În luna august, primarul Capitalei, Gabriela Firea, a anunţat un proiect prin care, de la 1 ianuarie 2020, toate vehiculele care nu sunt înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov vor putea intra în Capitală numai după achitarea unei viniete.
Acel proiect a fost modificat zilele trecute de Firea, potrivit informațiilor publicate de Hotnews. Noua propunere arată că mașinile sub Euro 5, indiferent de orașul unde sunt înmatriculate, trebuie să plătească vinieta oxygen pentru a putea circula în București. Cele sub Euro 3 nu au voie deloc în centrul orașului.
Pentru mașinile sub Euro 3, vinieta va fi de 15 lei pe zi, iar pentru cele Euro 3 și 4, de 5 lei pe zi. Dacă va fi aprobată de Consiliul General, taxa ar urma să fie aplicată de la 1 ianuarie 2020.
Șoferii care nu au vinieta corespunzătoare vor fi sancționați cu amenzi de la 1.500 la 2.000 de lei. Aplicarea sancțiunilor va fi făcută atât de polițiști și polițiști locali, cât și de ”împuterniciți ai primarului general”.
Proiectul va fi discutat la următoarea ședință de Consiliu General, pe 24 octombrie.Via Hotnews
Am mai auzit de taxe de "poluare", dar nu stiu daca s-a cheltuit vreodata vreun leu din acele taxe pentru rezolva, sau a ameliora macar problema poluarii...
Azi asa maine asa, nu am mai folosit masina de 6 luni de zile... Mai merita sa tin rabla in fata/spatele blocului si sa platesc impozit mare sau mai bine cu banii pusi de-o parte si un voucher rabla cumpar Euro 6 sau hibrid de oras si am rezolvat problema.
PS: am fost la salonul auto si un Swift 1.2 hybrid era 13K de euro...Deci hibridele nu sunt atat de inaccesibile pe cat sa vaita unii.
revenind la realitate, masina este un lux in Bucuresti, daca locuiesti in afara orasului, problema ta, tu ai facut calulele daca merita o naveta de 2+ ore ca sa stai "la aer curat" ca era clar ca masinile or sa fie mai multe nu mai putine.
Taxa de mediu...orasul este poluat, dar daca taxa inbunatateste mediul doar prin faptul ca ii obliga pe cativa sa nu mai foloseasca masina este un pic absurd, sper sa faca ceva pentru mediu/fluidizare trafic cu banii aia....
Aaaa, am inteles, tu n-ai cazan.
Masura asta loveste tot in oamenii sarmani care si asa nu circula mult si polueaza mai putin decat smecherii cu Euro6 care merg prin oras non stop la serviciu, mol, gradinita, scoala, cumparaturi. Asta fara sa se obtina nici un effect. Va fi aerul mai curat in Bucuresti? Raspuns: NU. Cat de poluat e acum? Nimeni nu stie. Unde vrem sa ajungem cu masura asta? Nimeni nu stie. Cum masuram rezultatele si progresele? Nimeni nu stie. Dar se castiga oxygen. Ha ha ha, asa vindeau si catolicii acum 500 de ani indulgente ca sa ajunga oamenii in rai.
Inca o intrebare: Ce se va face cu banii colectati? Nimeni nu stie.
N-ar fi fost mai bine sa termine intai ocolitoarea aia nenorocita? Sau sa se imbunatateasca transportul in comun care e vai mama lui? Ce usor e sa pui taxe care sa umple buzunarul de partid.
chiar si asa, se gasesc multi sa o conteste,.probabil "provincialii" pentru care Bucurestiul a fost Taramul Fagaduintei..
Nu vreau sa il apar pe Liviu dar uite un contraexemplu - eu.
Am metrou la botul calului, loc de parcare si masina Euro 6. Cu ce ma duc la serviciu? Bicicleta. De ce? Pentru ca fac distanta in jumatate de timp (20 de min in loc de 1h) si fac si niste sport in acelasi timp.
Dar stii ce ma uimeste? Ca pe drum vad numai "sarmani" carora le place sa stea la semafoare in BMW, MB si Audi de acum 10-15 ani (sau mai vechi), lovite pe toate partile si care lasa o ceata neagra cand demareaza. Parcheaza unde vor, semnalizare optionala, etc.
