În şedinţa de marţi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB), consilierii au adoptat două proiecte de hotărâre care indică o creștere a prețului estimativ de achiziție pentru un autobuz electric de la 480.000 de euro (fără TVA), la 620.295 de euro (fără TVA).
Planul Primăriei este să cumpere 100 de autobuze electrice și să asigure infrastructura de încărcare pentru acestea, costurile totale urmând să depășească 300 de milioane de lei (circa 62 de milioane de euro).
Bucureștiul beneficiază în acest caz de o finanțare nerambursabilă în valoare de 218 milioane de lei pentru implementarea proiectului în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020.
Autobuzele ar urma să aibă o autonomie de cel puțin 200 de kilometri, în condițiile funcționării sistemului de încălzire/ climatizare, după caz.
Livrările sunt programate să se întindă pe următoarele 12-28 de luni, conform indicatorilor tehnico-economici.
Via economica.net
la combustibil, asigurarile mai ieftine, cost redus la piese de schimb s.a nu le punem la calcul? De aia ne trebuie unul cu mai multa matematica decat ai putut tu asimila in cele 4 clase...
A mai luat el si tramvaie si nu au loc in statii. Mai bine le mobileaza si le face locuinte sociale :))
Autobuzul electric din Craiova s-a stricat ce e drept acum 2 zile
Fiabilitate domle.. ce pot să zic, viitorul sună "binee"
Pentru cei ce nu mă cred, aveți link mai jos :
https://www.youtube.com/watch?v=aClL4wLiaaQ
Peste 20 de ani vor avea alt preţ, de noi. Mai ieftine.
Întrebarea este
Cât costă sănătatea cetăţenilor şi mediul, lumea, natura în care trăim?
Eu de ceva vreme, observ că adevărații troli și agitatori sunt cei pro EV.
Lasă-ne pe noi sa mergem în abis și tu latră in continuare până ragusești.
https://www.sustainable-bus.com/news/the-netherlands-have-more-than-1000-electric-buses-in-operation/
Bine, Olanda e mult departe de Romania. Ma refer la inteligenta si distanta.
Unii romanasi sunt foarte limitati, nu ajung mai departe de Germania, de asta si cumpara doar diesel german V10 5 L TDI. Si dupa asta explica lumii cum sta treaba cu electricele, de parca ar avea el experienta.
Mai da o cheie la masina ta puternica, ca atat stii sa faci.
Revenind la stire, bravo lui: foloseste fondurile nerambursabile. De ce ar cumpara autobuze diesel care sa distruga sanatatea oamenilor si apoi sa plateasca spitalizarea? Numai niste retarzi ar cumpara diesel ca sunt mai ieftine si sa isi distruga sanatatea. Dar cum prosti sunt multi in Romania, sa ne asteptam la o accelerare a numarului de cazuri de cancer la plamani si sa le multumim pe aceasta cale celor ce fac economie.
Oamenii care tin tara in loc!
Comentatori de autobaza!
Diesel ($400K) ----- 12-Year Lifecycle Cost $1,138,357.52
Diesel ($300K) ------ 12-Year Lifecycle Cost $1,038,357.52
BEB (300 kWh) ------ 12-Year Lifecycle Cost $965,450
Table 2 s values indicate how, without a discount rate, diesel fuel and maintenance cost savings are
enough to recoup the current premium for electric propulsion, with an average lifecycle cost savings of
$72,907 (per bus) if diesel bus purchase prices are $300,000. However, BEBs will recoup their initial
cost and will lead a substantial lifecycle saving of $172,907 if diesel buses cost $400,000 each. Table 2
presents the lifecycle costs of each powertrain type
Jet neispravitilor!
Ia papiț panaramă.
SOFIA (Bulgaria), January 14 (SeeNews) - Bulgarian municipally-owned company Public Transport Ruse said that its 14.25 million levs ($8.7 million/7.3 million euro) tender for the purchase of 15 new trolleybuses has attracted five offers.
Oare voi va dati seama in ce hal sunteti?
Nu va e rusine cu voi? nu aveti copii, nepoti?
Nu aveti fata de cine sa va fie rusine?
Bucureștiul beneficiază în acest caz de o finanțare nerambursabilă în valoare de 218 milioane de lei pentru implementarea proiectului în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020.
daca ne uitam mai sus, costul de operare al unui autobuz electric este de 965,450 $ iar la un diesel sare de 1.000.000 $ ...daca mai adaugam si finantarea nerambursabila...rezulta super business!
Ideea cu aceasta electrificare este de a reduce poluarea din orase. Particolele pe care le inhalam zi de zi si care ies pe toate aparatele de masura, ne omoara incet!
1) INFRASTRUCTURA lor costă foarte mult (la troleibuze toate liniile de cupru... stâlpii , alimentarea continuă de curent) (la tramvai se adaugă şi şinele... macazurile)
Apoi troleibuzele şi tramvaiele au trasee prestabilite!
2) dacă pică curentul din fire.... se OPRESC TOATE TROLEIBUZELE şi sau TRAMVAIELE.
Dacă se strică unul singur, iar mari probleme de trafic
Ei, autobuzele ELECTRICE nu au aceste dezavantaje, pentru că pot face orice traseu şi nou, şi dacă se strică unul, doar acel stricat nu va merge, restul nu au nicio problemă.
Și mai nou se pare că e normal să-și dea cu părerea despre RATB toți desculții pentru care transport în comun e microbuzul zilnic din satul natal.
Un exemplu elocvent ar fi e-dick, ecologist fervent când vine vorba de vehicule electrice, dar mare opozant al tramvaielor sau troleibuzelor. Cum să te dai prieten al mediului dar să susții exact cea mai poluantă componentă a electricelor, bateria???
Ce rezultă când bați toba nonstop pentru EV dar te opui celor mai vechi vehicule electrice (Bucureștiul are tramvaie dinainte de 1900)?
Rezultă că faci reclamă gratuită la baterii!
Și lasă te rog minciuna repetată despre așa zisele costuri ale rețelei aeriene, o să repet ce am scris și data trecută: oare ce e mai scump, niște tehnicieni români din localitate care să întrețină rețeaua de contact sau o grămadă de stații de încărcare la capete și baterii chinezești de zeci de mii de euro schimbate anual?
Oricum, analiza asta aș vrea să o văd făcută de o persoană competentă de la RATB, nu de la unul care crede că troleibuz vine de la troliu.
Altă minciună debitată: dacă se strică unul, probleme mari de trafic! FALS! Troleibuzulu i se retrag captatorii și e depășit foarte ușor, iar la tramvaie cel din urmă este îmins până la capăt de linie de următorul. Iar se vede de la o poștă că e un comentariu de pe osia căruței.
Plus ca daca te axezi doar pe troleibuze trebuie sa investești in infrastructură aeriana...infrastructura aeriana poate reprezenta o vulnerabilitate in caz de furtuni tot mai violente...
Totul ține de calcul matematic...
Și am găsit:
1. autobuz electric Solaris Urbino 12 - 700.000 euro bucata
2. troleibuz Solaris Trollino 12 - 375.000 euro
(tocmai au fost comandate 12 la începutul anului de primăria Brașov, și nu numai).
Rețeaua de contact EXISTĂ deja în marile orașe, ea trebuie doar întreținută și extinsă în zonele nou dezvoltate.
”Totul ține de calcul matematic......”, autobuzele electrice costă dublu și asta nu include bateriile de schimbat la cât? 2 ani?
P.S.: Am râs tare cu ”vulnerabilitatea în caz de furtuni”.....e o replică ce denotă încă o dată o cunoaștere profundă......
BUCHAREST (Romania), January 22 (SeeNews) - Solaris Bus & Coach, a unit of Spain's Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF), said on Friday it won a 63 million lei ($15.6 million/ 12.9 million euro) tender for a contract to deliver 25 trolleybuses to the central Romanian city of Brasov over the next twelve months.
12900000:25= 516000 euro
Mincinosule!
