AICI GĂSEŞTI TOATE MAŞINILE NOI DISPONIBILE ÎN ROMÂNIA
Doar persoanele fizice pot apela la programul Prima Maşină, la fel cum era la început Programul Rabla.
Dacă ar începe de la 1 noiembrie 2014, estimările Ministerului Economiei anunţă comercializarea a 2.500-3.000 de maşini noi prin program. Anul 2015 ar aduce 20.000 de maşini noi achiziţionate prin Prima Maşină, spun aceleaşi estimări. Programul Rabla aduce 25% din vânzările de maşini noi către persoane fizice în prezent, dar Prima Maşină ar trebui să urce această pondere la 40% în viitorul apropiat şi să crească şi vânzările la nivel de piaţă în numai doi ani. Rămâne de văzut dacă persoanele cu vârsta cuprinsă între 18 şi 35 de ani vor fi interesaţi de condiţiile de creditare şi de paleta de modele disponibilă în cadrul acestui proiect, mai puţin de 20 de modele noi vândute în România fiind eligibile pentru Prima Maşină.Ministrul Economiei: "Vreau să lansăm programul Prima Maşină pentru tinerii de până la 30 de ani"
STUDIU: Clienţii cu vârsta între 18 şi 34 de ani nu mai cumpără maşini noi, ci electronice
Reprezentanţii Dacia şi Ford, cele două mărci auto care produc maşini în ţara noastră, au declarat că prima variantă prezentată a acestui program este promiţătoare, titrează cei de la 0-100.ro.
Cei de la Dacia sunt favorizaţi de acest proiect, deoarece toate modelele din portofoliu sunt eligibile pentru Prima Maşină, în timp ce doar Fiesta, B-Max, Ka, Courier şi unele versiuni Focus s-ar încadra din partea Ford în acest program. Zoltan Brassai, directorul general Ford România, a declarat pentru cei de la HotNews că a propus, în numele companiei, creşterea susţinerii guvernamentale până la pragul de 15.000 de euro. Acesta ar aduce şi mai multe comenzi, explică directorul diviziei româneşti a mărcii americane. Între timp, Constantin Stroe, membru al CA Dacia, spune că programul este pozitiv, dar nu ar trebui să neglijeze categoria persoanelor trecute de 35 de ani, mulţi dintre aceştia dorind o maşină nouă, dintr-o gamă accesibilă, dar neavând până acum posibilitatea contractării unei finanţări în condiţii avantajoase. Stroe a propus şi prezentarea de exemple clare ale costurilor totale de finanţare pentru orice doritor, pentru a sublinia avantajele şi dezavantajele sistemului oferit. Nicolas Maure, directorul general Dacia, speră ca acest program să deblocheze vânzările de maşini noi pentru persoanele fizice din România, în special pentru tineri.Via 0-100.ro | Mediafax | Sursă foto
sa vedem ce va fi...
De-asta am spus si eu ca imi cam miroase a campanie electorala. Sper peste 2 luni sa nu se dovedeasca a fi un esec.
Unu la mana, sunt vizate persoanele tinere intre 18 si 35, care nu au avut pana la momentul accesarii acestui program masina pe numele lor. Problema dupa mine apare cand vine vorba de veniturile acestei categorii de varsta. Care sunt cum sunt in tara asta. Bun, hai sa zicem ca reusesti sa iti cumperi o masina prin programul asta. Pai automat ai de platit RCA, iar din al doilea an, CASCO (ca cica primul an e gratuit....ce sa zic). Iar RCA-ul pana in 30 de ani e cam cat un salar jumate al unui tanar din categoria de varsta de mai sus. Si sa nu uitam.....rovinieta + bani de combustibil cat mai ai nevoie.
Doi la mana, programul asta permite sa te intinzi pana la 7 ani cu creditul. Pai sa fim seriosi, dupa 7 ani ( sa luam perioada maxima) ce valoare de piata are masina aia. Practic tu tot dai la bani si platesti insa masina se depreciaza. Hai sa zicem ca poate dupa 4 ani vrei sa vinzi masina, insa creditul iti este pe 7....cine iti cumpara tie masina aia la care mai este de plata. Dupa mine, e ca la leasing, ca te trezesti cu o parte de bani platita insa masina mai are X rate.
Dupa mine programul asta merge acolo unde sunt bani, unde tinerii isi permit ca pe langa costurile unei masini (cu atat mai mult uneia noi) sa traiasca decent. Ca la ora actuala, pentru multi, prioritatile lunare sunt altele decat bani pe masina + toate cheltuielile aferente.
O masina este un sac fara fund, in care consumi bani la greu, nu este ca o casa, care se devalorizeaza mai greu (ca tot exista si programul prima casa).
Plus ca in 14000 de euro, multi prefera ceva la second, unde pe urma casco faci sau nu, unde reparatiile ti le faci unde vrei tu (nu ca la o masina noua unde trebuie sa mergi la revizii sau alte bube in reprezentanta....reprezentanta care in multe cazuri lasa de dorit).
Da, este o idee buna cu prima masina, dar nu cred ca au fost luate in considerare toate aspectele si in principal puterea de cumparare ulterioara si toata pleiada de costuri ce implica o masina.
e de retinut totusi 7 ani (maxim) si dobanda 6%
fiind totusi un proiect nu dau prea mare credit masurii pentru ca sunt multe necunoscute si, ca deobicei, cand ajungi la ghiseu dealerului si apoi al bancii incepi sa te apuci cu mainile de cap.
In loc sa faca strazi pe care sa se poata cicula normal, hai sa dam la frairi masini noi si sa ii mai inrobim un pic cu niste rate. Bai, creditul e credit oricum ! Sunt niste bani pe care tu nu ii ai si ii vei plati pe toti pana la ultimul leut. Sa faci rata pe 7 ani la o masina...inseamna ca esti din categoria celor care nu stiu cum se cheama tara in care traim...vezi vox populi !
Revenind la subiect: cred ca mai bine faceau TVA ca la prima casa 5% pt masini pana in 15000€ pentru persoane pana in 35 ani la prima masina, cu drept de revanzare dupa 5 ani, daca vor mai devreme ar trebuie dat restul de bani pt TVA