Autoritățile de la București vor să folosească fondurile europene pentru a cumpăra autobuze 100% electrice.
Primăria Capitalei a lansat o licitație pentru achiziția a 100 de autobuze electrice, contractul fiind estimat la 47 de milioane de euro, fără TVA, valoare ce include și stațiile de încărcare.
Autobuzele electrice noi vor avea 12 metri, propulsie 100% electrică, podea coborâtă pe toată lungimea, trei uşi şi aer condiţionat pentru călători, conform caietului de sarcini citat de economica.net.
Cele 100 de autobuze ar urma să fie livrate în decursul a 20 de luni de la semnarea contractului. De asemenea, firma câștigătoare va trebui să asigure activitățile de service și remediere a defecțiunilor, precum și livrarea consumabilelor în perioada de garanție.
Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 27 mai 2019, conform anunţului publicat marţi pe platforma de achiziţii publice SICAP.
Via Economica.net
In sfarsit o idee excelenta dupa atatea balbe REMARCABILE...
Sa nu fie vorba insa - doar - de o ELECTORATA / dedicata....
Dar așa e când piar-ul general e o habarnistă plină de tupeu care e atentă doar la șpaga de la semnare și n-are consilieri care să gândească (pe termen mediu sau lung).
PS Minusarii colegului de-a zis de trolee primul, ceva argumente?
autobuze VDL Citea cu încărcare rapidă sistem Heliox - Olanda
sau
autobuze Volvo 7900 electrocity cu încărcare rapidă sistem ABB - Suedia şi Elveţia
sau
autobuze Solaris electric cu încărcare rapidă sistem Endesa (similar Heliox) -Spania
Soluţia cu autobuzul electric cu baterii mai mici, egal preţ mult mai mic, greutate mult mai mică (depăşeau şi 4 tone!) este pe departe cea mai bună
pentru că nu ai nevoie de un autobuz care să îl încarci o singură dată pe zi sau săptămână şi să cari încă 1-2 tone baterii
când poţi să îl încarci la capăt de staţie şi mai face un traseu tur retur
Mai nou testează un model care are baterie pentru a asigura retragerea la depou în caz de pană de curent.
La Timișoara au fost achiziționate troleibuze Skoda Electric, echipate și cu generator diesel pentru situații cu probleme la linie.
Care ar fi rostul și costul autobuzelor electrice? Cară mereu bateria aia grea, care va trebui schimbată des și scump, climatizarea va fi mereu oprită de șoferi ca să nu piardă autonomie (mai ales în zile cu trafic blocat).
Ce rost are să ne extaziem atât de minunatele astea de baterii noi când soluțiile mai ieftine și mai fiabile sunt și au fost mereu la îndemână...
200KG şi nu 800 - 1000- 2000 kg !
Bateria este uşoară şi este doar pentru un tur - retur !!
Aceste autobuze electrice Sunt la fel DE UŞOARE ca troleibuzele !
Volvo au chiar şi versiuni care încarcă 10-15 secunde la 3-4 staţii !
Dar şi versiuni care încarcă la final de tur sau tur plus retur.
Însă la o evaluare completă trebuie luate în calcul toate aspectele: consum, costuri de întreținere, preț de achiziție, autonomie, capacitate și altele. Și dacă multe unele aspecte sunt egal îndeplinite, din câte cunosc la capitolul preț se face diferența. Câte autobuze electrice se pot măcar apropia de suma de 230.000 de euro / vehicul, cât s-a plătit din câte știu pe ultimele troleibuze Astra achiziționate în București?
Poate pentru rute mai lungi, preorășenești, să merite achiziția de autobuze electrice, deși există și soluția autobuzelor cu gaz natural.
Dacă nu poate singură, în asociere cu altă firmă care deţine deja un avans pentru baterii şi încărcare rapidă (precum elvetienii de la ABB)