Transportul public din Sibiu va deveni mai prietenos cu mediul înconjurător. Primăria a anunțat că au fost achiziționate 40 de autobuze noi, ecologice. Primul dintre ele a ajuns la autobaza Tursib (compania de transport public local) pentru a fi testat.
"Cele 40 de autobuze ecologice, recent achiziționate, pornesc treptat spre destinația "Sibiu, România!" Primul este deja aici și se află în teste, la autobaza Tursib," a anunțat Primăria.
Este vorba despre autobuze alimentate cu gaz natural comprimat, dotate cu motor Mercedes-Benz. Acestea au monitoare LED la bord, rampă pentru accesul persoanelor cu dizabilități, sistem de climatizare și sistem auxiliar de încălzire. De asemenea, pasagerii vor găsi prize pentru încărcare telefoanelor la fiecare rând de scaune. Mai mult, autobuzele au și WiFi.
Pe lângă cele 40 de autobuze ecologice, va fi creată o aplicație mobilă și un sistem de informare a călătorilor în stații. De asemenea, primăria promite un sistem de e-ticketing modern și unul de management al flotei pe trasee.
via Economica.net
dar tot poluante 100%
E un început şi ăsta, dar dat fiind că mai avem vreo 10 ani, în care lumea, globul să evite intrarea în catastrofă, mi se pare o măsură greşită clar
aveam pretenţii de la Sibiu, dar se pare că este ca la pomul lăudat
anul ăsta
Ce-i drept unii wokiști au luat-o deja deci stay strong și nu ieși din pivniță.
Eu nu cred în teorii ale conspiraţiilor. Afirmaţia mea este susținută de informaţii studii.
Nici măcar nu ai înţeles, poate nici citit bine, ce am scris.
Să te văd însă, Edikk, când o scădea CO2 spre 250 ppm și nici alge n-o să-ți mai crească-n piscină. :-)
Află oricum că Terra n-a crăpat nici pe când avea de 10 ori mai mult codoi în aer - și nici măcar calote polare, dar vegetație luxuriantă.
Iar studiul activității solare demonstrează oricum că ne îndreptăm spre o mini-glaciațiune.
În plus, explozia atent planificată (și) a prețului gazelor va complica totul f. curând - inclusiv agricultura, afectând nu doar producția de îngrășăminte (azotați, fosfați etc.)
P.S. Cu dedicație pentru e-Greta: :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Ojcu2lxZxrc
Gazul metan este un gaz mai periculos decât CO2, pentru că are un efect de seră mai mare.
Iar video care l-ai pus, arată-l nepoţilor tăi şi explică le lor video.
Cum sa spui ecologice, daca consuma CO2. Nu va e rușine deloc, nici măcar sfială. Cu ce fonduri sau facut aceste contracte. Cât ati câștigat edili Sibieni, că urmare a acestor contracte. De ce nu ați contractat autobuze electrice, mai puține, dar într-adevăr ecologice. Daca v-ar fi păsat de ecologie, de mediu și de aerul pe care-l respiram, nu ați fi contractat asemenea " ecologice". Dar cu siguranță ați avut de câștigat.
Back ontopic, CNG-ul = gazul natural comprimat (și oarecum GPL-ul) sunt soluții cu impact eco-pozitiv, fie și doar datorită emisiilor reduse de NOx sau pulberi fine -- adevărați poluanți ăștia.
...Ce ne facem însă cu spirala prețului lor, prin nimic justificată în afară de taxe aberante (tot verzi și ele :-)) urmărind o iluzorie ”decarbonizare”??
Și cu urmări direct resimțite-n stomac (exemplu aleatoriu din surse directe= fermieri: în fostul rai al enegiei ieftine adică-n State, propanul a sărit brusc de la 0.98 $ galonul la +3 $.)
Mă opresc totuși, că-i consum inutil de energie (poate și la propriu-n curând, când o să ne fie oprite laptopurile că ne-am depășit emisiile :-)).
Manute rosii si ignore, oricum parerea lui e la fel de utila precum o masina electrica pe autostrada la 140.
Ar mai fi mers si o hibridizare ca sa recupereze cate ceva din franari ca in traficul urban se franeaza la greu.
Si ar mai fi mers si incalzire pe pompe de caldura dar probabil nu prea ar fi meritat la niste motoare termice.