Prima parcare de tip park&ride din București se deschide în noiembrie în Străuleşti: tarif de un leu pe oră și capacitate de 650 de mașini

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Joi, 18.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Parcarea de tip park&ride de la Străuleşti va fi deschisă publicului în luna noiembrie și va avea o capacitate de 650 de mașini. Tariful solicitat va fi de un leu pe oră.

Magistrala 4 de metrou a fost extinsă anul trecut cu două noi stații și un depou în Străuleşti, chiar la începutul Șoselei București - Târgoviște.

Proiectul a inclus și construcția unei parcări de tip park&ride deasupra galeriei care face legătura între stația de metrou Străuleşti și Depoul Străuleşti, iar aceasta a fost în sfârșit finalizată și va fi inaugurată în luna noiembrie.

Noua parcare este prima de tip park&ride din București și are o capacitate totală de 650 de mașini, iar prețul solicitat pentru parcare este de un leu pe oră, indiferent de oră sau zi. Parcarea este echipată cu lifturi și oferă acces direct la stația de metrou prin intermediul unei galerii subterane.

Parcările de tip park&ride sunt construite de regulă la ieșirea dintr-o localitate pentru a permite șoferilor să parcheze mașina și să folosească mijloace de transport în comun pentru a ajunge în oraș.

În cazul parcării de la Străuleşti, autoritățile speră ca persoanele care vin din localități învecinate precum Mogoșoaia sau Buftea să parcheze mașina și să folosească metroul pentru a ajunge la locul de muncă, ceea ce ar permite o descongestionare a traficului în zona de nord-vest a Bucureștiului.

Autoritățile locale susțin că vor construi parcări de tip park&ride la toate ieșirile din București, acolo unde Șoseaua de Centură să intersectează cu autostrăzile A1, A2 și A3. Pentru moment, există un proiect pentru o parcare de tip park&ride și la capătul Șoselei Pantelimon, însă nu este clar cât timp vor dura lucrările.

Via Mediafax

Comentarii (15)

  • La veniturile din Romania sa dai 9-10 lei pe zi pt parcare e cam mult. Si la salariu de 1000 de euro parca nu te lasa inima sa dai atata. Daca astia chiar vor sa rezolve problema aglomeratiei, asta se poate numai daca oferi gratuitate la parcare. Nu o sa vrea nimeni sa dea 5-10% din salariu pentru asta.
    10 15
  • Ce chestie, nu stiam ca sa deschis magazin Metro in Straulesti!
    4 2
  • Marius
    Parcarea de 650 locuri va fi absolut goala! Nimeni nu va da lunar aprox. 200 lei in conditiile in care in zona sunt numai case si se poate parca lejer . . .
    Pe de alta parte, nu este niciun Metro in zona, am intrat pe google si e vorba de . . . metrou
    8 6
  • hazard
    o idee buna daca am avea si transport public bun.
    0 2
  • un prost
    ... asa-i?! cerem infrastructura, legam condusul idiot de lipsa infrastructurii, aglomeratia nu de comoditatea noastra ci de lipsa utilitatilor, si cand colo, ce sa vezi: se deschide parcare langa statie de metrou dar nu e suficient de buna pentru ca nu e gratis. ar trebui pe langa sa fie gratis, sa fie si cu valet, si sa contina biletul de metrou gratis nu? daca se poate, parcarea sa se construiasca de la bugetul centralizat, iar taxele de operare sa fie suportate tot de acolo, nu? pentru ca nu-i asa, prostu din toata tara trebuie sa plateasca parcarea ce devine gratis pentru niste sensibili. 1. orice lucru se plateste, ca e gratis sau nu, are niste costuri, fie ca le vezi fie ca nu 2. oriunde se plateste parcare, ORIUNDE in tara asta, si nimeni nu comenteaza!!! se chibiteaza aiurea ca nu e gratis in conditiile in care parchezi ca boul si nimeni nu te sanctioneaza (de frica, dar asta e alta discutie).
    20 0
  • Este un început necesar. Park and Ride sunt normalitatea. Staţia va fi integrată cu o staţie de metrou care urmează să fie dată în folosinţă în următoarea perioadă.