Eu am comparat cele mai scurte autobuze cu cele mai scurte troleibuze Solaris (Trollino 12 cu Urbino 12).
Iar contractul de 63 de milioane cu primăria brașoveană se referă la troleibuze Solaris Trollino 18.
Citez deși cred că deja e prea mult text fără dezbrăcăciuni:
”Troleibuzele Solaris Trollino 18 sunt dotate cu un motor electric cu tracţiune de 240 kW, propulsie Medcom şi captatori de curent cu retragere automată în cazul desprinderii de la reţea. Totodată, acestea sunt echipate cu baterii de tracţiune pentru situaţii de urgenţă, ce oferă o autonomie de aproximativ 5 km în lipsa contactului cu linia de electricitate.”
”Troleibuzele care vor fi livrate municipiului Braşov vor avea o garanţie de cinci ani (sau 350.000 km), timp în care Solaris va furniza consumabilele necesare pentru mentenanţa planificată pentru toată această perioadă. [...] Totodată, manopera lucrărilor de întreţinere va fi realizată de personalul RATBV sub supravegherea reprezentantului Solaris.”
Chiar și așa, un troleibuz de 18 m cu baterie de rezervă (plus mentenanță, asistență și piese de întreținere pentru 5 ani) e 512.000 iar un autobuz electric de 12m e 700.000. Calcul matematic nu alta.....
https://www.economica.net/solaris-va-livra-inca-25-de-troleibuze-la-brasov-valoarea-contractului-depaseste-63-milioane-de-lei_195916.html
Ia zi anonimule, acum te recunoști în calificativele măgulitoare pe care mi le-ai adresat gratuit?
Nu mai mancați cuperci vă rugăm!
Vrem link-uri cu prețul exact!
Brasovul a cumparat cu 516.000 euro bucata
Tu iei in calcul cele mai scurte troleobuze pentru București?
Mai scurte decat in Brașov!?
Hai, pa!
Fă te rog economie de cuvinte si da-ne link-uri.
Lasati manipulările. Eu am venit cu doua informatii oficiale: Sofia a cumparat cu 490.000 euro, Brasovul cu 516.000 de euro...probabil diferă dîmensiunile si dotarile...esti bun sa vii cu lamuriri?
Este posibil ca cei din vest sa fie mai inteligenti, sa se uneasca mai multe orase, sa faca comanda mai mare și sa aibă preț mai bun!
Asta de dragul discutiei civilizate!
Nicăieri in articol nu se vorbește de un asemenea preț!
Are deptate lumea! Ești un mare mincinos!
Să se deștepte și mintea celor din Primăria București!
Cel mai elegant și constructiv este cand se discută pe date reale nu pe vrăjeală!
Nu ma adresez autoritatilor ci electrocutatilor de pe aici. Pretul total ajunge la 750k euro de autobuz cu TVA.
Si apropo de referintele cu costurilde comparate pentru 12 ani intre autobuz electric si diesel. Dati-mi voie sa ma indoiesc ca un autobuz cu baterie atinge 12 ani de exploatare cu aceiasi baterie. Si ma mai indoiesc ca in conditii grele sau dupa o anumita degradare a bateriei mai duce o zi intreaga cu o incarcare.
Sunt n motive pentru care un parc de troleibuze e mult mai fezabil economic vorbind decat autobuzele cu baterii.
Iar reteaua pentru troleibuze costa fix pix. Sunt 2 fire de otel suspendate printr-un brat metalic de cate un stalp. E o operatiune similara montarii decoratiunilor de craciun.
Cand spune Primăria ce producător a ales, este foarte simplu de vefificat ce garanție este oferita.
Sunt pe piată masini electrice din 2013, a caror baterie functioneaza si acum, iar degradarea este undeva pana in 10%.
Nu știu ce ar fi mai ok: autobuz electric sau troleibuz! Ambele sunt de preferat in fața autobuzelor diesel!
Cand iei o decizie trebuie să ții cont de absolut toate costurile:
- infrastructura aeriană in cazul troleibuzelor
- infrastructura de incarcare rapidă in cazul autobuzelor electrice pe baterii
Sper că cei care iau decizii țin cont de toate aspectele!
Sunt de acord cu troleibuze şi tramvaie !
Numai jigniri, numai concluzii total greşite, aprecieri de aiurea...
1) Daca un tramvai se strică TOATE DE PE ACEA LINIE rămân blocate în spatele tramvaiului stricat.
Da, nu zile, ci ore, dar rămân blocate zeci de minute, ore.
Dacă unii, puţini, cap pătrat idioţi nu pot înţelege asta, o realitate, ce să mai zic?
2) troleibuzele la fel, unul îl poate depăşi pe celălalt blocat, dar cu greu, dar nu asta ziceam, ci dacă pică un fir pe o linie TOATE TROLEIBUZELE de pe acea linie urbană rămân oprite
Cât de idiot să fii, tu ăsta de votezi negativ, ca să refuzi o REALITATE, FAPT REAL ?
Aici intrau avantajele autobuzelor electrice pe baterii, că nu rămân blocate în spatele celui stricat (precum tramvaiele) nu depind de o infrastructură de şine sau fire alimentate cu energie electrică.
LOGIC !
Dar vin capsomanii, că bateria când nu se mai foloseşte poluează.... Băăă... bateriile de la auto electrice se pot folosi la case pentru încă 20 de ani (cererea de baterii auto SH este imensă)
iar recuperea materialelor, reciclarea se face DEJA AZI în procent de 95% din materialele bateriei !
Nu mai spuneţi gogomănii aşa mari, mai citiţi ăştia anti eco, anti verde.
Troleibuzele şi tramvaiele sunt mult mai bune decât autobuzele diesel, dar ceva mai proaste decât autobuzele electrice.
Aţi înţeles???
@de la contabilitate
Eşti prost sadea... motorașul olcit... îţi zic din realitate cum UN TROLEU BLOCAT nu l-am văzut niciodată că a mers singur 5 km. .... zombi aşa....
Apoi bloca prima bandă şi deci toate celelalte mijloace de transport în comun se ducea pe banda 2 şi gata.. ... ambuteiaj şi aglomeraţie...
dar creierul tău nu vrea să înţelegă, că are un singur neuron, nu poţi face legătura, o minimă inferență între două informaţii.
Episoade de caldura, dar si de frig au mai fost in trecut si o sa mai fie si in viitor. Nu e niciun motiv de teama.
In Romania ca si in Canada, recordul de temperatura e inregistrat prin anii 50. Iarasi cele mai mari inundatii au fost in anii 70.
Care sunt cauzele, nimeni nu stie, exista doar speculatii.
Da, au garantie de 8 ani dar in regim de masina nu de autobuz.
In 8 ani autobuzele pun ~3000 de incarcari pe baterie si 5-6-700k km. Chiar crezi ca dupa 3000 de incarcari bateria aia mai poate fi la +90% capacitate? Nu, cu noroc e la 70% ceea ce in conditii grele poate sa insemne ca nu duce nici macar tura unui singur sofer, nicidecum 2 soferi cum e practica curenta.
Din pacate noua orientare monocroma a curcubeilor bruxelezi ne-a ordonat sa aruncam la cos cea mai ieftina solutie de transport urban: autobuzul diesel. Costa 200k bucata si ai 8-10 ani de exploatare fara mari probleme. Da ne-au zis ca nu e bun si sa cumparam in locul lor autobuze cu baterii la 4-500k bucata ca cica nu mai emit codoi ci doar curcubeodoi.
@edikk
la 01.07.2021, 18:59
Ştiu că este "se duceau" dar scriu în grabă de pe telefon cu o tastatură nu prea performantă...
Dacă dvs vă uitaţi la firmituri... asta e...
Nu o să stau prea mult pentru a scrie perfect sau corect complet gramatical. Nu am făcut-o şi nu o voi face.
Da, voi tinde să scriu corect, dar nu promit că o să pierd o gramadă de timp pentru acest lucru.
Dvs, staţi culegeti typo, dacă ăsta vă este hobby iar la argumente reale, cam slab
Mda