca nu sunt conditii, cu toate astea Autostrada soarelui mi-a permis 270 la volan si 340 in dreapta, fara a pune pe cineva in pericol.

    Nu ma intereseaza ce facut bombonel sau sotia lui Paunescu, chiar daca ma doare nu am ce sa fac, asta e tara in care m-am nascut, astia sunt politicienii pe care-i alegem asta meritam sau mai bine zis meritati.
    Restrctile de viteza si chiar si de circulatie eu nu le-am vazut respectandu-se decat in Olanda.
    310 km/h cu motor e cam greu, ele sunt limitate la 299, doar modificat se poate si mi se pare ok, periculos dar cat nu pune in pericol viata alcuiva este ok.
    Un cauciuc de marca, cu o vechime de pana in 3 ani si cu specificatia de viteza necesara nu o sa explodeze niciodata, nici unul la 1 miloin, dar asta tine tot de cultura, fara sh-uri vechi, fara galme, cu specificatile corecte. etc.

    Nu mconteaza cat de puternica este masina ci conteaza cine o conduce.
    2 2
  • Octavian
    @gtrazvan
    gtrazvan de acord cu ceea ce ai scris, nici mie nu mi se pare 200km/h destul, dar din pacate infrastructura si nici anvelopele nu permit vitezele respective ca viteze de croaziera(nu ma refer la romania, ci la UE).
    Ideea este ca abia in ultimii ani au aparut masinile cu care sa zici ca da, poti merge la viteza de croaziera cu viteze gen 200km/h, ma refer la masinile asistate radar.

    Dar si asa te pregatesti sa te incalti tot la 10 000 km cu cauciucuri de 1000 euro ca sa stai linistit.

    Altfel oricum ar fi, sa mergi cu viteza gen 220-250 ca viteza de croaziera.....mai este.
    Nici pe germania nu ai unde sa mergi constant cu +200, decat pe portiuni de maxim 10-20 km.

    Chiar aseara ma uitam la o simulare gps a traseului si ma uitam la viteza de rulare din simulare.....1050km/h Mai ca nu imi vine sa imi iau avion :P
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru