Primarul Brașovului propune interzicerea mașinilor diesel în oraș

de Paul Cosma, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 24.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Primarul Brașovului, Allen Coliban, a lansat o dezbatere publică privind scăderea poluării în oraș, una dintre măsurile propuse fiind interzicerea mașinilor cu motoare diesel.

Un studiu realizat de ONG-ul Observatorul Român de Sănătate arată că 29.000 de români mor anual din cauza bolilor provocate de poluare, iar sănătatea populației este pusă în pericol și de emisiile nocive ale vehiculelor diesel

Citând un raport al acestei organizații, primarul din Brașov a lansat pe pagina sa de Facebook o dezbatere legată de scăderea poluării din oraș. 

Printre măsurile propuse se numără interzicerea mașinilor diesel în oraș, iar Allen Coliban citează exemplul unor orașe ca Atena, Bruxelles, Berlin, Madrid sau Paris. 

”Mașini multe, diesel și vechi = aer plin de particule în suspensie (PM10, PM2.5) cauzatoare de cancer (prima cauză de îmbolnăvire de cancer conform Agenției Internaționale pentru Cercetarea Cancerului)”, arată Coliban. 

Lista recomandărilor asupra cărora edilul le-a cerut părerea cetățenilor mai cuprinde încurajarea bicicletelor sau a vehiculelor electrice ca mijloace de transport, scutiri de taxe pentru mașinile care poluează puțin sau modernizarea transportului public. 

Părerile brașovenilor care au participat la dezbatere au fost împărțite.

Unii s-au declarat de acord cu interdicția, sugerând adoptarea ei graduală, alții au respins propunerea, arătând că ar lovi în locuitorii fără posibilități materiale. 

Via economedia.ro

Comentarii (49)

  • Irina Log Out
    Allen,Allen,dupa nume clar e roman de-al nostru.Asta nu-i primarul ala uSRIst la care au juisat verzii rezistenti cand a refuzat sa depuna juramantul pe biblie?Bine,ba. Sa le interzica da' sa interzica si avioanele care vor ateriza din 2022 pe aeroportul Brasov ca alea polueaza si mai mult si sa nu existe in lege niciun paragraf " cu exceptia",nu ma intereseaza chit ca sunt ambulante pe motorina.@~~~ calingura,astept parerea ta pertinenta si inteleapta si injuraturile,bineinteles :))
    46 17
  • Usr=Psd=Aur=Pnl
    = aceeasi mizerie. https://observatoruldesanatate.ro/acasa/.
    Sa va uitati un pic la moacele lor,in board avem un Userist ,"Vlad Mixich
    Vlad este expert în politici de sănătate și publicist.":))) Ong-urile,acel cancer al societatilor actuale care nu produc absolut nimic,doar papa bani si se finanteaza obscur din surse dubioase sau de la buget si scot prostimea in strada cand au ei chef in functie de interese.
    40 15
  • primul care s-a simtit atacat, romanache "de-al nostru" tatraurs cu cotetul ruginit.

    deci...ar lovi în locuitorii fără posibilități materiale...pfff..pai stai putin, ca nu e obligatoriu ca tot saracul sa aiba masina.

    masini prin oras doar nepoluante, minim euro 5 si doar pentru cine-si permite o masina, cu tot cu intretinerea ei ca la carte.

    restul, pe jos sau cu transp in comun, masini sub euro 5, doar in afara limitelor orasului.
    28 51
  • @Irina

    1. Nu sunt de acord cu propunerea lui.

    2. Încetați odată cu prostia asta cum că dacă are un nume care nu sună românesc, omul nu e român. Deja îmi e greață de replica asta pesedistă și naționalist-ceaușistă. Ca să nu mai spun că vorbești fără ca măcar să te fi informat. Omul e român get-beget. Explică el:

    ”Este un moment bun să clarific “misterul” numelui Allen Coliban.
    Nu, nu sunt evreu, deși nu văd care ar fi problema dacă aș fi. Nu sunt nici soroșist. Nu sunt nici nazist, nici stalinist. Condamn antisemitismul, xenofobia și toate formele de rasism/extremism. Sunt un brașovean din Șcheii Brașovului, crescut și educat în România. Tatăl meu a fost un fizician foarte pasionat de cercetare, ce a avut ghinionul de a trăi într-o perioadă în care centrele universitare erau blocate, ajungând cadru al Universității Transilvania din Brașov doar după ’89 (unde a lucrat până la decesul său din 2002).
    22 27
  • continuare:

    ”Mă cheamă Allen pentru că părinții mei au făcut parte din generația hippie a României anilor ‘70, o generație care a învățat engleză în școală și nu rusă, o generație fugărită de autorități pentru părul lung și pentru barbă, o generație din care mulți proaspăt-părinți au găsit ca formă de dizidență botezarea copiilor cu nume nu tocmai neaoșe. Așa am ajuns să fiu coleg de generație cu Doris, cu Polixenia, cu Iunia, cu Naomi, cu Maximilian, cu Lorena etc.”

    La fel cum azi mulți români își numesc copiii Artur, Albert, Sofia, Luis și tot felul de nume ”neromânești.”

    3. Nu sunt USR-ist, nici ”rezistent”, dar mă irită retorica asta naționalist-ceaușistă cum că dacă pe un om nu-l cheamă Andrei, Gheorghe, Vasile sau mai știu eu cum, ci are un nume mai altfel, nu e român.
    26 28
  • @Moldovean
    O fi de la Mihai Roller,Ana Pauker,Chișinevschi,Silviu Brukner,Petre Newlander,Ghizela Vass, Lev Nikolayevich Oigenstein,Ion Ilici....mai continui?
    32 12
  • @Moldovean
    Mai ai sa zici si de primarul de la Timisoara si de aia de la Sect 1 ca au parinti hipioti si d'aia ii cheama asa,la fel si pe Ludivic sau pe ficusul de la Cotroceni.
    32 12
  • Așa, și? Când un român e primar în Germania (Octavian Ursu) e bine și frumos? Ne mândrim? Dar când un german sau o franțuzoaică devin primari în România o luăm cu ”Huoooo! Ne fură străinii țara!”

    Un ”român” care purta numele ”românesc” de Carol sau mai bine zis Karl Eitel Friedrich Zephyrinus Ludwig von Hohenzollern-Sigmaringen e cel care a scos țara asta din mizerie și a construit infrastructură și instituții cum n-a mai visat până atunci.

    Ferdinand, întregitorul țării cum i se mai spune? Tot nume românesc ”Ferdinand”? Doar dacă un om are un nume ”neromânesc” sau nu e român nu înseamnă că nu poate face bine țării.

    Klaus Iohannis? Descendentul unei familii de sași care a venit acum 800 de ani în Transilvania! Pe vremea când România nici nu exista! Ba nici măcar Moldova și Valahia nu erau formate! Ludovic Orban? Are tată maghiar, dar el nu știe maghiară. Și dacă are tată maghiar, ce? Ne convine sau nu, maghiarii trăiesc pe teritoriile astea de 1000 de ani. Nu zic că e teritoriul lor, dar unii din ei trăiesc aici de 1000 de ani. E o realitate.
    30 34
  • Seriff
    Si cei care stau in oras si au diesel, adica 90% din populatie ce fac? Le caseaza? Le parcheaza in afara orasului? Un cretin, mai bine ar asfalta gropile din oras, alta treaba n-are, USR aceeasi mizerie.
    49 17
  • @ok bengosule
    Calingura,ce cazan visezi,ba? Am fost cat se poate de clar,sa se interzica TOT ce polueaza dar sa nu existe "cu exceptia" in lege,inclusiv masinile statului,ambulantele,masinile persoanelor cu handicap. TOT ce polueaza de se rup plamanasii copilasilor,ne-am inteles?Fara avioane,fara camioane,dube,fara masinile statului in special. Scurt. Paradisul progresist,toti pe biciclete ca-n Coreea sau ăi mai saraci,pe jos.Mai aveti de lucrat la incineratoare ca am devenit cosul de gunoi al Europei de cand refuza China sa le mai primeasca si gata,o sa ne drogam cu aer curat.
    38 5
  • @moldovan
    Si cu asta termin,cea mai mare napasta a Romaniei a fost familia regala,cel mai mare jeg a fost Carol al doilea. Pune mana sibciteate in ce hal de saracie,analfabetism ai coruptie se scalda Romania.Hai sa vorbim despre diesel,in realitate,cu cat polueaza mai mult un diesel de 2.0 euro4 si 5 cu dpf fata de unul de 3.0 euro6?
    23 15
  • Prima cauza de cancer la nivel mondial sunt particulele de la diesel ? Adica Agentia Internationala, da ? Inclusiv in tarile in care dieselul nu exista practic, cum ar veni.

    Daca va lua o astfel de hotarare la gramada, greseste teribil, un Euro6 cu adblue chiar este curat, cei care si-au achizitionat asa ceva in ultimii ani ce sa faca, sa le caseze ? Ar trebui despagubiti.

    Nu este obligatoriu sa aiba toti masina, dar inclusiv electrica, fara pomana de la stat, da Edikk, fanel ??
    41 7
  • Moldovean
    @dan

    Au zis și de la diesel, nu că particulele diesel sunt principala cauză. Deși Meșter a spus de curând că actualele diesel-uri sunt cele mai curate din istorie, cam ca benzină, doar că au problemă de imagine. De fapt, li s-a creat problema asta de imagine. Sigur, asta în cazurile în care nu sunt anulate filtrele, care din păcate la noi e sport național.
    29 3
  • Iar s-au gasit expertii romani sa comenteze. Aceleasi masuri se iau in toate tarile civilizate. Da, s-a constatat ca dieselul e cancerigen. Desigur ca si avioanele polueaza, dar ele nu zboara pe langa oameni. Particulele fine de diesel le inhalezi peste tot: in parcari la magazine, la trecerile de pietoni la semafoare, stand in trafic cu cotete. Nu am vazut avioanele parcate la supermarket si nici sa stea la semafoare.
    Care e problema in a merge cu bicicleta sau transportul in comun daca nu iti permiti o masina buna?
    Chiar trebuie sa imputi cu cotetul obosit luat din Germania ca la ei se poate baga diesel ban in orase?
    Adica la germani se poate, ii consideram destepti si le luam jafurile diesel dar cand vine vorba sa se ia masurile astea la noi sarim repede.
    https://www.bbc.com/news/business-43211946
    https://www.cleanenergywire.org/news/thousands-diesel-driving-ban-infractions-german-cities
    18 45
  • brasoveanul turmentat
    pesemne ca domn primar vrea sa piarda urmatoarele alegeri. Si astea le-a castigat la limita. Sa te legi masinile oamenilor atata timp cat tu nu ai nici un plan de a rezolva problemele majore cu care se confrunta traficul auto in Brasov arata amatorismul si diletantismul domnului primar ca sa nu spun dispretul fata de cei ca l-au ales.
    Deocamdata pasajul Grivitei e in reparatii de 5!!!!!! ani.
    https://www.google.ro/maps/@45.6652999,25.5922822,3a,75y,41.03h,79.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sESz5PY3dJz8z4Sejb5E4yA!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

    intersectia de la 3 alimentare e blocata zilnic la orele de varf.
    https://www.google.ro/maps/@45.6511249,25.6154176,3a,75y,320.86h,74.87t/data=!3m7!1e1!3m5!1sYf9lyjGYrz9S5rwhk_9N3A!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DYf9lyjGYrz9S5rwhk_9N3A%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D98.485245%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656?hl=ro

    iar bulevardul 13 Decembrie si iesirea spre Sanpetru sunt locuri unde multi brasoveni isi petrec inca mult timp din viata.

    https://www.google.ro/maps/@45.6661078,25.6094128,3a,75y,52.8h,76.08t/data=!3m6!1e1!3m4!1sCkhJEShwaf2K0wVuyFtyCQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=ro

    Dupa ce va rezolva astea poate sa se preocupe apoi si de soarta copilasilor bolnavi de cancer la plamani.
    38 10
  • Tocmai Brașovul a cărui industria a contribuit cândva cu poate peste 90% din poluarea acestei tari
    28 6
  • In anumite orase din Europa este interzis dieselul in centru, sau urmeaza, ori sub Euro5, n-am auzit de interdictia in tot orasul, indiferent de norma de poluare. Dar sa fie Brasov pioner, de la 1 ianuarie 2022 sa interzica, ce conteaza ca exista flote la firme, masini noi, conteaza ca nu este parcat avionul la supermarket.

    Hibridele si electricele mai vechi vor avea aceeasi soarta peste ani, luati-va acum, ca se gasesc motive si pentru ele.
    33 5
  • Seriff
    Zilnic, de la politicieni nu auzi decat restrictii, nu ai voie aia, interzis cu aia, taxa pe aia, dar ceva sa si realizeze nu pot? Vor sa scape de diesel, sa faca piste de biciclete, sa faca metrou peste tot, sa puna la punct mijloacele de transport in comun, sa faca parcuri, sa planteze pomi, sa atraga investitori care sa vina sa aduca locuri de munca si dupa sa vina sa cu pretentii. Ei nu fac absolut nimic dar vin cu tot felul de reguli comuniste.
    48 2
  • "alții au respins propunerea, arătând că ar lovi în locuitorii fără posibilități materiale".

    Pai daca n-ai nici dupa ce bea apa, de unde mm ai bani de masina?
    15 29
  • Cocosel
    Foarte bine ! Nu trebuie să aibă toți masina !
    Iar cine isi permite tigaie pe motorina sa si ia una pe benzina !
    9 4
  • @Seriff-total de acord cu tine. Ideea nu este rea ca in orasele cu trafic mare sa se vrea reducerea poluarii auto, DAR in primul rand si inainte de a veni cu aceste idei aberante, municipalitatea trebuie sa ofere alternative solide de transport, infrastructura pentru biciclete/masini electrice, acoperirea intregii zone cu transport in comun confortabil si modern nepoluant si numai dupa aceea se poate discuta de planuri din acestea. Iar sa interzici complet traficul in tot orasul este imposibil. Poate in anumite zone centrale, dar nu peste tot. Ce fac toti cei care au masini diesel si trebuie sa mearga prin oras ca sa ajunga la autostrazi/drumurile nationale? Sa le impinga pana ies din oras?
    28 2
  • In Elvetia circuta TDI uri din 98,,si nu sunt suprataxate,fac ITP ul la doi ani,,pe bune.Dar nu vezi fir de praf,noroi,gunoaie,,,nu vezi pamant sterp ci gazon verde,,vara tuns saptamanal.Nu vad camioane cu paduri taiate.Are Bv statii de incarcare masini electrice la fiecare ”colt destrada”,,cu incarcare gratis?Apropo,,unele orase,primarii,,au ”uitat” sa faca reduceri la impozit la hibride ,electrice,,nu au ”plantat ” o statie electrica in oras...Dar au gropi,pamant pe langa borduri.Unde-i gazul lampant ,combustibil fara taxe .accize,,care exista pe vremea raposatului?Asta ca sa nu se mai arda lemne si carbuni,,iesind nori de fum pe cosurile multor case,vile...
    33 3
  • echilibrul
    A fost o propunere... Să nu ne ambalăm prea tare. Nu știu dacă el înțelege că bicicleta în Brașov e condiționată de climă, vreo 6 luni din an... Acum,..., trendul cu electricele dă bine la electoratul care l-a votat. Nu contează că doar 1 la mie din populația României își poate permite o mașină de acest tip. Oricum nu el hotărăște...
    14 0
  • Seriff
    @Alpine777, @Joe, total de acord.
    Eu de exemplu stau in oras dar lucrez in afara lui, tranzitez orasul ca nu am de ales, ca sa ies din oras trebuie sa merg prin oras, sunt sigur ca mai sunt zeci mii de oameni ca mine, evident multi posesori de diesel, ce fac las masina la iesire din oras sau cum? Noapte mintii cu primarii astia, asta are 0 realizari in BV si are pretentii sa interzica diesel, ca polueaza in conditiile in care pun pariu ca el conduce vreun x6 3.0 diesel sau vreun AMG ceva si are vreo vila cu 30 de camere care scoate fum zi si noapte, multa ipocrizie.
    26 6
  • Edikkk
    1) nu sunt de acord cu eco bonusuri atât de mari pentru maşini electrice

    2) nu sunt de acord cu interzicerea unor maşini în oraş atât timp că au fost cumpărate şi au ITP valabil

    3) nu sunt de acord cu supra taxarea de acces în oraşe pe motive de mediu

    4) sunt de acord cu o taxă de mediu, dar DOAR ÎN preţul combustibilului, gen 1 eurocent pe litru, pentru că cine arde mai mult, poluează mai mult
    Dacă am un V8 şi merg doar 200 km săptămânal dar altul are un 1.4MPI care face 2000 km săptămânal, cel cu motorul mai mic, pe săptămână poluează mult mai mult.
    Apoi taxa folosită pentru staţii de încărcare electrice de care să beneficieze toţi, nu mii de euro pentru bogaţi care să facă importuri !!

    5) nu sunt cu interzicerea maşinilor termice după 2030, ci doar vânzarea celor noi sau SH termice.

    Dacă ai deja maşină termică ai dreptul să o conduci până la casare.

    Cam aşa este normal, aş zice. Măsuri proactive, nu punitive.
    26 16
  • Alo, dai si niste exemple despre Elvetia?
    https://www.cnet.com/roadshow/news/swiss-diesel-ban-porsche-mercedes-2018/
    https://www.fleeteurope.com/fr/https%3A//www.fleeteurope.com/en/safety/news/calls-swiss-ban-new-fossil-fuel-cars-2025
    https://www.auto123.com/en/news/switzerland-bans-registration-volkswagen-diesel/61252/
    Elvetia a luat niste masuri destul de sure la adresa mincinosilor.
    https://www.swissinfo.ch/eng/business/electric-cars/44151958
    Deci nu vad sa se promoveze aceste masini diesel in conditiile in care ei discuta de oprirea importurilor de masini cu motoare cu ardere interna din 2025. Franta si Anglia vor 2035, 2040.
    Numai romanul vede el ca e bine cu tigaile germane, fara DPF ca e scump, care mananca ulei si scot fum ca trenul.
    Parca Romania statea cel mai slab la capitolul resoftare masini VAG mincinoase, ca asa e romanul, el e mai smecher.
    Cica romanii sunt cei mai prosti cand aleg masini:
    https://euobserver.com/environment/141112
    "Romania scores the worst, with only 30 percent done, followed by Poland (37 percent), Slovakia (39 percent), Croatia (46 percent), and Greece (46 percent)."
    Pai e si normal ca stam cel mai prost, la cati prosti avem care stiu ei ce e cel mai bine.
    Cand vad cine comenteaza pe aici, posesori de tigai, e si normal.
    Deci tineti minte: cacaturile alea de VAG neresoftate polueaza de 40 de ori mai mult decat scrie pe cartea tehnica.
    Dar cand multi sunt prosti, nu e de mirare.
    11 20
  • @21;21
    Fanele,fanele,multa ura ai strans in sufletul ala al tau.
    @Edikkk Alunecos caracter mai ai,era cat pe ce sa-mi storci o lacrima si sa te votez cu manuta verde.Tu si corectitudinea.
    21 7
  • O fi luat Elvetia masuri,,sa nu mai inmatriculeze pe viitor,,dar nu le dau in cap celor care le mai au.Eu traiesc in Elvetia,cumnatul are un TDI cu 450 mii de km,,a doua masina,,cu ambele masini circula cu aceleasi numere.Deci nu arenici un fel de restrictie sau suprataxa sau ITP,,in fiecare an.
    18 4
  • Seriff
    In Barcelona e full de masini vechi, in Praga la fel, s-a gasit glezne goale din BV sa interzica diesel, sa dea el banii inapoi celor care si-au luat masini diesel, le-au cumparat legal, nu sunt furate. E ca si cum acum si-ar lua majoritatea electrice si dupa 3 ani vine alt USR-ist si le interzice ca il deranjeaza pe el.
    21 7
  • Mamona Musca
    @Seriff Cred ca testeaza apa,vor sa vada reactia oamenilor si fac asta mai intai in orasele mai mici. O arta a manipularii pe care am vazut c-o practica acesti carnati,cand vrei sa interzici ceva,sa zicem masinile sub euro3,n-o poti face direct ca iti sar toti in cap,anunti cu surle si trambite ca peste doi ani se interzic toate masinile diesel orice norma,oamenii se revolta,fac scandal,iar tu,statul,te prefaci ca ti-ai coborat urechea la plebei si anunti ca nu mai interzici toate masinile pe motorina si doar cele sub euro4,doar asa ii tii de partea ta pe cei care nu sunt in grupa de risc si le inchizi gura alora cu masinile mai vechi. Mereu trebuie sa vina cu ceva soc,sa creeze stupoare si apoi s-o dea apoi mai light,e mult mai usor de digerat pentru oime.
    19 2
  • Brașovului e campion la centrale termice de apartament. Acelea au eșapamentul exact sub geamul vecinului si merg non stop. De ce nu începe de aici inteligentă asta??
    18 4
  • Alex D.
    Ce e incurajator e faptul ca in sfarsit se vorbeste de pm si alte substante cu impact asupra sanatatii si nu despre CO2. Ca va vine sa credeti sau nu, analizarea problemei poluarii axata pe substantele cu adevarat daunatoare si nu pe banalul CO2 expirat de noi, e un mare pas inainte. Intradevar dieselul nu prea are ce cauta in oras, cu atat mai mult prim prisma faptului ca nu sunt bine intretinute sau modificate de pasionatii de diesel sportiv. Nu contest ca nu exista benzinare praf care fumega, insa ele sunt mult mai potrivite pentru regimul de mers in oras. Daca stai aproape de evacuarea unui benzinar bine incalzit euro 5, poti sa juri ca scoate aburi pe evacuare, nu poti percepe acel miros specific de benzina arsa, lucru ce nu poate fi reprodus de un diesel cu oricate filtre pe el, cel putin nu cu tehnologia actuala.
    20 2
  • inexorabil
    Tot aştept, aştept, aştept…Vorba lui Mister K: da’ nimeni nu sesizează gândirea mai fracturată decât un săritor (sau o -oare) căruia nu i s-a deschis niciuna dintre paraşute?

    Păi bine, măi fraţi planetari, ce noxe să-ţi mai pătrundă în plămâni, dacă tu porţi masca non-stop în public?????!!!!! La urma urmei, spaima (şi, totodată, psihoza) generală nu mai are legătură cu microscopicul “ucigaş” cică liliaco-avortat, ci cu “putoarea fosilă” ?! Pe de altă parte, iată ce rişti dacă adori să te laşi cuprins de mrejele modei actuale civico-rezistente, recte a cere “interzicerea coşmarului planetei” : să conteşti (chit că inconştient şi indirect) “eficienţa măştii de protecţie”, căci, dacă aceasta nu face faţă particulelor “toxice”, atunci este la mintea cocoşului că nici micro-găselniţa ingenioşilor trilionari atotstăpânitori n-ar întâmpina vreun obstacol pe muianul nostru.

    Cacealmaua emolară (sclavo-propagată impecabil) tot evoluează, că doar n-o sta pe loc: mai nou, este cooltural să invoci “imposibilitatea raţională” de a-ţi trece un avion sau un vapor pe la geam. Bă tati, dar nici “criminala” maşină nu-ţi parchează sub masă, aşa că, draghe (de nu mai putem) Mafănel, noi suntem Costel, iar tu Leana. Adică nu se acceptă neam că “iegzistă o explicaţie”.

    Apropo, mai ţii minte jocul acela nostim din copilărie, în care introduceai în gură arătătorul, mijlociul şi inelarul şi scoteai repede extremele? Ţi-l recomandăm ca sport reconfortant, astfel încât să te mai detensionezi puţin. Căci urmează noi şi noi (şi musai cu noi!) reprize de bumbăceală (adică te vei ocupa de bumbac – ce credeai?).
    17 8
  • Se afla si el in treaba, asta fiind urmatoarea religie "incalzirea globala", hai stati in casa pentru ca este poluare si cititi pe net ca doar noi neomarxistii sumtem tari pe retele de indobitocit prostimea!
    11 2
  • mircea badea
    bravo!! azi in brasov, maine in toata tara!

    vrei sa fumegi, du-te la tara, fa-ti ferma, poti sa-ti iei si suv..si manelele la maxim.

    la oras doar orasenii!
    5 16
  • Intai sa se verifice mai strict cum se fac noxele la ITP, apoi sa se gandeasca la interzicerea masinilor diesel.

    Dupa ce interzic masina diesel, sa interzica si bicicleta. :)) Ca daca o luam la bani marunti, polueaza si ea. Anvelopa aia din ce e facuta? Dar lubrifiantul pentru lant? :))

    Nu este ok sa interzici! Sa faca in asa fel incat mersul cu masina sa fie un calvar si transportul in comun o placere. Dar pentru aste e nevoie de timp, bani, bunavointa si putina minte.
    Din pacate la primarii nostrii...
    12 3
  • Seriff
    @mircea badea, pai daca o luam asa, ar trebui cei preocupati de poluare sa se duca la tara, fiindca viata la oras = poluare, vrei telefon nou odata la 6luni, vrei tv mare cat peretele, vrei centrala termica, vrei apartament in blocul ala nou construit pe spatiul verde, vrei sa mergi cu masina, ghici ce, contribui la masina. Du-te in munti si scapi de poluare.
    15 3
  • Seriff
    Si sa imi zica si mie primarii astia pusi pe interzis de ce in tarile pe care le dau ei exemple, faci mai putin cu transportul in comun oriunde ai treaba decat faci cu masina? fie ea si electrica?
    Care e solutia? Ca vad ca sunt tare destepti.
    14 0
  • centralele de apartament dupa arderea gazului emit doar CO2 si vapori de apa. Adica exact ca si plamanii tai. CO2 nu e poluant. Se vede ca ai trecut prin scoala si ai ramas cu ceva. Exact ca gasca prin apa.
    6 5
  • intre timp la Brasov
    continua taierea padurii si a muntelui in sine pentru al doilea!!!!!!!!! drum "forestier" paralel cu DN1. Aici primaria nu vede dezastrul ecologic? Pentru ce e nevoie de 2 drumuri forestiere paralele (de o parte si alta a vaii sapate in versant) cu DN1 la mijloc? Poate pentru taiat mai usor padurea? Sau pentru viitoare dezvoltari imobiliare? Drumurile au 2 benzi, 2 camioane putand trece usor unul pe langa celalalt.

    https://www.google.de/maps/@45.5961809,25.6383182,3a,46.4y,334.65h,93.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sw4nWa3rCrg3brR0FnWAZKQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=de
    12 1
  • " a lansat o dezbatere publică privind scăderea poluării în oraș"

    unii dintre noi au nevoie de ochelari sau o capacitatea superioara de intelegere? Daca se numeste dezbatere inseamna ca se asteapta alternative, solutii si un vot pro/contra fara romanismele si balcanismele in care ne place sa ne bacalarim reciproc.

    Deci INTERZICEREA este o masura extrema.

    1. Daca s-ar merge pe interzicere nu trebuie aplicata rezidentilor orasului ci celor din afara urbei. Esti din Iasi (de ex.) nu ai ce cauta in zone ale orasului bine delimiate. Altfel, esti liber la circulat.
    2. Oferirea unui termen clar si indestulator de lung prin care se stabileste interzicerea oricarui diesel in oras pentru ca proprietarii sa renunte la masini sau sa nu isi mai achizitioneze astfel de motorizari
    2. Companiile cu masini de transport marfa/persoane sa plateasca o taxa anuala suplimentara peste cea deja existenta sau, daca folosesc electrificate, sa beneficieze de o reducere a taxelor locale.
    3. Companiile de transport/interventie ale Primariei sa renunte in "x" ani la autobuzele/autoturismele diesel si sa treaca pe electrice sau trolee
    4. Verificarea prin sondaje a masinilor diesel/benzina cu privire gaze. ITP-ul luat pe bune, inadvertentele (dpf-uri anulate, etc) sa se lase cu ridicare de permis, amenda proprietar si verificarea la sange a statiilor ITP (amenda, interzicerea activitatii) care au dat verde cazanelor pe sosea
    5. interzicerea imediata a circulatiei masinilor (benzina/diesel) inmatriculate "pa Bulgaria"

    parerea mea
    6 10
  • @fanel
    Exact asa a fost vrajeala cu interzisul masinilor diesel in orasele din Europa de Vest,au inceput cu o dezbatere publica(un semnal de alarma sa vanda mai repede gioarsele catre est europeni) iar in doi ani dupa ce-au dezbatut si au ajuns la concluzia ca nimeni nu e de acord,tot le-au interzis.
    10 3
  • @Edikk, in sfarsit un comentariu pertinent, singurul la care am dat like in loc de dislike.

