Primele autobuze electrice de mari dimensiuni vor circula pe șoselele din România începând din 2022

de Tiberiu Safta
Miercuri, 15.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Începând de anul viitor, vom vedea primele autobuze electrice de dimensiuni mari circulând pe străzile marilor orașe din România. Autobuzele sunt fabricate în Turcia, iar primele exemplare vor ajunge la Brașov și Timișoara.

Pe șoselele din România vor începea să circule, din 2022, primele autobuze electrice de dimensiuni mari. Autobuzele sunt produse de către compania Karsan, care își are originea în Turcia. Conform comunicatului oficial, compania a câștigat o licitație în valoare de 35 de milioane de euro, iar primele astfel de autobuze vor circula în orașele Brașov și Timișoara. În ambele orașe vor fi livrate în total 56 de unități ale autobuzului e-ATA cu o lungime de 18 metri.

Compania a semnat contractul de livrări în luna august a acestui an. În ianuarie vor fi livrate primele 10 autobuze. Ulterior, compania producătoare de autobuze va livra un total de 111 unități în țara noastră.

Recent, un exemplar al autobuzului e-ATA de 12 metri a putut fi văzut circulând pe străzile din București. Capitala a fost prima destinație a turneului de prezentare organizat de către producător, urmând ca autobuzul electric să fie comercializat și pe alte piețe din Europa, precum: Germania, Italia, Franța, Portugalia și Luxemburg.

Autobuzul e-ATA 12 a fost testat și în alte orașe din România, printre care: Timișoara, Brașov, Slatina, Sibiu și Piatra Neamț.

Autobuzele e-ATA vor putea fi oferite în dimensiuni de 10, 12 sau 18 metri lungime. Vehiculele vor putea fi echipate cu 7 tipuri diferite de baterii cu capacități cuprinse între 150 și 600 kWh. Karsan promite o autonomie de 450 de kilometri în condiții reale de condus. Mai mult, puterea este asigurată de motoare electrice amplasate lângă roți. Acestea dezvoltă 250 kW și un cuplu de 22.000 Nm.

Autonomia de 450 de kilometri permite autobuzului să ruleze cu doar o singură încărcare pe durata întregii zile. Asta chiar și cu autobuzul plin, în condiții reale de trafic și cu aerul condiționat pornit. Vehiculul poate fi încărcat la o priză de 150 kW într-un interval cuprins între 1 și 4 ore. Mai mult, există și opțiunea de a încărcare rapidă, fără cablu, însă astfel de prize prin inducție nu sunt disponibile la noi în țară.

Pentru modelul de 10 metri, capacitatea este de 90 de pasageri, iar pentru modelele de 12 și 18 metri, aceasta este de 100, respectiv 150 de persoane.

Primele astfel de autobuze vor începe să circule în România în ianuarie 2022.

via Profit

Comentarii (3)

  • Dar la troleibuze nu iese parandărătul?
    4 0
  • bujetarul
    iese si la troleibuze insa parandaratul e procent asa ca e mai rentabil sa cumperi chestii scumpe.
    3 0
  • Dacă se testează in 10 orașe din România ce se obține diferit???
    Dacă un autobuz poate sa “facă” 450 de km într-o zi în orice oraș vreți voi… eu sunt Superman și nu am încercat încă sa zbor de aia nu mi-am dat seama ;)
    In România este o provocare sa faci 450 de km intr-o zi de la nord la sud sau de la est la vest…
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru