Primarul Capitalei promite: “În acest an, o să vedeţi cu câteva zeci de mii de maşini mai puţin pe prima bandă”

de Paul Cosma
Joi, 03.06.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primăria Municipiului București va lua măsuri în urma cărora prima bandă de circulaţie a străzilor va fi eliberată de zeci de mii de maşini, potrivit declarațiilor făcute de edilul Nicuşor Dan, care nu a dat însă detalii concrete despre acest proiect.

Primăria Capitalei promite că va veni cu o strategie prin care orașul să fie eliberat de mașini și să fie “redat” oamenilor. 

“În anul acesta o să vedeţi cu câteva zeci de mii de maşini mai puţin pe prima bandă. O să aflaţi. Aşteptaţi momentul anunţului,” a spus Nicuşor Dan, prezent la o dezbatere pe tema transportului sustenabil în România, alături de președintele Iohannis și ministrul Mediului.

Edilul general a mai afirmat că piste noi de biciclete vor putea fi realizate abia după implementarea strategiei de parcare.

“Pentru asta trebuie să eliberăm oraşul de maşinile parcate şi asta vine prin strategia de parcare. Deci, mai întâi strategia de parcare şi după aceea pistele de biciclete,” a explicat el.

Potrivit primarului, în prezent, în Bucureşti, există doar 15 - 20 de kilometri de piste de biciclete amenajate conform standardelor. 

Via Agerpres

Comentarii (17)

  • Alta aberatie care pentru unii suna frumos... pai ei nu știu cati km de pista pt biciclete au dar vor sa mai facă... nu ca nu ar fi nevoie de ele... dar ca sa ajungi undeva întotdeauna trebuie sa știi unde te afli
    11 3
  • Nicu Șordan
    Sper sa elibereze prima banda de masini parcate aiurea dar nu doresc pista de biciclete,Bucurestiul are 8 luni pe an in care ba e frig,ba ploua,ba e canicula si te bate soarele in cap,numa' de bicicleta nu-ti arde.Iar vara e o placere sa ajungi la munca asudat dupa ce-ai bagat pedale prin praf sau te-a prins ploaia.Asa au facut si pe Calea Victoriei,au desfintat o banda s-o faca de bicle,rar vezi cate un biciclist ca merge pe acolo.
    11 17
  • @16.29... pe prima banda la care se referă ei sigur nu ai sa găsești mașini parcate
    6 0
  • are dreptate dl primar, pentru ca "taranii " romani circula doar pe banda a 2-a . chiar daca trebuie sa vireze la dreapta
    10 1
  • Seriff
    S-a tuns Nicusor?
    6 7
  • Catalin
    Știe cineva când vor fi următoarele alegeri, să-i pot da un vot între ochi?
    11 5
  • Ma, nu stiu altii cum sunt dar pe mine nu ma deranjaza sa transpir pana la birou. Imi iau un rand de schimburi la mine sau imi las mai multe haine la birou, sapun si deodorant si gata. Ce-i asa complicat? Strabat orasul in 30 de minute indiferent de ora zilei cu zambetul pe buze.

    Cat despre benzile de bicicleta, stati linistiti ca sunt folosite din belsug. Sa faca si Calea Victoriei pietonala permanent din partea mea.

    Dl. primar ar face bine sa rezolve sinele de tramvai ca zici ca treci halta cu bariere cand dai de una, fie cu masina sau bicicleta.

    BTW - stau la bloc si car calul 4 etaje pe scari sa nu murdaresc liftul.
    17 4
  • @18.56... dar ce faci dacă mai ai încă vreo 50 de colegi tot bicicliști?
    9 5
  • Avem vestiare si dusuri suficiente, parcare dedicata. Macar sa fie aia 50.

    In Olanda oare cum se descurcă cand merg TOTI pe biciclete??
    16 1
  • Curios... dușuri pentru 50 de oameni... Olanda e Olanda... clima nu e ca la noi...
    7 13
  • Sa inteleg ca-ti place la dusuri cu colegii...
    6 11
  • Octavian
    E complet aiurea ca pe multe strazi/bulevarde este ocupata juma' de banda cu parcarea. Macar de ar fi ocupata toata banda dar ramane o "chestie" care nu e nici banda intreaga nici parcare adevarata.
    Pentru aceste zone trebuie regandita latimea bulevardului: Ori le largesti (daca se poate) ca sa faci banda intreaga + parcare, ori largesti trotuarele/spatiul verde ca sa ocupi acea zona nefolosita.
    7 0
  • Seriff
    Pai din moment ce orasul are aceeasi infrastructura ca acum 40 de ani, normal ca prima banda e ocupata de masini, unde sa le parcheze din moment ce sunt blocuri langa blocuri si parcari lipsa, fa si tu un calcul la un bloc de 40 de apartamente daca au toti masina inseamna 40 de masini, asta daca au doar una de apartament, daca au 2-3 e clar, de ce nu fac parcari?
    6 1
  • inexorabil
    “Să eliberăm oraşul de maşini şi să-l redăm oamenilor” – păi fix aceeaşi “speranţă” (menită să atace emotivitatea prostimii) am auzit-o şi la iohanus.

    Realizezi instantaneu că fraza cu pricina n-a apărut din senin, ci a fost clocită în laboratoarele novlimbii e-globaliste, astfel că marionetele politice ale Sistemului via Propaganda au preluat-o docile şi entuziaste (evident, la comandă, nu de capul lor).

    Fratziwear, întotdeauna (pentru totdeauna) am simţit o silă paroxistică faţă de sufletul de slugă…Mulţumescu-Ţi, Doamne, că nu m-ai hărăzit unei asemenea infirmităţi lăuntrice; cu orice alte hibe să mă fi născut (şi nu-mi sunt puţine), dar cu asta categoric nu!

    PS. “Strategia de parcare” nu înseamnă altceva decât eufemismul la adăpostul căruia se pregăteşte interzicerea accesului în aria urbană al maşinilor pe bază de M.A.I. (mai întâi în buricul târgului, apoi pe arterele principale şi tot aşa, “concentric”, până nu mai vezi nicio “uzată moral”, nici veche, nici nouă, invocându-se acelaşi arhi-tocit motiv al aerului “cât mai curat”).
    9 0
  • Cand toata viata ai fost bugetar, adica nu prea ai muncit, normal ca vi cu aberatii. Ariciul tarii o fi auzit vreodata de navetisti? De hotii din autobuze a auzit? Cand faci zilnic 4 ore pana la serviciu schimband cateva miloace de transport, oare cum faci naveta pe bicicleta? Chiar toata lumea lucreaza la birou si biroul e la 200 m de casa? Chiar toata lumea e ca in reclamele de la TV pline de fericire?
    1 0
  • inexorabil
    Aseară, Kiseleff (porțiunea de la Piața Victoriei) și Calea Victoriei erau închise circulației auto, fiind "redate" pietonilor. De parcă ei n-ar avea la dispoziție atâtea parcuri (cel puțin în Capitală). Nu, plăcerea lor supremă se traduce astfel: a simți natura sub talpă pe carosabil!

    Ce vă spusesem odinioară? Tartorii care conduc această lume au schimbat oferta în cerere! Iar prostimea pune botul că de! altfel cum să-și respecte statutul/blestemul de prostime?
    4 0
  • hopaaaa.....mi s-a sters comentariul; nu eram de acord cu bicicletele.....
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru