Primarul General, Gabriela Firea, a anunţat, miercuri, un proiect prin care, de la 1 ianuarie 2020, toate vehiculele care nu sunt înmatriculate în Bucureşti sau Ilfov vor putea intra în Capitală numai după achitarea unei viniete. De asemenea, toate autovehiculele sub Euro 3, indiferent unde sunt înmatriculate, nu vor mai putea să circule în centrul Capitalei.
Vinieta electronică pentru circulația rutieră pe drumurile publice din București va fi introdusă după cum urmează, conform Primarului General al Bucureştiului:
Pentru autoturismele înmatriculate în alte orașe sau state care tranzitează Capitala, se va achiziționa vinieta electronică Oxigen-B (București) de acces pentru o zi care va costa 10 lei, iar pentru un an - 1.900 lei.
Dacă autoturismele înmatriculate în alte orașe sau țări sunt și cu grad ridicat de poluare, adică Non euro, Euro 1, Euro 2 vor fi complet interzise în centrul Capitalei. Excepție fac doar mașinile din județul Ilfov unde în cea mai mare parte locuiesc tot bucureșteni și reprezintă zona metropolitană a Capitalei.
Pentru autovehiculele din țară precum și cele înmatriculate în Bucureşti şi judeţul Ilfov, cu normă de poluare Euro 3, accesul este permis numai în urmă achiziţionării unei viniete electronice de tip Oxigen-C (adică Centru) adică 75 de lei/lună și 900 lei pe an.
A doua măsură se referă la autoturismele înmatriculate în București și Ilfov, cu grad mare de poluare: Non Euro, Euro 1, Euro 2, care, ca și cele înmatriculate în alte orașe sau state, vor fi interzise în zona centrală a Capitalei.
Amenzile pentru circulaţia autovehiculelor în zonele restricţionate, fără achiziţionarea vinietei, vor fi de la 1.500 la 2.000 lei.
Via Economica.net
Coana Pandele are sigur o lipsă de Oxigen-LC (adică LaCreier :-)), dacă-și imaginează c-o să-i dau 500 € anual ca să trec prin cloaca ei.
Cred totuși c-o să pot tranzita gratis, cu două-trei moaște-n parbriz. :-P
madam firea mai bine sa se ocupe de familia dansei si de bucataria ei.
E chiar de ras cu ciudatii astia.
...Plus că nimeni din gașca hoților adunați vizavi de Cișmigiu nu definește *zona centrală a Capitalei*. Ori modalitatea delimitării și/sau controlării ei -- cu garduri, porți, zăbrele, fâșii minate poate ?!
Cine crede că androida Firea e autoarea propunerii se înșală însă (chiar dacă sârma din mațe i-o fi migrat la mansardă. :-))
Parcul auto din Romania e format in proportie de 80-90% din masini de la Euro 4 in sus.
In Bucuresti, proportia masinilor care circula zilnic sub euro 4 cred ca nu trece de 3-4% iar jumatate din astea sunt pe benzina. Nu stiu ce se rezolva daca se elimina masinile astea.
Problema e la diesel-ul euro 3-4-5 fara filtru de particule sau cu filtrul spart/peforat/nefuncional/anulat. Astea cred ca fac 30% din masinile care circula zilnic prin Bucuresti.
Dar cred ca asta e doar inceputul pentru ceva mai de amploare. Insa necunoscand cauza adevarata a problemei calitatii aerului in Bucuresti, nu cred ca se poate rezolva nimic cu masuri oarbe de genul asteia de se propune acu.
Data viitoare mergeti la vot, nu la mici + bere.
Cel mai probabil acea masura nu va trece, va fi contestata si va cadea, dar intentia e clara si o sa le c**e mintea altceva, stati linistiti.
Trebuie spus ca o asemenea masura ar fi inaintea multor orase europene mult mai lovite de progres si neomarxism decat Bucu.
PS: Cum a ajuns individa aia primar in Bucuresti? CUM???
Autoturisme non euro: 261
Autoturisme Euro: 7.000
Euro 2: 1113.000
Euro 3: 213.000
Euro 4: 440.000
Euro 5: 253.000
Euro 6: 331.000
Proiectul se află în dezbatere publică timp de 45 de zile, urmând ca la finalul lunii septembrie să fie supus aprobării CGMB.
https://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=126&t=123859
deci taxe mai mari pt masini, interzicerea lor chiar si euro 3-4. cine nu isi permite masina sa mearga cu uber, taxi, metrou.
Corect, iar restul judetelor sa bage taxe pt masinile din Bucuresti, win win, nu ?
Euro5 diesel are filtru de particule.
Chestia asta nu este noua, este de la ei din partid, Mazăre nu te punea sa plătești când intrai in Mamaia?
Cred ca a vrut sa fie sigura ca n-o mai alege!
Şi apoi tratamentul la fiecare 3 săptămâni... combustibil, pastile, injecţii, unele decontate, altele nu.
Ca să plătească cei săraci pentru maşinile noi (vouchere) ale bucureştenilor foarte bogaţi !
Aaaaaa excludem Ilfov că acolo e soţul ei primar !!!!
NEPOTISM ŞI MÂRLĂNIE CRASĂ!!
OAMENI FĂRĂ DUMNEZEU!
Credeţi că MILIOANE de români au euro 3,4 pentru că vor???
Vor să fie săraci???
Mai gândiţi-vă că doar nu trăim fără suflet şi dacă facem asta mai bine să nu trăim deloc.
cine ii crede si asculta pe acei avocati care spun ca masura e discriminatorie pe motiv geografic?
ce se va intampla cu banii din taxa/vigneta pe poluare? se vor planta mii de copaci in bucurestiul cu acel aer infect/ imputit la propriu? nu ca mi-ar pasa, caci eu sant din provincie, dar e o intrebare asa de dragul discutiei
Am masinuta mica , de oras, EURO6 cu consum mic , dar cand le explic tuturor ca e mai decent sa iei una mica , toata lumea vrea BMW sau MERZ de 5M lungime , dar se vaita ca nu au locuri cu toate ca nu platesc nimic in plus .
Propun si ca toate locurile existente de parcare sa fie platite , nu la liber pentru toata lumea . Cine-si permite bine , cine nu , sa mearga cu mijloc de transport. Eu sunt fan in orice directie, masina e utilitate, insa daca se cere sa mergem pe biciclete , asa o vom face . Adaptati-va nu mai fiti comunisti .
Tocmai asta e problema, ca orice cazan ia ITPul, ca se circula fara asigurare pt ca sanctiunile sunt de toata jena (atunci cand se si aplica, odata la 5 secole). Li se rupe lor de poluare, ei vor sa stoarca bani folosind drept scuza masinile vechi.
Platesti rovinieta si o groaza de taxe, ti se pare ca s-a facut ceva de banii aia? Ai drumuri si nu stiu eu? Ce crezi ca se va face cu banii incasati de pe urma acestei taxe? In cel mai fericit caz, se mai taie niste parcuri si mai planteaza niste borduri de juma' de metru inaltime.
De fapt, de ce credeți că Primăria Bucureștilor atacă destul de des subiectul referitor la născocirea a noi și noi taxe, care mai de care mai absurde? Fiindcă bugetul administrației locale este suferind...S-au "sifonat" mulți bani publici către buzunare particulare, "șmechere" (ah, să nu uit: și "capitaliste"), și tocmai de aceea sunt aruncate pe piața vorbelor de clacă aceste petarde "eco'", pe care numai un oligofren sadea le poate digera/accepta.
Chiar că se merită unul pe altul acești doi omuleți, Firea și Pandele --- doi oportuniști, doi cameleoni, doi parveniți... Bașca înfiorător de inculți.
În privința blondei, m-am convins definitiv de caracterul ei la faza cu moartea soțului...precedent. Nici nu se răcise bine cadavrul acestuia, că văduva se și "consola" cu alt schimbător de viteze. Cui mi-ar riposta cum că viața privată nu trebuie să facă obiectul dezbaterii publice i-aș răspunde ferm că da, așa este, dar numai dacă respectiva persoană este un oarecare, un neica-nimeni, un "ilustru anonim". Însă, ca persoană publică (nu neapărat și o personalitate!), mi se pare firesc să conteze teribil de mult, în ochii maselor, cum te comporți și în afara funcției/biroului (desigur, nu în variantă showbiz, adică să vrei să afli, cu lux de amănunte, "picanterii" din cuibul intim al omului).
Cât despre Pandele, l-am cunoscut prima dată la Congresul PNL din februarie 2001 (ehei, pe vremea când se potcovea puricele cu 99 de ocale de fier și Securitatea veche-nouă nu călărea partidul Brătienilor), eveniment suficient pentru a-mi forma o imagine fidelă d.p.d.v. tipologic --- verdictul nu putea fi decât unul singur: "He's not my type", dacă vă amintiți această replică feministă standard din filmele moderne de dragoste, cu deosebirea că, în speță, vorbim despre sentimente...politice :)
Drama este că această Mafie se sprijină pe autorități (incluzând "justiția" și subincluzând "luptătorii anticorupție"), servicii secrete și elemente de crimă organizată, iar acest nucleu dur al fărădelegii autosecurizate cu glazură legală va perpetua nestingherit, în primul rând din cauza...sindromului popular al celor trei C: conformism-comoditate-confort. Într-o sintagmă sugestivă: NEPĂSARE civică pe toată linia frontului...Adică suntem prea lași, iar unii dintre noi realmente s-au "restartat" cerebral --- îi puteți identifica chiar aici, pe acest site, prin aceea că ei aprobă, pe loc și vehement, orice dispoziție luată de Statul-Mafie, dovedind, astfel, lipsă acută nu doar de înțelegere, ci și de personalitate...
asa obligi mult mai usor schimbarea masini
iar pt cele electrice taxa 0 frate
P.S. Celor cu comentarii de genul "Sa bage taxa si pentru alte orase atunci": Sa bage, ca nu vezi in alte orase masini de Bucuresti care sa stea cu lunile pe acolo. Mare gaura in buzunar n-ar fi.
P.P.S. Mai incercati sa ganditi si din alta perspectiva, a celor care sunt sugrumati aici. Asa ca vindeti-va cazanele si luati o trotineta electrica.
Toti se plang de poluarea din Bucuresti, insa nimeni sau prea putini ar fi dispusi sa faca si ei CEVA in privinta asta: sa foloseasca bicicleta, sa mearga cu transportul in comun sau sa-si cumpere o masina care emite mai putine noxe. Cum sa-ti iei un Zoe sau un Auris hibrid, cand poti sa-ti iei Seria 5 full (fara piele) de 10 ani? Cum sa-ti iei un Logan nou, cand poti sa-ti iei un Passat TDI cu 15000 de km "reali"???
Eu cred ca solutia e undeva la mijloc si e vorba de pus umarul la treaba nu doar de catre autoritati. Adica vorbim si de mentalitati. Sunt f multe cazuri in care oamenii nu concep sa nu mearga cu masina. Cum sa mergi la piata fara masina? Cum sa-ti duci ploudul la gradinita cu metroul? Cum sa mergi la Brasov cu trenul? Esti nebun?
Ideea este una buna si rezultatele se vad in multe orase din vest care au implementat asa ceva.