    Este o soluţie interesantă pentru cei care locuiesc în Chitila, Buftea, Mogoşoaia şi lucrează în oraş. Sper să existe abonamente care fac parcarea mai accesibilă, vorbim de câteva sute de lei pe lună, ceea ce poate fi prohibitiv pentru o parte din potenţialii beneficiari.
    9 0
  • Cristi
    Mi se pare incredibila capacitatea romanilor de a comenta la orice, de a nu le conveni NIMIC.
    NU 9 lei pe zi costa parcarea, 9 lei pe zi costa benzina pe care o consumi daca nu lasi masina acolo, 9 lei pe zi costa orele tale petrecute in trafic in loc sa stai cu familia si cu copii sa te bucuri de viata, 9 lei costa stresul din trafic, 9 lei e NIMIC cand tu le vrei pe toate GRATIS!!
    9 0
  • povesteFoto
    Distanta Straulesti - Pipera: cca 10km
    La un consum de 9 la suta minim (ora de varf, deh...) vorbim despre vreo 2 litri de combustibil.
    10 ore parcare = 10 lei. Plus metrou...vs frecatul masinii intr-un trafic de mers cu 5 la ora cu frana si acceleratie tot timpul...oare mai este o idee atat de proasta?
    Bineinteles ca este o idee perfectibila. Mai ales de la Straulesti, unde schimbi metroul de sapte ori ca sa ajungi in centru. Dar am lasat de multe ori masina la Aurel Vlaicu in parcarea subterana si am mers cu metroul prin bucuresti, chiar si in afara orelor de varf. Si a fost tare bine. La mai multe astfel de parcari. Eu le voi folosi.
    5 0
  • Am văzut comentariile privind tariful , considerat prohibitiv . Cei care au avut aceste observații probabil se teleportează din acel loc catre destinația din oraș . Altfel , nu stiu cum poți obține un cost mai mic cu combustibilul , doar dacă te oprești la prima stație . Iar dacă parcarea te costă 5-10 % din salariu , atunci e cazul să folosești alt mijloc de transport sau să-ți schimbi jobul . Dar e mai la îndemână să fim cârcotași , decât să apreciem alternativa . Bine că au făcut-o ! Dacă la început va fi goală , ușor-ușor nu vei găsi locuri doar dacă vii din timp .
    3 0
  • Anonim
    Romanasul rupt in fund care a cumparat o masina care este o plarie muuuult prea mare pentru el nu are de unde da 1 leu/ora parcare ca el deabia are 30 de lei sa bage benzina . Agoleratia mare este ca tot neica nimeni a cumparat un cazan care polueaza ,care sta sa se dezmembreze cand merge . Daca ar fi ITP-ul pe bune ar fi goale orasle
    8 0
  • Parcarea aia e gata de luni bune, probabil pentru deschidere e așteptat un moment festivist cu manele, discursuri și pomeni.
    Și dacă acesta nu e un articol publicitar la Metro Cash & Carry, propun poziționarea indicatorului de pe hartă la locația parcării, adică lângă capătul RATB.
    3 0
  • Suma asta reprezintă un litru și ceva de benzină /motorină. Așa că fiți convinși că dacă intrați cu mașina în București o să consumați mult mai mult. Dar, deh, e greu de priceput...
    8 0
  • pai da
    In mod normal si firesc, tariful nu trebuie sa fixat pe 1 ora. Da, pt prima ora un pret, pe masura ce depasesti 2 ore alt pret, si la final, poate abonament pt 1 zi, 1 week-end, 1 luna... Sunt parcari cu plata in Romania care aplica tarif diferentiat, si duminica gratuitate + abonament lunar (nu vorbesc de versiunea recenta Bucuresti introdusa de Firea).

    Luati modelul de parcare de la aeroport, nu neaparat de la noi, spre exemplu din tarile vestice. Pretul variaza in functie de perioada de stationare...
    2 0
  • Anonim
    Corect 10 lei/zi insemna mai putin decat motorina care o arzi in Bucuresti ! Dar cum vrei sa mearga taranul cu metroul ? Cum mai arata el ca a evoluat statutul lui de la carutas la automobilist ?
    3 1
  • In sfarsit am trait sa o vad... ma rog, sa citesc o stire despre aceste parcari! Hai, ca poate mai avem o farama de speranta pentru Bucurestiul asta jegos.
    Dar eu sunt tare curios cati fuduli isi vor lasa masina acolo, ca sa mearga cu metroul pana la serviciu? Transportul in comun e naspa, aglomerat uneori, murdar (?), metrourile de pe M4 au zeci de ani. Tot nu e bine. "La cate masini sunt, mai conteaza una in plus in ambuteiaje?" Cam asa gandesc mii de indivizi care zilnic prefera sa piarda ore in trafic. Iar intr-un an, pierde zile. ZILE. Si stati, ca in curand o sa vina ploile si frigul. Are cineva curaj sa coboare din masina incalzita, ca sa mearga cu metroul?
    Mah, nu zic ca cei din fruntea orasului sunt niste zane bune. Dar cand gandirea lor se intersecteaza cu fudulia romaneasca, se alege praful. Chit ca intentia nu a fost neaparat rea.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru