Vești proaste pentru șoferii din București. În ciuda faptului că numărul locurilor de parcare asigurate de autoritățile locale este foarte limitat în raport cu numărul de mașini înmatriculate, Primăria Capitalei a aprobat joi un proiect de hotărâre prin care prețurile solicitate pentru parcările publice va crește semnificativ.
Noile tarife vor intra în vigoare peste numai două săptămâni, începând din 1 iulie, iar șoferii care parchează în centru vor fi cei mai afectați.
Noua grilă de tarife presupune împărțirea orașului în 3 zone distincte. Astfel, Zona O va acoperi centrul Bucureștiului și vizează în special 4 parcări publice: parcarea subterană de la Hotelul Intercontinental, parcarea subterană din Piața Universității, parcarea supraterană Cocor și parcarea supraterană Unirea.
De la 1 iulie, prețul pentru parcarea în aceste locuri sau pe străzile adiacente va fi 10 lei pe oră, iar începând cu a treia oră de staționare prețul se va dubla la 20 de lei pe oră. Tariful urmează să fie aplicat indiferent de zi și oră.
În schimb, Zona 1 este delimitată de străzile Piaţa Victoriei – Iancu de Hunedoara – Polonă – Şincai – Mărăşeşti – Berzei – Buzeşti, iar în parcările publice din aceste zone un loc de parcare va costa 5 lei pe oră în intervalul 06:01 - 18:00 și 2.5 lei pe oră în intervalul 18:01 - 06:00.
Zona 2 este aflată între Zona 1 și periferia orașului, iar aici tarifele vor fi cele mai scăzute: 2.5 lei pe oră în timpul zilei și 1.5 lei pe oră pe timp de noapte.De asemenea, Primăria a stabilit tarife și pentru riveranii celor 3 zone, cu mențiunea că tariful permite utilizarea unui loc de parcare fără rezervarea sau nominalizarea acestuia: 120 lei pe lună pentru Zona 0, 100 lei pe lună pentru Zona 1 și 80 lei pe lună pentru Zona 2. Lista completă a tarifelor este disponibilă pe site-ul oficial al Primăriei Capitalei (PDF).
În prezent, un loc de parcare într-o parcare publică din București costă în general 1.5 lei pe oră, cu excepția anumitor parcări subterane.
In alta ordine de idei, cat timp primaria oferea parcare la preturile de mai sus descuraja orice dezvoltator sa construiasca parcari in centru. Acum la astfel de tarife s-ar putea sa observam ca in loc sa se construiasca bloculete in centru, unii vor construi mici parcari private....asa cum ar fi normal.
dar nu pot sa nu observ ca odata cu cresterea cantitatii ( adica ore de parcare ) pretul creste, si nu scade. asta nu e capitalism ci comunism .
Altfel am vazut ca nu se poate.