Magistrala 4 de metrou a fost extinsă anul trecut cu două noi stații și un depou în Străuleşti, chiar la începutul Șoselei București - Târgoviște.
Proiectul a inclus și construcția unei parcări de tip park&ride deasupra galeriei care face legătura între stația de metrou Străuleşti și Depoul Străuleşti, iar aceasta a fost în sfârșit finalizată și va fi inaugurată în luna noiembrie.
Noua parcare este prima de tip park&ride din București și are o capacitate totală de 650 de mașini, iar prețul solicitat pentru parcare este de un leu pe oră, indiferent de oră sau zi. Parcarea este echipată cu lifturi și oferă acces direct la stația de metrou prin intermediul unei galerii subterane.
Parcările de tip park&ride sunt construite de regulă la ieșirea dintr-o localitate pentru a permite șoferilor să parcheze mașina și să folosească mijloace de transport în comun pentru a ajunge în oraș.
În cazul parcării de la Străuleşti, autoritățile speră ca persoanele care vin din localități învecinate precum Mogoșoaia sau Buftea să parcheze mașina și să folosească metroul pentru a ajunge la locul de muncă, ceea ce ar permite o descongestionare a traficului în zona de nord-vest a Bucureștiului.
Autoritățile locale susțin că vor construi parcări de tip park&ride la toate ieșirile din București, acolo unde Șoseaua de Centură să intersectează cu autostrăzile A1, A2 și A3. Pentru moment, există un proiect pentru o parcare de tip park&ride și la capătul Șoselei Pantelimon, însă nu este clar cât timp vor dura lucrările.
Via Mediafax
Pe de alta parte, nu este niciun Metro in zona, am intrat pe google si e vorba de . . . metrou
Este o soluţie interesantă pentru cei care locuiesc în Chitila, Buftea, Mogoşoaia şi lucrează în oraş. Sper să existe abonamente care fac parcarea mai accesibilă, vorbim de câteva sute de lei pe lună, ceea ce poate fi prohibitiv pentru o parte din potenţialii beneficiari.
NU 9 lei pe zi costa parcarea, 9 lei pe zi costa benzina pe care o consumi daca nu lasi masina acolo, 9 lei pe zi costa orele tale petrecute in trafic in loc sa stai cu familia si cu copii sa te bucuri de viata, 9 lei costa stresul din trafic, 9 lei e NIMIC cand tu le vrei pe toate GRATIS!!
La un consum de 9 la suta minim (ora de varf, deh...) vorbim despre vreo 2 litri de combustibil.
10 ore parcare = 10 lei. Plus metrou...vs frecatul masinii intr-un trafic de mers cu 5 la ora cu frana si acceleratie tot timpul...oare mai este o idee atat de proasta?
Bineinteles ca este o idee perfectibila. Mai ales de la Straulesti, unde schimbi metroul de sapte ori ca sa ajungi in centru. Dar am lasat de multe ori masina la Aurel Vlaicu in parcarea subterana si am mers cu metroul prin bucuresti, chiar si in afara orelor de varf. Si a fost tare bine. La mai multe astfel de parcari. Eu le voi folosi.
Și dacă acesta nu e un articol publicitar la Metro Cash & Carry, propun poziționarea indicatorului de pe hartă la locația parcării, adică lângă capătul RATB.
Luati modelul de parcare de la aeroport, nu neaparat de la noi, spre exemplu din tarile vestice. Pretul variaza in functie de perioada de stationare...
Dar eu sunt tare curios cati fuduli isi vor lasa masina acolo, ca sa mearga cu metroul pana la serviciu? Transportul in comun e naspa, aglomerat uneori, murdar (?), metrourile de pe M4 au zeci de ani. Tot nu e bine. "La cate masini sunt, mai conteaza una in plus in ambuteiaje?" Cam asa gandesc mii de indivizi care zilnic prefera sa piarda ore in trafic. Iar intr-un an, pierde zile. ZILE. Si stati, ca in curand o sa vina ploile si frigul. Are cineva curaj sa coboare din masina incalzita, ca sa mearga cu metroul?
Mah, nu zic ca cei din fruntea orasului sunt niste zane bune. Dar cand gandirea lor se intersecteaza cu fudulia romaneasca, se alege praful. Chit ca intentia nu a fost neaparat rea.