Un studiu realizat de ONG-ul Observatorul Român de Sănătate arată că 29.000 de români mor anual din cauza bolilor provocate de poluare, iar sănătatea populației este pusă în pericol și de emisiile nocive ale vehiculelor diesel.
Citând un raport al acestei organizații, primarul din Brașov a lansat pe pagina sa de Facebook o dezbatere legată de scăderea poluării din oraș.
Printre măsurile propuse se numără interzicerea mașinilor diesel în oraș, iar Allen Coliban citează exemplul unor orașe ca Atena, Bruxelles, Berlin, Madrid sau Paris.
”Mașini multe, diesel și vechi = aer plin de particule în suspensie (PM10, PM2.5) cauzatoare de cancer (prima cauză de îmbolnăvire de cancer conform Agenției Internaționale pentru Cercetarea Cancerului)”, arată Coliban.
Lista recomandărilor asupra cărora edilul le-a cerut părerea cetățenilor mai cuprinde încurajarea bicicletelor sau a vehiculelor electrice ca mijloace de transport, scutiri de taxe pentru mașinile care poluează puțin sau modernizarea transportului public.
Părerile brașovenilor care au participat la dezbatere au fost împărțite.
Unii s-au declarat de acord cu interdicția, sugerând adoptarea ei graduală, alții au respins propunerea, arătând că ar lovi în locuitorii fără posibilități materiale.Via economedia.ro
Sa va uitati un pic la moacele lor,in board avem un Userist ,"Vlad Mixich
Vlad este expert în politici de sănătate și publicist.":))) Ong-urile,acel cancer al societatilor actuale care nu produc absolut nimic,doar papa bani si se finanteaza obscur din surse dubioase sau de la buget si scot prostimea in strada cand au ei chef in functie de interese.
deci...ar lovi în locuitorii fără posibilități materiale...pfff..pai stai putin, ca nu e obligatoriu ca tot saracul sa aiba masina.
masini prin oras doar nepoluante, minim euro 5 si doar pentru cine-si permite o masina, cu tot cu intretinerea ei ca la carte.
restul, pe jos sau cu transp in comun, masini sub euro 5, doar in afara limitelor orasului.
1. Nu sunt de acord cu propunerea lui.
2. Încetați odată cu prostia asta cum că dacă are un nume care nu sună românesc, omul nu e român. Deja îmi e greață de replica asta pesedistă și naționalist-ceaușistă. Ca să nu mai spun că vorbești fără ca măcar să te fi informat. Omul e român get-beget. Explică el:
”Este un moment bun să clarific “misterul” numelui Allen Coliban.
Nu, nu sunt evreu, deși nu văd care ar fi problema dacă aș fi. Nu sunt nici soroșist. Nu sunt nici nazist, nici stalinist. Condamn antisemitismul, xenofobia și toate formele de rasism/extremism. Sunt un brașovean din Șcheii Brașovului, crescut și educat în România. Tatăl meu a fost un fizician foarte pasionat de cercetare, ce a avut ghinionul de a trăi într-o perioadă în care centrele universitare erau blocate, ajungând cadru al Universității Transilvania din Brașov doar după ’89 (unde a lucrat până la decesul său din 2002).
”Mă cheamă Allen pentru că părinții mei au făcut parte din generația hippie a României anilor ‘70, o generație care a învățat engleză în școală și nu rusă, o generație fugărită de autorități pentru părul lung și pentru barbă, o generație din care mulți proaspăt-părinți au găsit ca formă de dizidență botezarea copiilor cu nume nu tocmai neaoșe. Așa am ajuns să fiu coleg de generație cu Doris, cu Polixenia, cu Iunia, cu Naomi, cu Maximilian, cu Lorena etc.”
La fel cum azi mulți români își numesc copiii Artur, Albert, Sofia, Luis și tot felul de nume ”neromânești.”
3. Nu sunt USR-ist, nici ”rezistent”, dar mă irită retorica asta naționalist-ceaușistă cum că dacă pe un om nu-l cheamă Andrei, Gheorghe, Vasile sau mai știu eu cum, ci are un nume mai altfel, nu e român.
Un ”român” care purta numele ”românesc” de Carol sau mai bine zis Karl Eitel Friedrich Zephyrinus Ludwig von Hohenzollern-Sigmaringen e cel care a scos țara asta din mizerie și a construit infrastructură și instituții cum n-a mai visat până atunci.
Ferdinand, întregitorul țării cum i se mai spune? Tot nume românesc ”Ferdinand”? Doar dacă un om are un nume ”neromânesc” sau nu e român nu înseamnă că nu poate face bine țării.
Klaus Iohannis? Descendentul unei familii de sași care a venit acum 800 de ani în Transilvania! Pe vremea când România nici nu exista! Ba nici măcar Moldova și Valahia nu erau formate! Ludovic Orban? Are tată maghiar, dar el nu știe maghiară. Și dacă are tată maghiar, ce? Ne convine sau nu, maghiarii trăiesc pe teritoriile astea de 1000 de ani. Nu zic că e teritoriul lor, dar unii din ei trăiesc aici de 1000 de ani. E o realitate.
Daca va lua o astfel de hotarare la gramada, greseste teribil, un Euro6 cu adblue chiar este curat, cei care si-au achizitionat asa ceva in ultimii ani ce sa faca, sa le caseze ? Ar trebui despagubiti.
Nu este obligatoriu sa aiba toti masina, dar inclusiv electrica, fara pomana de la stat, da Edikk, fanel ??
Au zis și de la diesel, nu că particulele diesel sunt principala cauză. Deși Meșter a spus de curând că actualele diesel-uri sunt cele mai curate din istorie, cam ca benzină, doar că au problemă de imagine. De fapt, li s-a creat problema asta de imagine. Sigur, asta în cazurile în care nu sunt anulate filtrele, care din păcate la noi e sport național.
Care e problema in a merge cu bicicleta sau transportul in comun daca nu iti permiti o masina buna?
Chiar trebuie sa imputi cu cotetul obosit luat din Germania ca la ei se poate baga diesel ban in orase?
Adica la germani se poate, ii consideram destepti si le luam jafurile diesel dar cand vine vorba sa se ia masurile astea la noi sarim repede.
https://www.bbc.com/news/business-43211946
https://www.cleanenergywire.org/news/thousands-diesel-driving-ban-infractions-german-cities
Deocamdata pasajul Grivitei e in reparatii de 5!!!!!! ani.
https://www.google.ro/maps/@45.6652999,25.5922822,3a,75y,41.03h,79.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sESz5PY3dJz8z4Sejb5E4yA!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro
intersectia de la 3 alimentare e blocata zilnic la orele de varf.
https://www.google.ro/maps/@45.6511249,25.6154176,3a,75y,320.86h,74.87t/data=!3m7!1e1!3m5!1sYf9lyjGYrz9S5rwhk_9N3A!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DYf9lyjGYrz9S5rwhk_9N3A%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D98.485245%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=ro
iar bulevardul 13 Decembrie si iesirea spre Sanpetru sunt locuri unde multi brasoveni isi petrec inca mult timp din viata.
https://www.google.ro/maps/@45.6661078,25.6094128,3a,75y,52.8h,76.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCkhJEShwaf2K0wVuyFtyCQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro
Dupa ce va rezolva astea poate sa se preocupe apoi si de soarta copilasilor bolnavi de cancer la plamani.
Hibridele si electricele mai vechi vor avea aceeasi soarta peste ani, luati-va acum, ca se gasesc motive si pentru ele.
Pai daca n-ai nici dupa ce bea apa, de unde mm ai bani de masina?
Iar cine isi permite tigaie pe motorina sa si ia una pe benzina !
Eu de exemplu stau in oras dar lucrez in afara lui, tranzitez orasul ca nu am de ales, ca sa ies din oras trebuie sa merg prin oras, sunt sigur ca mai sunt zeci mii de oameni ca mine, evident multi posesori de diesel, ce fac las masina la iesire din oras sau cum? Noapte mintii cu primarii astia, asta are 0 realizari in BV si are pretentii sa interzica diesel, ca polueaza in conditiile in care pun pariu ca el conduce vreun x6 3.0 diesel sau vreun AMG ceva si are vreo vila cu 30 de camere care scoate fum zi si noapte, multa ipocrizie.
2) nu sunt de acord cu interzicerea unor maşini în oraş atât timp că au fost cumpărate şi au ITP valabil
3) nu sunt de acord cu supra taxarea de acces în oraşe pe motive de mediu
4) sunt de acord cu o taxă de mediu, dar DOAR ÎN preţul combustibilului, gen 1 eurocent pe litru, pentru că cine arde mai mult, poluează mai mult
Dacă am un V8 şi merg doar 200 km săptămânal dar altul are un 1.4MPI care face 2000 km săptămânal, cel cu motorul mai mic, pe săptămână poluează mult mai mult.
Apoi taxa folosită pentru staţii de încărcare electrice de care să beneficieze toţi, nu mii de euro pentru bogaţi care să facă importuri !!
5) nu sunt cu interzicerea maşinilor termice după 2030, ci doar vânzarea celor noi sau SH termice.
Dacă ai deja maşină termică ai dreptul să o conduci până la casare.
Cam aşa este normal, aş zice. Măsuri proactive, nu punitive.
https://www.cnet.com/roadshow/news/swiss-diesel-ban-porsche-mercedes-2018/
https://www.fleeteurope.com/fr/https%3A//www.fleeteurope.com/en/safety/news/calls-swiss-ban-new-fossil-fuel-cars-2025
https://www.auto123.com/en/news/switzerland-bans-registration-volkswagen-diesel/61252/
Elvetia a luat niste masuri destul de sure la adresa mincinosilor.
https://www.swissinfo.ch/eng/business/electric-cars/44151958
Deci nu vad sa se promoveze aceste masini diesel in conditiile in care ei discuta de oprirea importurilor de masini cu motoare cu ardere interna din 2025. Franta si Anglia vor 2035, 2040.
Numai romanul vede el ca e bine cu tigaile germane, fara DPF ca e scump, care mananca ulei si scot fum ca trenul.
Parca Romania statea cel mai slab la capitolul resoftare masini VAG mincinoase, ca asa e romanul, el e mai smecher.
Cica romanii sunt cei mai prosti cand aleg masini:
https://euobserver.com/environment/141112
"Romania scores the worst, with only 30 percent done, followed by Poland (37 percent), Slovakia (39 percent), Croatia (46 percent), and Greece (46 percent)."
Pai e si normal ca stam cel mai prost, la cati prosti avem care stiu ei ce e cel mai bine.
Cand vad cine comenteaza pe aici, posesori de tigai, e si normal.
Deci tineti minte: cacaturile alea de VAG neresoftate polueaza de 40 de ori mai mult decat scrie pe cartea tehnica.
Dar cand multi sunt prosti, nu e de mirare.
@Edikkk Alunecos caracter mai ai,era cat pe ce sa-mi storci o lacrima si sa te votez cu manuta verde.Tu si corectitudinea.
Păi bine, măi fraţi planetari, ce noxe să-ţi mai pătrundă în plămâni, dacă tu porţi masca non-stop în public?????!!!!! La urma urmei, spaima (şi, totodată, psihoza) generală nu mai are legătură cu microscopicul “ucigaş” cică liliaco-avortat, ci cu “putoarea fosilă” ?! Pe de altă parte, iată ce rişti dacă adori să te laşi cuprins de mrejele modei actuale civico-rezistente, recte a cere “interzicerea coşmarului planetei” : să conteşti (chit că inconştient şi indirect) “eficienţa măştii de protecţie”, căci, dacă aceasta nu face faţă particulelor “toxice”, atunci este la mintea cocoşului că nici micro-găselniţa ingenioşilor trilionari atotstăpânitori n-ar întâmpina vreun obstacol pe muianul nostru.