Sa inteleg ca ai ceva cu cei care isi permit o masina Euro 6? Sau care e argumentul asta? "Jmechecherii" au Q7, X6 si GLE-uri cu EGR-ul anulat, nu pune toti oamenii in aceeasi oala, chiar nu e cazul.
Eu as fi fost chiar mai drastic: vrei sa inmatriculezi o masina in Bucuresti. Bun:
1. dovada ca ai loc unde sa o parchezi
2. impozite dublate/triplate pentru a doua si a treia masina
3. taxe pentru traversarea centrului si mai mari
Sa vezi ce se elibereaza traficul, dispare si poluarea.
Mergi cu bicicleta si cand ploua, si iarna? Toti stau langa gura de metrou? Guri de metrou exista peste tot? Iti duci copilul la gradinita cu metroul?
Inca o intrebare. Esti sigur ca banii vor fi directionati acolo unde trebuie? Eu nu.
Peste un an poluarea, "care este", va fi la fel iar oamenii, vorba aceea, si poluati si cu banii luati.
Pot sa-ti aduc eu 100 de argumente de ce e buna initiativa asta (a avut multe altele dna. Firea de kko) ca oricum se vor lovi de tine ca de perete.
Intereseaza-te ce taxe plateste un parizian sau un vienez si o sa te dumeresti care este de fapt costul unui trai civilizat.
Sa inteleg si ca tie masina iti serveste de umbrela sau geaca groasa. Dar ca sa-ti raspund la intrebare, nu nu merg pe ploaie decand cand ma prinde...si a fost destul de des, iar iarna doar daca e zapada pe jos iau metroul. Na ca de masina tot nu ma ating!
Romanul este sarac cand se duce la doctor, la dentist, etc.
DAR, romanul nu este sarac niciodata sa mearga cu masina. O sa plateasca!
Poate intr-o mica masura o sa aiba efecte.
Poate era bine ca taxa sa fie pe emisii CO2, dar ca sa functioneze corespunzator poate trebuie si ITP-ul sa se faca "pe bune"
Aruncam in stanga si in dreapta cu masuri, dar cand stanga nu stie de dreapta...
Solutii:
1. Sa se masoare anual emisiile. Pe bune! Pentru ca degeaba ai EURO6 daca tu ii faci DPF OFF. Nu?
2. Sa se plateasca dupa emisii.
Dupa ce doua generatii au fost private de automobile si libertatea oferita de acesta, socialistii de caviar care ne conduc doresc -prin astfel de taxe- limitarea mobilitatii si a libertatii (inclusiv economice) a cetatenilor. N-a mers timbrul de mediu, incercam cu taxa de prima inmatriculare. N-a mers nici asta, da-i cu taxa Oxigen. Ce daca orasul e plin de autobuze, taxiuri, camioane fumegoase ? Astea sunt exceptate dar ii taxam pe necajiti !
Aceasta ar fi trebuit implementata in acelasi timp cu o serie de alternative concrete pentru incurajarea utilizarii transportului in comun (benzi pt autobuze etc) iar in acelasi timp ar trebui realizat un sistem de taxare mai elaborat decat normele euro. Detin o masina euro IV pe care o folosesc cel mult in weekend si mi se pare rezonabil sa platesc daca poluez, in ideea ca banii sunt folositi cu folos in sensul asta. Dar nu pot sa nu remarc in Bucuresti multitudinea de masini (in special limuzine si SUV-uri din triada germana) cu motoare euro V si VI (majoritatea 3.0 TDI 320CDI sau 3.0d ) care polueaza mai mult decat o benzinara euro IV.
Mai mult, ce te faci cand cei care de ex vor sa ajunga din Chitila in Rahova si in loc sa tranziteze centrul o sa aglomereze alte cartiere (Militari sau Dr Taberei in exemplul de fata). Disconfortul si poluarea aditionala la care vor fi expusi ceilalti locuitori oare o fi fost luat in calcul sau ei sunt cantitate neglijabila?