Volkswagen Polo facelift a debutat în urmă cu câteva săptămâni. Modelul din Wolfsburg a primit câteva îmbunătățiri estetice, instrumentarul de bord digital este standard, iar gama de motorizări este compusă doar din unități pe benzină (și un agregat alimentat cu gaz natural).
Acum, cu ocazia celebrului festival de pe malul lacului Worthersee din Austria (anulat și în 2021 din cauza pandemiei de coronavirus), constructorul german a publicat prima schiță de design cu noul Polo GTI.
Volkswagen nu a oferit prea multe informații referitoare la versiunea de performanță a lui Polo, dar a precizat că aceasta va avea toate ingredientele unui GTI pur sânge: "Cuplu generos transmis punții față, șasiu dinamic și un design expresiv."
Că tot veni vorba de design, schița alăturată dezvăluie câteva dintre elemente specifice unui model GTI. Ne referim aici la emblemele de pe aripi și grila frontală, accentele roșii, jantele supradimensionate și spoilerul față cu valențe sportive.
Îmbunătățirile de la interior le putem intui: volan sport, scaune cu susținere laterală, tapițerie tartan și grafică specifică pentru sistemul multimedia și instrumentarul de bord digital.
Noul Volkswagen Polo GTI facelift debutează oficial la finalul lunii iunie.
via Volkswagen
Acum foarte timid un CNG simplu
Straniu, nu? Că doar mă refer la înţepenit ternul VW de odinioară. Din nefericire, surprinzătoarea evoluţie de design a lui VW (oarecum şi a Škodei) intervine pe fondul regresului în domeniu al, culmea, mărcii-fanion a Grupului (“Audi” – deşi mai degrabă prevalează Auto Union, chit că a fost demult “radiată” oficial). Desigur, nu amestecăm mere cu pere, dar iată că perele pot deveni şi mai expresive, şi mai gustoase decât merele…
Polo…Nu mi se potriveşte ca dimensiuni, dar nici insensibil nu mă declar! Repet: regret enorm că VAG (deci nu VW! – hahaha, avantajul de a lucra într-o corporaţie: dai vina pe conducere/management) a hotărât să se retragă din WRC. Ştiu, a făcut-o din raţiuni de…Dieselgate, ca să reducă eventualele costuri generate de Marea Potlogărie.
Dacă ar fi rămas pe poziţii, Polo R WRC ar fi avut şansa nesperată de a doborî recordurile, şi în sectorul piloţi, şi în sectorul constructori. Başca s-ar fi înstăpânit pe viaţă în competiţie.
La urma urmei, este şi dezolant, şi jenant (pentru că justificările sunt…şchioape) faptul că nici VW, nici “Audi” nu mai împărtăşesc nicio taină cu cea mai antrenantă creaţie a FIA – o spun în mod obiectiv, ca observator neutru, nu ca fan al celor două. Astfel, actualul WRC reprezintă nu doar o afacere în doi, ci şi un fief în doi: Toyota şi Hyundai (Ford însemnând doar “porumbul” prăpădit care le gâdilă la subsuori pe cele două “buruieni” înalte). De fapt, civilizaţia euro-americană culege din plin “roadele” (nici nu se putea altfel), ţinând cont de seminţele (anormale) pe care s-a îndârjit să le cultive de amar decenii încoace…
că tot suc de dinozaur suge și unu, și altu.