    In schimb, ca sa fiu on topic, as pune un astfel de subiect in dezbatere doar si doar daca exista studii serioase in acest sens.
    10 0
  • Intre timp in Germania:
    https://www.automarket.ro/stiri/germania-vrea-sa-investeasca-55-miliarde-de-euro-in-dezvoltarea-103013.html
    Cum sunt ei fraieri toti vest europenii astia.
    Ei baga bani in electrice si infrastructura, in timp ce romanii inteligenti le iau la preturi de nimic cele mai bune masini Diesel.
    Daca ar sti ei ce afacere adevarata e sa tii un diesel, sigur nu ar mai investi miliarde in electrice si infrastructura pentru electrice.
    Inca o data se dovedeste ca prin vestul Europei sunt fraierii si prin est inteligentii.
    Romanii sunt cei mai mari afaceristi in viata: cumpara diesel cand altii vor sa scape de ele, vand padurile, se iau la intreceri pe autostrazi cand unii zic ca viteza ucide (ei desigur contesta acest lucru).
    Interesant e ca ei pleaca la munca in vest si nu vin vesticii la munca in Romania.
    Interesant e ca aia evolueaza si romanii involueaza.
    Ei au autostrazi, noi drumuri praf.
    Ei salarii bune, noi ... Mai nimic (ma refer aici la cei ce muncesc, nu la pesti, traficanti de organe si ciorditori).
    Deci atat timp cat romanul e prost si se impotriveste evolutiei, nu e de mirare ca suntem dati mereu ca exemple negative.
    Adica germanii care nu au asa multi bani, prefera Dacie noua. Romanul prost si fudul, va alege masina sh germana. Adica aia sunt fraieri ca nu isi iau masini din tara lor si platesc transport pe o masina romaneasca noua in timp ce romanul inteligent face afaceri aducand masini din Germania. Aia investesc in electrice si retea de incarcare, romanul inteligent ii ajuta sa scape de rebuturi. Va dati seama ce inteligenti sunt germanii: nu doar ca nu arunca gunoaiele, ci mai au si prosti care sa se duca la ei sa le ia. Asta de nivel crescut de inteligenta.
    3 9
  • @10:17

    oricum, la cum se misca lucrurile la noi genul asta de hotarare va iesi semnata cand nemtii si americanii vor avea masini cu propulsie antigravitationala

    in permanenta suntem cu 2 pasi in urma de trece lumea toata pe langa noi
    9 0
  • Poate ai gaze de vanzare...mai documenteaza-te!

    "Cercetările noastre au demonstrat prezenţa particulelor ultrafine, pe care le-am descoperit în gazele de ardere colectate de la microcentralele de apartament. Acestea sunt particule de carbon încărcate cu hidrocarburi cancerigene pe suprafaţa lor. Sunt atât de fine încât se văd numai la microscopul electronic şi au agenţi cancerigeni. Aceste particule intră în organism pe diverse căi, începând cu pielea, cu mucoasa oculară, dar mai ales pe cale respiratorie, ajungând în acest mod până în profunzimea plămânilor şi acolo trec prin membranele celulare. Fiind aşa de fine, ajung direct în circulaţia sangvină, de unde se împrăştie în tot organismul. Cercetări multicentrice făcute de universităţi de sănătate publică din SUA şi din Europa au corelat mortalitatea generală cu cantitatea de particule ultrafine”, a declarat prof. dr. Gheorghe Benga, în cadrul unui simpozion.
    8 3
  • @@@rov
    daca a declarat prof. dr. Gheorghe Benga!!!
    Moaica mia... O somitate care a descoperit gaura de la covrig.
    Daca ai lucra in mediul universitar ai intelege ca genul asta de "cercetari multicentrice" (wtf) sunt niste abureli fara valoare facute de unii ca sa-si justifice existenta, salariul si deplasarile, bineinteles totul pe banii platitorilor de taxe. Niste paraziti de fapt.
    Bine rovule m-ai convins. Inchid centrala pe gaz si trec din nou pe lemne. Ce poate fi mai frumos decat sa auzi trosnind jarul in semineu. Am si de fag si de brad dupa dorinta.

    PS Allen asta tot un userist patibular ramane.
    7 2
  • Masinile primarului Coliban
    Are un Mercedes C din 2004 si un VW transporter din 1994.
    Pai junghiurile astea polueaza mai mult decat orice Diesel din ultimii 10 ani. Nu ar fi cazul sa vada barna din ochiul lui?
    9 1
  • michael
    Altii sunt cu mult mult inainte...

    Japonia îşi propune să renunţe automobilele cu motoare pe benzină, până la mijlocul anului 2030. Guvernul nipon pregăteşte trecerea la autoturisme electrice care includ maşinile hibrid şi cele cu celule de combustibil



    https://stiri-covid19.eu/o-mare-putere-economica-renunta-la-automobilele-cu-motoare-pe-benzina/
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru