Ca în fiecare an, Salonul Auto de la Frankfurt va găzdui – în septembrie – lansările a numeroase modele noi de la majoritatea producătorilor.
Pe listă se află și noul Hyundai i10, pentru care constructorul a publicat deocamdată o primă schiță oficială. Hyundai mizează pe un design dinamic, care să ofere un “look energic și agil”. Noul i10 va suferi modificări în ceea ce privește lățimea, înălțimea și mărimea jantelor, fără detalii suplimentare din partea companiei, pentru moment.
Hyundai vrea ca i10 să devină un lider al segmentului, iar modelul de oraș promite o serie de tehnologii și sisteme de siguranță. Notăm aici, printre altele, Apple Car Play, Android Auto, încărcare wireless pentru smartphone și camera video marșarier.
În echiparea standard, noul i10 va avea Forward Collision-Avoidance Assist, Driver Attention Warning și Lane Keep Assist.
Via Hyundai
Inginerii + marketingul le mai domolesc elanurile și-n final produsul de serie e la ani-lumină de studiile inițiale.
Se pare deci că noul Grand i10 Nios recent lansat în India e mai aproape de realitate, deși nu identic cu versiunea pentru Europa.
În orice caz, reprezentarea grafică e f. reușită (btw, nu-i deloc o simplă *schiță*, ci un CGI cu origini *manuale* extrem de elaborat.)
...Și ar personifica un mini-hot-hatch atractiv, DACĂ ar fi și motorizat cum trebuie.
Spre deosebire de viitorul i20, n-a fost totuși anunțată vreo versiune sportivă *N* (poate la IAA?), dar în mod sigur tătucii lui Kia vor recupera handicapul vs. Picanto 1.0 T-GDI (100 CP), cu o variantă i10 comparabilă măcar ca dinamică.
...Dacă nu cumva superioară (la 120-140 CP ar intra și-n lista mea scurtă, da-s slabe speranțe.)
În orice caz, tema inevitabilei dispariții a segm. A e una mai vastă și nu poate fi disjunsă de ceva mai îndepărtata, dar la fel de inevitabila dispariție a... industriei auto. În paralel cu evaporarea mobilității individuale.
Și-n final a proprietății individuale. De bunăvoie, ambele. Dar altă dată poate despre asta...
Noul i10 va fi așadar nu doar produs în Europa, ci e și proiectat integral la Rüsselsheim (în HMETC = Hyundai Motors Europe Technical Centre, înființat în 2003), sub conducerea aceluiași responsabil cu designul fostei generații, Thomas Bürkle.
(Pentru stilul Kia răspunde alt *coreean*, :-) francezul Gregory Guillaume, la câțiva km distanță -- Frankfurt.)
*Creativii* coreeni sînt deci f. puțini spre deloc (v. A. Biermann, P. Schreyer, L. Donckervolke etc.), dar racolarea ăstora non-asiatici a fost o mișcare inspirat-pragmatică a Hyu-Kia, fiindcă-i vizibil profitabilă.
P.S. Un mini-hot i10-N veritabil se pare că nu-i totuși în plan, dar o versiune electrică ar fi absurd să lipsească -- în contextul utilității reale a electricelor de oraș, dar și al succesului valului actual de BEV-uri coreene.
@kiro - simti utilitatea in oras a unei masini de clasa mica, atunci cand iti lasi balena in service si iti da alta mica la schimb, dar se pare ca nu impulsioneaza inca pe nimeni.
Problema-i oricum îmbârligată rău, fiind conexă cu:
1. Profitul mic per unitate A -- că tot motor și 4 roți are, iar cu actualele sisteme *ajutătoare* obligatorii echiparea e inevitabil complexă, iar un pic de tablă în minus nu conduce la costuri de producție sensibil reduse.
2. De natură psihologic-indusă, șnapanii marketingoși sugerând că micile urbane *nu se mai cer*, când de fapt ei reduc oferta -- mălaiu gros doar iese din crossovero-suvuri (la fel e cu scoaterea versiunilor cu două uși)
3. Vanitatea umană dintotdeauna, stimulată însă insidios și mai abitir în ultima vreme -- tot mai des văd de ex. puști/oaice la volanul unor hiper-balene A6 / Seria 5 etc, nu mai zic că 99% diesel SH.
4. Nu mai zic de prejudecățile aberante fiindcă și schimbătoare *la comandă mediatică* -- cum ar fi aia că mașinile micuțe ar fi prea *feminine*. :-P