Nu mai putem nega electrificarea mobilității noastre cotidiene. Așa cum nu mai putem nega nici electrificarea motorsportului. Avem deja, de ani buni, Formula E, competiția cu monoposturi electrice, omoloagă Formulei 1.
Încet, încet, mașinile electrice încep să își facă apariția și în motorsportul românesc. După ce anul trecut am văzut un Mini electric pe probele de concurs, anul acesta, fanii sporturilor cu motor vor putea vedea la Campionatul Național de Viteză în Coastă prima Tesla Model 3 Performance, modificată pentru astfel de competiții.
Acesta este primul Model 3 Performance din Europa transformat în mașină de curse pentru viteză în coastă. Drumul lung al adaptării a început cu roll-cage-ul și eleronul, care au fost proiectate special pentru această mașină.
A urmat apoi misiunea de a reduce pe cât posibil masa mașinii. În urma eforturilor, Tesla Model 3 a scăpat de aproximativ 200 de kilograme. Plafonul, alături de alte elemente de caroserie, au fost înlocuite cu unele din fibră de sticlă.
A urmat apoi un pachet de siguranță obligatoriu, care include scaunul, sistemul de prindere a centurilor, sistemul de stingere automată a incendiilor și volanul.Jantele Braid de 18 inch contribuie, prin dimensiuni și prin masa lor redusă, la îmbunătățirea performanțelor mașinii. Pentru a exploata cât mai eficient calitățile acestui Tesla Model 3 de competiție unic în Europa, jantele vor avea anvelope slick, destinate competițiilor.
La volanul mașinii se va afla pe tot parcursul anului pilotul Dominic Marcu, unul dintre piloții Mini-ului electric de anul trecut. Debutul a avut deja loc la prima etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă, desfășurată la Râșnov. Aici, Tesla pilotată de Dominic a reușit al 13-lea timp în clasamentul oficial, luptând pentru timpi cât mai buni în fața unor mașini de competiție cu propulsie convențională, precum: Skoda Fabia R5, Porsche 911 GT3, Radical SR8, Mitsubishi Evo 9 și Norma M20F.
Să-i pună suspensie sport și își va bate joc de termice .