Cacealmaua emolară (sclavo-propagată impecabil) tot evoluează, că doar n-o sta pe loc: mai nou, este cooltural să invoci “imposibilitatea raţională” de a-ţi trece un avion sau un vapor pe la geam. Bă tati, dar nici “criminala” maşină nu-ţi parchează sub masă, aşa că, draghe (de nu mai putem) Mafănel, noi suntem Costel, iar tu Leana. Adică nu se acceptă neam că “iegzistă o explicaţie”.
Apropo, mai ţii minte jocul acela nostim din copilărie, în care introduceai în gură arătătorul, mijlociul şi inelarul şi scoteai repede extremele? Ţi-l recomandăm ca sport reconfortant, astfel încât să te mai detensionezi puţin. Căci urmează noi şi noi (şi musai cu noi!) reprize de bumbăceală (adică te vei ocupa de bumbac – ce credeai?).
vrei sa fumegi, du-te la tara, fa-ti ferma, poti sa-ti iei si suv..si manelele la maxim.
la oras doar orasenii!
Dupa ce interzic masina diesel, sa interzica si bicicleta. :)) Ca daca o luam la bani marunti, polueaza si ea. Anvelopa aia din ce e facuta? Dar lubrifiantul pentru lant? :))
Nu este ok sa interzici! Sa faca in asa fel incat mersul cu masina sa fie un calvar si transportul in comun o placere. Dar pentru aste e nevoie de timp, bani, bunavointa si putina minte.
Din pacate la primarii nostrii...
Care e solutia? Ca vad ca sunt tare destepti.
https://www.google.de/maps/@45.5961809,25.6383182,3a,46.4y,334.65h,93.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sw4nWa3rCrg3brR0FnWAZKQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=de
unii dintre noi au nevoie de ochelari sau o capacitatea superioara de intelegere? Daca se numeste dezbatere inseamna ca se asteapta alternative, solutii si un vot pro/contra fara romanismele si balcanismele in care ne place sa ne bacalarim reciproc.
Deci INTERZICEREA este o masura extrema.
1. Daca s-ar merge pe interzicere nu trebuie aplicata rezidentilor orasului ci celor din afara urbei. Esti din Iasi (de ex.) nu ai ce cauta in zone ale orasului bine delimiate. Altfel, esti liber la circulat.
2. Oferirea unui termen clar si indestulator de lung prin care se stabileste interzicerea oricarui diesel in oras pentru ca proprietarii sa renunte la masini sau sa nu isi mai achizitioneze astfel de motorizari
2. Companiile cu masini de transport marfa/persoane sa plateasca o taxa anuala suplimentara peste cea deja existenta sau, daca folosesc electrificate, sa beneficieze de o reducere a taxelor locale.
3. Companiile de transport/interventie ale Primariei sa renunte in "x" ani la autobuzele/autoturismele diesel si sa treaca pe electrice sau trolee
4. Verificarea prin sondaje a masinilor diesel/benzina cu privire gaze. ITP-ul luat pe bune, inadvertentele (dpf-uri anulate, etc) sa se lase cu ridicare de permis, amenda proprietar si verificarea la sange a statiilor ITP (amenda, interzicerea activitatii) care au dat verde cazanelor pe sosea
5. interzicerea imediata a circulatiei masinilor (benzina/diesel) inmatriculate "pa Bulgaria"
parerea mea
In schimb, ca sa fiu on topic, as pune un astfel de subiect in dezbatere doar si doar daca exista studii serioase in acest sens.
https://www.automarket.ro/stiri/germania-vrea-sa-investeasca-55-miliarde-de-euro-in-dezvoltarea-103013.html
Cum sunt ei fraieri toti vest europenii astia.
Ei baga bani in electrice si infrastructura, in timp ce romanii inteligenti le iau la preturi de nimic cele mai bune masini Diesel.
