Prima maşină electrică de raliu va participa la Dakar
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
OSCar eO este prima maşină electrică construită special pentru raliu care va lua parte la Raliul Dakar. Aceasta este produsă de letonii de la OSC şi între 1 şi 15 ianuarie va da piept cu terenul neprietenos din Argentina, Chile şi Peru. "Vehiculele electrice deja pot fi văzute în diferite sporturi cu motor, dar nimeni nu a îndrăznit să încerce Dakar-ul. Noi vom fi primii", a declarat Andris Dambis, directorul departamentului de motorsport din cadrul OSC.
OSCar eO dispune de două motoare electrice care produc în totalitate 180 kW. Mulţumită acestora, modelul leton poate să accelereze până la 140 km/h. "Motoarele vor putea să producă până la 315 kW pentru o scurtă perioadă de timp, lucru care ne permite să abordăm diferit dunele de nisip din deşertul Atacama", a completat Andris Dambis.
Bateriile lui OSCar eO sunt furnizate de Winston Battery şi îi oferă modelului leton o autonomie de până la 200 de kilometri în funcţie de suprafaţa de rulare. Etapele din Dakar sunt mult mai lungi, iar inginerii OSC au venit cu cea mai uşoară soluţie. Aceştia au montat şi un propulsor cu combustie internă care va funcţiona pe post de generator şi va ajuta la creşterea autonomiei. Sistemul astfel dezvoltat de inginerii letoni se asemănă cu cel dezvoltat în serie de Chevrolet şi Opel pe "fraţii" Volt şi Ampera.
Via | TheGreenCarWebsite
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Guvernul Statelor Unite ale Americii este pe cale să interzică vânzarea de mașini noi cu tehnologie din China și Rusia pe teritoriul său. Aceste mașini nu vor putea fi comercializate din cauză că prezintă riscuri de securitate națională. (15.01)
-
Guvernul britanic condus de Keir Starmer a anunțat că va interzice comercializarea de mașini noi cu motoare termice începând din 2030. Marea Britanie va interzice aceste mașini cu 5 ani de devreme decât fusese stabilit inițial. (09.01)
-
Ferrari 250 LM, mașina care a câștigat Le Mans în 1965, scoasă la vânzare pentru 25 milioane de euroFerrari 250 LM by Scaglietti, mașina care a câștigat ediția din 1965 a cursei de 24 de ore de la Le Mans, a fost scoasă la vânzare. Singurul Ferrari operat de o echipă privată și care a câștigat această cursă ar putea fi vândut cu peste 25 de milioane de euro. (31.12)
- Noua Skoda Superb Hatch, acum și în versiune PHEV: autonomie electrică de peste 120 km
- Euro NCAP: Cele mai sigure mașini testate în 2024
- Primele imagini neoficiale cu noul Volkswagen T-Roc
- Primele imagini neoficiale cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe
- Ce debutează prin alte părți: MG Majestor este un SUV, cu o lungime de 5 metri, pentru India
monteaza un motor pe benzina care sa incarce bateriile...da masina e ELECTRICA cica:)))...astia-s de toata coma cu masinile lor electrice cu tot...nu inteleg ce rost mai are masina aia daca tot polueaza
Sa participi e frumos ,sa mai si castigi ar fi un vis.
OSCar eO e un hibrid inteligent (ca si volt) iar motorul termic al acestuia functioneaza in mod optim in parametrii ce ii permit economie maxima de combustibil si cu noxe minime.
in concluzie, nu stiu ce sa-ti doresc: sa te apuci de documentare inainte sa vorbesti sau sa iti odihnesti mintea ca de inteles vad ca recunosti si singur...nu intelegi.
gelule;) astept raspuns:))
Bravo acum esti un tip informat se vede ca ai si experienta in condus acum urmeaza sa si intelegi. Dar la asta nu te pot ajuta. Stii tu...genetica, natura, albinutza care se aseaza pe floricica si face "polenizarea"...
Iluminare placuta...