Programul Prima Maşină a fost lansat de autorităţi în 2015 cu scopul de a impulsiona achiziţionarea maşinilor noi prin credite bancare, însă dobânzile oferite în cadrul acestuia au fost asemănătoare cu cele ale creditelor de nevoi personale.
Din acest motiv, programul este mai degrabă un eșec încă de la lansarea acestuia: dacă în primul an au existat doar 139 de clienți, în 2016 doar 75 de persoane și-au cumpărat o mașină nouă prin acest program. Astfel, chiar dacă bugetul alocat de Guvern a fost de 100 de milioane de lei, clienții au cheltuit doar 1.41 milioane de lei din această sumă.
În ciuda rezultatelor practic inexistente, Ministerul Finanțelor Publice (MFP) vrea să stabilească un plafon de 50 milioane lei pentru continuitatea programului Prima Mașină și în 2017, din banii care nu au fost folosiți anul trecut. Pentru moment, oficialii ministerului nu au menționat dacă vor oferi condiții mai bune, cu scopul de a crește interesul populației pentru acest program.Potrivit regulamentului de până acum, prin programul Prima Maşină, statul garantează împrumuturile realizate pentru achiziţionarea unei maşini noi cu un preţ de cel mult 50.000 de lei.
Avansul minim este de numai 5%, iar cel puțin teoretic dobânzile solicitate de bănci sunt mai mici decât cele practicate pentru creditele de nevoi personale standard.Via Agerpres
Comentarii (0)