Taxa Oxigen pentru București, prin care mașinile cu motoare sub Euro 4 vor plăti o taxă pentru a circula în Capitală, a fost aprobată oficial la sfârșitul lunii octombrie 2019 și ar fi trebuit să intre în vigoare în 1 ianuarie 2020.
La sfârșitul anului, Primăria Capitalei a anunțat că va amâna noua taxă până în martie 2020, sub pretextul că locuitorii nu au fost încă suficient de bine informați în această privință.
Primarul Gabriela Firea s-a răzgândit și a renunțat la această taxă, acuzând declarațiile politicianiste, dar și “valul uriaș de respingere”. Decizia se va transforma într-o hotărâre de Consiliu General în luna martie.
“Decizia se va transforma într-o hotărâre CGMB în luna martie. Renunţ la vinieta antipoluare pentru că trebuie să-i ascult pe toţi bucureştenii. Voi veni cu un proiect de anulare, dar nu înseamnă că abandonăm lupta. Ne vom intensifica presiunea legitimă asupra Guvernului pentru centura ocolitoare a Capitalei”, a declarat Firea.
De la 1 martie 2020, toate mașinile cu norma de poluare non-Euro, Euro 1, Euro 2 și Euro 3 urmau să plătească taxa Oxigen pentru a putea circula în continuare în București.
Via News.ro
Si platita inclusiv de masini Euro 4 (de anul acesta), iar din momentul in care transportul in comun ajunge la un nivel cel putin acceptabil, de toate masinile.
Deobicei, cand vad o masina care scoate fum este Logan sau Cielo.
Să nu mai meargă toți sărăntocii pe aceeași șosea cu noi, ci să meargă dracului cu mijloacele de transport în comun.
Și urmând aceeași idee, ar trebui să renunțe la apartamente și case pentru a se muta toți în garsoniere, ca să fie mai mult spațiu pentru noi, cei cu sânge albastru. De fapt, ar fi bine ca toți sărăntocii să moară ca să putem circula relaxați noi toți ăștia cu mașini euro 6, bani mulți și creier puțin.
Dacă prostia ar durea, mulți comentatori de pe-aici s-ar sinucide (le-ar fi imposibil să suporte durerea!).
Tu vrei sa traiesti in poluare ?!? Aceasta taxa trebuie sustinuta ! Si sa fie foarte scumpa taxa si fara reducere. Asa le trebuie celor poluatori !! O taxa dura si foarte scumpa ar fi solutia excelenta ! Eu nu sunt obligat sa traiesc in poluarea aluia' cu Logan vechi !
din pacate pentru tine, iobagii din Teleorman, Giurgiu, Calarasi nu o sa te poata ajuta (cam astia s-au opus vehement)
Si nu in ultimul rand, o justificare pentru banii cheltuiti pe camere video,indicatoare,aplicatii,etc...? Puteai sa pui borduri,panselute si mai trimiteai si doi mosi nevoiasi in excursie de ei.
1. masina mea este euro 4 si NU o voi schimba
2. masina nu este un drept, este un privilegiu
3. cum am scris si mai sus - taxa trebuie combinata cu dezvoltarea transportului in comun, nu cu prelungirea lucarilor la metrou cu 300%
Sincer, as prefera ca toate masinile sa plateasca o taxa la intrarea in mari, nu doar cele euro 3/4 sau mai vechi
Încă o dovadă că scopul taxei a fost adunarea de bani la buget pe care i-a cheltuit în mare parte pe companiile alea ilegale pline de nepotism și piloși și pe paranghelii.
Capacitate cilindrica (cmc): 998
Standard emisie noxe: Euro 4
Emisii CO2 (g/km): 106
Dacia Sandero 2020
Capacitate cilindrica (cmc): 998
Standard emisie noxe: Euro 6
Emisii CO2 (g/km): 117
Aceeasi capacitate cilindrica, poluez mai putin decat un logan euro 6 si trebuia sa platesc taxa pentru a circula in Bucuresti? .... Super
1. nu ți-a cerut nimeni să renunți la mașină (nu știm și nici nu ne interesează ce mașină ai tu)
2. mașina nu este un drept și niciun privilegiu. Este o proprietate pe care ți-o poți permite sau nu.
3. mijloacele de transport în comun, inclusiv metroul, trebuie dezvoltate în funcție de necesitățile cetățenilor și nu ca un refugiu al celor izgoniți de pe șosea prin intermediul birurilor.
Sincer, pentru bucureștenii ca tine, aș vrea să se instituie taxe de intrare în toate localitățile din România, să văd atunci dacă ai mai susține astfel de măsuri.
@Fanskoda... nu crezi ca ar trebui început cu mașinile care nu îndeplinesc condițiile tehnice pentru a circula pe drumul public și ITP făcut ca la carte?
@jiji... tu susții taxa deoarece ai e6 și ți se rupe... dar te întreb și eu mașinile e6 nu poluează?... crezi ca in câțiva ani nu îți venea rândul?
@Taxatoru... respect... și tie Moldovene la fel
Întreb și eu pe cine știe răspunsul... dacă mașina mea e3 corespunde tehnic de ce sa mi se interzică dreptul de a circula? De ce statul a permis ca asemenea mașini sa fie puse in vânzare?... de ce nimeni nu e interesat de mașinile care poluează Mult mai mult decât norma in care este încadrat... pentru a nu crea confuzii mai dețin un e6 și cel mai probabil peste un an încă unul...cu AdBlue
Si eu am masina Euro 4. Taxa era pentru motoarele Non-Euro, Euro 1,2,3. Si este facuta pentru reducerea masinilor poluatoare. Stai linistit. Deocamdata nu trebuie sa platesti pentru taxa oxigen
@Taxatoru`
Masina este un privilegiu.
@Ioueugen
Ba da.
@jiji
Singurele masini care nu polueaza sunt electricele.
Asa este. Romania este foarte in urma cu infrastructura. In Germania si alte tari infrastructura este mult in fata.
Lasa tata ca vine acus primar de la galbeni, poate chiar pensatul de rareș, si i troduce taxa cu japca, fara consultare, cu pumnul. Si in loc de revolta si scenarii corupte precum cele de mai sus, o sa sariti toti cu banii de bucurie. Pentru ca daca un lucru e cert, acela e ca galbenii cu fura, nu fac campanie electorala, gandesc mai limpede ca Eminescu si sunt nepatati ca lapte. Cinste lor! Le dau tot ce am!
Spus... atunci de ce susții taxarea mașinilor pana in e3?!?!...dacă e e6 iar motorul e Obosit și scoate noxe mai mult decât un non-euro cu ce te încălzește... eu consider ca asta e prioritatea ...verificarea la sânge in trafic a mașinilor... și renunțarea la controalele RAR in stațiile ITP... s a văzut ca aceasta nu e o soluție...
CO2 = NU E POLUARE dar in schimb gaz cu efect de sera (dioxid de carbon > ce expiri si ce ai in suc/bere)
NOx si alti compusi = E POLUARE (oxizi de azot > cauzeaza boli pulmonare, smog, ploi acide etc)
CO2=poluare
De aceea se si pune in fisa tehnica
Cazanu polueza si e agresiv in trafic, prostu isi face rau atat lui cat si celor din jur, sarcul e sarac nu din cauza imprejurarilor nefaste ci datorita nivelului pe care il are si tot asa...
Firea a facut o mutare electorala, dar una gresita..prostimea nu o va vota fiindca deja sunt porniti, iar oamenii decenti au fost dezamagiti de mutarea asta.
Și ca să fii mai exact, ia explică: un euro 5 sau 6 cu minim 150.000 km la bord, eventual și cu filtrul de particule anulat, e cazan sau nu?
Ai făcut cumva studii care și cum e mai agresiv?
Nu cumva cei cu mașini mai mari au tendința să conducă mai agresiv și la intimidare?
Nu cumva ”cancerul” e de fapt ipocrizia asta de a acuza de poluare oamenii cu mașini mai simple în timp ce plimbi din comoditate vaporul sau SUVoiul ”de statut” fără considera măcar metroul sau RATB-ul?
Poate n-o sa ma credeti, dar eu as fi 100% de acord cu asemenea taxa daca toti banii aia ar fi cheltuiti cu buna-credinta pentru dezvoltarea unui punct precis de infrastructura: de exemplu - Da domnule! platim 50 de lei pe an in plus la taxe fiecare cetatean, dar stim ca am rezolvat pe 20 de ani problema pistelor de biciclete. As fi de acord. Daca oamenii nu fac ei insisi, dupa cum am demonstrat in ultimii 30 de ani, noi, romanii, nu suntem capabili sa ne autoguvernam, deci indiferent cati bani vom plati taxe, se vor scurge toti prin tot felul de buzunare dubioase, iar noi, platitorii, vom ramane cu praful de pe toba.
vranceanca din fire a fost deci daca nu stiti pe vremea dinozaurilor consiliera la nemuritoru mugurisarescu.
bine si? intrebati dar bine faceati ca de atunci a fost fragezita sa aplice in viitor ordinele iluminatilor iezuiti bilderbergiuiti si tot asa.
planu lor s-a schimbat insa anu asta cu oxigenu dupa o simulare la pragu durerii turmei care urla si arunca cu pietre in guvern la 5 lei euroiu plus taxa plus gripa porcochineza mai nou.
CO2 NU ESTE POLUANT! Este un gaz cu efect de seră!
CO2 nu-ți produce cancer la plămâni și nici astm. CO2 nu produce smog.
CO2 produceți voi în plămâni și-l expirați în fecare secundă.
Euro n (European emission standards) se referă la poluanți.
O mică băgare a ochiului pe wikipedia și ați vedea la ce se referă.
https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
Hai să-i înșir aici.
CO - monoxid de carbon (gaz toxic asfixiant)
THC - hidrocarburi nearse (cancerigene)
NMHC - compuși organici volatili (cancerigeni)
NOx - oxizi de azot (producători de smog și ploi acide, producători de astm)
HC+NOx - hidrocarburi și oxid de azot (vezi mai sus)
PM - particule - pulberi (producătoare de smog și de astm)
Vă las pe voi să găsiți de la ce mureau evreii în dube, gazați cu gaze de eșapament
La astea se referă Euro n.
Nu mai aduceți în discuție dioxidul de carbon când vorbiți de poluare, Grețoilor.
1. ai presupus ca am masina euro 6, ti-am aratat ca ai gresit. in plus am zis ca NU imi convine ca eu nu trebuia sa platesc taxa de anul acesta (in forma intitiala a proiectului). aparent ti-a fost greu sa intelegi asta.
2. taxele reprezinta un factor in a afla daca iti permiti sau nu o masina.
3. tu vezi transportul in comun ca un refugiu al celor care nu isi permit o masina din simplul fapt ca nu vrei sa il folosesti
4. perfect de acord cu propunerea ta de introducere a unor taxe similare in toate marile orase, chiar pentru
@Moldovean
din pacate ai dreptate in ceea ce zici, tocmai de asta am scris mai sus ca taxa e buna doar in combinatie cu dezvoltarea infrastructurii. Faptul ca puteai plati in avans pe un an arata singurul scop al taxei in modul in care a fost propusa initial.
Se pune in fisa tehnica la emisii.
pentru cei care sustin ca masinile lor vechi nu polueaza si ca nu ii intereseaza ca scot fum le doresc sa moara de cancer de plamani in chinuri. si sa se gandeasca ca pe strada sunt si oameni cu carut cu copii abia nascuti care nu merita sa respire aerul lor poluat.
Eu zic s-o lași baltă. Rezumă-te la comentarii despre automobile.
Dar ca să nu rămâi ignorant, caută cu gugăl "Chełmno camp wiki". Lectură plăcută.
Aa, si nu platesc vigniete de 20 euro/an
Road tax (Verkehrssteuer/ taxe routière), which is also known as licence plate tax, is dealt with by individual cantons. Charges vary and it depends on the car; it can be between anywhere from CHF 100–800. You will be billed annually.
Dar noua ne place mokangeala...vedem in afara doar ce vrem noi
Alb-albastru ce reprezinte uzura tehnica a motorului nu vorbește nimeni...cel mai probabil nici nu cunosc diferența între fumul negru și cel alb-albastru...
Elvetia are infrastructura foarte buna. La noi sunt doar cotetze. Si nici infrastructura nu avem. Nici piste de biciclete. Firea, cand faci pistele de biciclete pe care ni le-ai promis ?!?! Cand faci infrastructura !? De promis, ne promiti de toate dar nu faci nimic... . Aceasta taxa era foarte buna ! Am crezut ca o sa pui taxa asta. Dar nuu' trebuie sa mai amani ! Germania, Cehia, Elevetia, Danemarca, Olanda si inca cateva tari au o infrastrucura excelenta, cu piste de biciclete si tot ce trebuie la infrastructura pe care noi nu o avem !
In oras masina este strict un moft (si asta o dovedesc tarile care sunt cu 100 ani inaintea noastra ca civilizatie). Adevarat...noi romanii, cacati la cur...avem aere domnesti...si nu putem merge la butic fara masina. Pentru noi, daca n-ai o masina (de preferinta nemteasca)...esti un neica-nimeni...dar daca ai o masina (BMW, adevarat, cu toate sismtele anitpoluare scoase, care trage si besste de te ia capul)...esti cineva...chiar daca n-ai vazut in viata ta un sapun si la ce foloseste. Asta-i mentalitatea romaneasca
Ernst Zundel - Genocide by Propaganda
Taxa de poluare Oxigen - o prostie
Taxa de congestie, da, altceva!!
Cu excepţia riveranilor!
Da, ar fi ok.
Taxa de poluare trebuie introdusă in preţul combustibilului - 1 eurocent şi fondurile la mediu pentru eco bonusuri.
Dacă eu mâine am hibridă şi nu încarc electric niciodată, mănânc oxigen, poluez
dar dacă o încarc electric mereu poluez zero
Şi toate cazurile prezentate de voi, care mare parte nu se contrazic, sunt realităţi.
De aceea orice taxă de poluare care NU este introdusă în preţul motorinei, benzinei, LPG, CNG, gaz metan... este o prostie.