Daca ar sti ei ce afacere adevarata e sa tii un diesel, sigur nu ar mai investi miliarde in electrice si infrastructura pentru electrice.
Inca o data se dovedeste ca prin vestul Europei sunt fraierii si prin est inteligentii.
Romanii sunt cei mai mari afaceristi in viata: cumpara diesel cand altii vor sa scape de ele, vand padurile, se iau la intreceri pe autostrazi cand unii zic ca viteza ucide (ei desigur contesta acest lucru).
Interesant e ca ei pleaca la munca in vest si nu vin vesticii la munca in Romania.
Interesant e ca aia evolueaza si romanii involueaza.
Ei au autostrazi, noi drumuri praf.
Ei salarii bune, noi ... Mai nimic (ma refer aici la cei ce muncesc, nu la pesti, traficanti de organe si ciorditori).
Deci atat timp cat romanul e prost si se impotriveste evolutiei, nu e de mirare ca suntem dati mereu ca exemple negative.
Adica germanii care nu au asa multi bani, prefera Dacie noua. Romanul prost si fudul, va alege masina sh germana. Adica aia sunt fraieri ca nu isi iau masini din tara lor si platesc transport pe o masina romaneasca noua in timp ce romanul inteligent face afaceri aducand masini din Germania. Aia investesc in electrice si retea de incarcare, romanul inteligent ii ajuta sa scape de rebuturi. Va dati seama ce inteligenti sunt germanii: nu doar ca nu arunca gunoaiele, ci mai au si prosti care sa se duca la ei sa le ia. Asta de nivel crescut de inteligenta.
oricum, la cum se misca lucrurile la noi genul asta de hotarare va iesi semnata cand nemtii si americanii vor avea masini cu propulsie antigravitationala
in permanenta suntem cu 2 pasi in urma de trece lumea toata pe langa noi
"Cercetările noastre au demonstrat prezenţa particulelor ultrafine, pe care le-am descoperit în gazele de ardere colectate de la microcentralele de apartament. Acestea sunt particule de carbon încărcate cu hidrocarburi cancerigene pe suprafaţa lor. Sunt atât de fine încât se văd numai la microscopul electronic şi au agenţi cancerigeni. Aceste particule intră în organism pe diverse căi, începând cu pielea, cu mucoasa oculară, dar mai ales pe cale respiratorie, ajungând în acest mod până în profunzimea plămânilor şi acolo trec prin membranele celulare. Fiind aşa de fine, ajung direct în circulaţia sangvină, de unde se împrăştie în tot organismul. Cercetări multicentrice făcute de universităţi de sănătate publică din SUA şi din Europa au corelat mortalitatea generală cu cantitatea de particule ultrafine”, a declarat prof. dr. Gheorghe Benga, în cadrul unui simpozion.
Moaica mia... O somitate care a descoperit gaura de la covrig.
Daca ai lucra in mediul universitar ai intelege ca genul asta de "cercetari multicentrice" (wtf) sunt niste abureli fara valoare facute de unii ca sa-si justifice existenta, salariul si deplasarile, bineinteles totul pe banii platitorilor de taxe. Niste paraziti de fapt.
Bine rovule m-ai convins. Inchid centrala pe gaz si trec din nou pe lemne. Ce poate fi mai frumos decat sa auzi trosnind jarul in semineu. Am si de fag si de brad dupa dorinta.
PS Allen asta tot un userist patibular ramane.
Pai junghiurile astea polueaza mai mult decat orice Diesel din ultimii 10 ani. Nu ar fi cazul sa vada barna din ochiul lui?
Japonia îşi propune să renunţe automobilele cu motoare pe benzină, până la mijlocul anului 2030. Guvernul nipon pregăteşte trecerea la autoturisme electrice care includ maşinile hibrid şi cele cu celule de combustibil
https://stiri-covid19.eu/o-mare-putere-economica-renunta-la-automobilele-cu-motoare-pe-benzina/