Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat în ședința de miercuri un proiect care reglementează ridicarea mașinilor parcate neregulamentar pe străzile din Capitală.
Proiectul prevede că polițiștii rutieri și polițiștii locali arondați în București vor avea dreptul de a decide care mașini sunt parcate neregulamentar, iar autovehiculele vor fi ridicate de angajații Companiei Municipale Managementul Transportului Bucureşti, în ciuda faptului că aceasta a fost înființată ilegal, potrivit unei decizii definitive a Curții de Apel Bucureşti.
Proiectul prevede că poate fi ridicată orice mașină parcată neregulamentar, însă primarul Capitalei susține că vor fi ridicate doar mașinile care blochează accesul la instituțiile publice sau circulația mijloacelor de transport în comun.
"Pentru autoturismele parcate neregulamentar care nu blochează căile de acces de urgenţă cum ar fi salvări, SMURD, spitale sau transport public se va gândi un sistem de sancţionare care va fi anunţat ulterior", a declarat primarul Capitalei.
Cu toate acestea, nu există nicio garanție că polițiștii rutieri sau locali vor respecta mesajul primarului, întrucât proiectul le oferă dreptul de a decide ridicarea oricărei mașini parcare neregulamentar.
Șoferii vor plăti cel puțin 500 de lei
Proiectul menționează că tariful de ridicare a mașinilor este de 200 de lei, la care se adaugă 150 de lei pentru transport.
În plus, se va percepe un tarif de 150 de lei pentru fiecare zi de depozitare.Tariful de depozitare pentru o zi se va aplica imediat după ce mașina ajunge în depozit, astfel că va fi achitat chiar dacă șoferul recuperează mașina la câteva minute după depozitarea acesteia. Prin urmare, un șofer va plăti în total cel puțin 500 de lei pentru a putea recupera mașina.
Proiectul va intra în vigoare în 30 de zile de la data "aducerii la cunoștință publică". Întrucât proiectul a fost aprobat miercuri, cel mai probabil va intra în vigoare începând din 26 iulie.
Astfel de regulamente există și în orașe precum Oradea și Cluj-Napoca, cu diferența că ambele primarii au impus tarife mai mici pentru cazul în care șoferul se prezintă la mașină înainte ca aceasta să fie efectiv ridicată.
Via Hotnews
150 lei/zi depozitarea????? dar unde o depoziteaza, la universitate subteran si cu aer conditionat?
Daca madam Pandele voia sa se ridice doar autoturismele care blocau traficul, scria doar asta in regulament! Dar a vrut sa faca rost de bani de buzunar, ca doar are de dat la operatie!:)))
De cand primaria este condusa de pafaristi gen Oprescu/Firea, sustinuti de mafia transpartinica din spate, nu a facut nimic pentru traficul bucurestean sau pentru parcarea autoturismelor. Dimpotriva!
Au dat autorizatii de construire in oras pentru cladiri de birouri sau blocuri incalcand regulile de urbanism sau schimband planurile dupa cum vor dezvoltatorii, fiecare proiect aducand sute de autoturisme pe stradute inguste, astfel incat nu numai ca nu ai cum parca, dar nu ai nici pe unde circula.
Cum a rezolvat Sarma problema pe care tot ea a creat-o? Apar caracatitele si mai iau 5-600 de la nefericitii care nu mai au unde sa-si lase masina!
Si pentru aceste merite deosebite I-a aranjat veorica pensie speciala!
Sunt de acord cu ridicarea masinilor parcate neregulamentar si amendarea soferilor, dar asta doar dupa ce se construiesc suficiente parcari subterane si supraterane, parcari care sa nu fie gratuite (80-100 lei cat se da acum pe an la parcare e o gluma). Parcarea de la Palatul Copiilor putea fi factua pe mai multe nivele, asa majoritatea masinilor stateau la umbra si nu se folosea asa mult teren. dar e mai ieftin sa arunci niste broduri si sa spoiesti cu asfalt