Dacia Spring este primul model electric al constructorului de la Mioveni. Așa cum s-a întâmplat și cu Logan sau Duster, cu ajutorul lui Spring, Dacia pregătește o nouă revoluție în industria auto. Una electrică.
Dacia Spring va fi disponibil în trei versiuni: o variantă pentru publicul larg, una gândită special pentru firmele de car sharing și una dezvoltată pentru micii întreprinzători (Spring Cargo).
Primele imagini cu modelul electric pregătit de Dacia au fost publicate la începutul lunii octombrie. Tot atunci, reprezentanții constructorului de la Mioveni au oferit și o fișă tehnică sumară a lui Spring. Prezentarea a avut loc în cadrul unui eveniment care s-a desfășurat la Paris, iar modelul adus pe scenă a îmbrăcat "hainele" serviciului francez de car-sharing ZITY.
Acum, Dacia a pregătit un eveniment de prezentare și pentru jurnaliștii din România. Într-o încăpăre a centrului Renault Bucharest Connected, atent ascunsă de ochii curioșilor, Dacia ne-a făcut cunoștință cu noul Spring.
A pășit tiptil și silențios pe podeaua încăperii, însă cu o atitudine cool. Da, Dacia Spring arată bine. Este un crossover care îmbină formele unui hatchback cu atuurile SUV-urilor. Și nu sunt vorbe aruncate chiar în vânt: gardă la sol de 150 de mm, pasaje generoase la nivelul roților, bare amplasate pe portbagaj și aripi bine scoase în evidență. Și această atitudine de "bun la toate" este împachetată într-un ambalaj mic: 3.734 de mm lungime, 1.622 de mm lățime și 1.516 mm înălțime.
La baza lui Dacia Spring stă platforma lui Renault K-ZE, model electric comercializat de constructorul francez exclusiv în China. Totuși, pentru a putea face față testelor mai dure din Europa, arhitectura a primit "îmbunătățiri structurale importante" raportat la modelul disponibil pe piața asiatică. Și pentru a puncta mai bine în testele Euro NCAP, Spring va fi echipat cu 6 airbag-uri și cu un sistem de frânare automată de urgență.
Deschid portiera și arunc o privire scurtă la interiorul lui Spring. Sunt lucruri cunoscute, dar îmbinate într-un pachet nou. Ai scaune cu tetiere intergrate care te trimit imediat cu gândul la vechiul Renault Zoe (chiar și poziția înaltă la volan imprimă acest sentiment) și o consolă centrală pe care posesorii de Dacia o cunosc deja extrem de bine de pe vechile generații Logan și Sandero.
Totuși apar și noutăți. Selectorul de viteze vine sub forma unui controller rotativ amplasat pe tunelul median, în timp ce butoanele pentru acționarea geamurilor electrice reapar în zona consolei contrale (sunt poziționate sub ecranul sistemului Media Nav). Tot acolo vei găsi și butonul Eco despre care Dacia spune că scade puterea motorului, scade viteza de top a mașinii și aduce un plus de până la 10% în dreptul autonomiei.
Și instrumentarul de bord e diferit. În zona centrală se află un ecran care afișează viteza de deplasare, încărcarea bateriei în procente, distanța parcursă și alte informații utile.
În partea din dreapta a instrumentarului există un indicator care afișează poziția selectorului de viteze (R, N, D) și un alt indicator pentru nivelul de încărcare al bateriei. În partea din stânga a instrumentarului sunt afișate informații cu privire la funcționarea sistemului electric de propulsie.Butoanele pentru reglarea oglinzilor electrice au fost amplasate pe un panou de comandă poziționat în stânga volanului. Tot acolo se află și butonul pentru blocarea geamurilor, dar și cel care dezactivează senzorii de parcare.
Pe bancheta din spate a lui Spring pot călători doi adulți. Nu există tunel median, spațiul oferit este unul decent atât la nivelul capului, cât și la nivelul genunchilor, iar acest lucru o să-i convingă pe viitorii clienți că Spring se poate achita și de datorii atunci când iei în calcul ieșirile în oraș cu prietenii.
Viitorul Spring va fi disponibil cu un pachet care ușurează parcările. Este un sistem bine venit, mai ales că varianta dedicată flotelor de car sharing (disponibil standard pe această versiune) ar putea avea de suferit la nivel estetic în mâinile clienților. Camera video este amplasată în interiorul logo-ului Dacia de pe capacul portbagajului, iar senzorii sunt integrați la nivelul spoilerului. Iar dacă abia v-ați obișnuit cu ideea că noile modele Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway au scăpat de butonul inestetic pentru deschiderea portbagajului, e momentul să nu vă entuziasmați pentru că o să-l vedeți în continuare pe hayonul lui Spring.
Și deși avem în față un model de clasă mini, Dacia a reușit să scoată în evidență și spiritul practic al lui Spring. Volumul portbagajului este 300 de litri și poate fi extins până la 600 de litri prin rabatarea scaunelor spate.
În momentul prezentării, Dacia a reușit să stârnească o mulțime de comentarii raportate la motorizarea lui Spring. Pentru primul model electric al companiei, Dacia utilizează un motor cu 44 de cai putere și cuplu maxim de 125 Nm. Deși valoarea este mică, nu trebuie să uităm de faptul că Spring are o masă totală de 955 de kilograme (dintre acestea, 280 de kilograme sunt trecute în dreptul bateriilor).
Pentru a ține în viață motorul electric, Dacia propune o baterie cu o capacitate de 26.8 kWh. În ciclul WLTP, Spring va avea o autonomie medie mixtă de 225 de kilometri. Totodată, producătorul de la Mioveni menționează că autonomie medie în oraș va fi de 295 de kilometri.
Pentru reîncărcarea bateriei, Dacia a optat pentru un port poziționat în zona frontală (idee întâlnită și în cazul lui Renault Zoe). Butonul pentru deschiderea acestuia a fost amplasat pe protecția din plastic din dreptul coloanei de direcție, în vecinătatea celui dedicat acționării capotei motor.
Dacia Spring va fi disponibilă cu două porturi pentru încărcarea bateriei. Standard, modelul va fi echipat cu portul AC care permite reîncărcarea la curent alternativ cu o putere maximă de 6.6 kW.
Dacia spune că la o priză de 2.3 kW, bateria se va reîncărca complet în mai puțin de 14 ore. La un wallbox cu o putere de 3.7 kW, încărcarea ar urma să dureze circa 8 ore și jumătate, iar la o priză capabilă să livreze 6.6 kW, timpul de așteptare va fi mai mic de 5 ore.Opțional, clienții vor putea comanda și portul CCS dedicat prizelor DC (curent continuu). În acest caz, puterea maximă de încărcare va fi de 30 kW, iar Dacia anunță că pentru a ajunge la 80% din capacitatea bateriei vor fi necesare mai puțin de 60 de minute.
Pentru varianta dedicată companiilor de car sharing, Dacia va oferi un singur nivel de echipare. Aceeași strategie va fi adoptată și în cazul versiunii Spring Cargo. În acest moment, oficialii Dacia spun că nu au stabilit dacă versiunea dedicată publicului larg va avea un singur nivel de echipare sau dacă vor adopta o strategie cu două variante. Totodată, reprezentanții constructorului de la Mioveni nu oferă informații referitoare la prețul lui Spring, dar continuă să bată monedă pe faptul că acesta va fi cel mai accesibil model electric de pe piață.
Pentru început, Dacia deschide comenzile pentru companiile de car sharing, modelul urmând să își facă apariția în cadrul acestor flote începând cu primăvara anului 2021. Tot în primăvară, constructorul de la Mioveni va deschide și listele de pre-comenzi la nivel european, iar primele livrări pentru publicul larg vor debuta în toamna anului viitor.
Producția lui Spring va avea loc în China, iar în momentul în care constructorul de la Mioveni a anunțat acest lucru, o fost provocată o nouă avalanșă de comentarii. Detaliile legate de locul asamblării mașinii sunt deja detaliate de Automarket într-un articol dedicat, iar acestea vizează în special infrastructura de producție și legăturile rapide dintre furnizori și producători care sunt dezvoltate pentru mașinile electrice produse în China.
DACIA SPRING - FIȘA TEHNICĂ | |
Dimensiuni | |
Lungime | 3734 mm |
Lățime | 1622 mm |
Înălțime | 1516 mm |
Ampatament | 2423 mm |
Gardă la sol | 150 mm |
Masă proprie | 955 kg |
Motor și baterie | |
Putere motor | 33 kW (44 CP) |
Cuplu motor | 125 Nm |
Viteză maximă | 125 km/h |
Capacitate baterie | 26.8 kWh |
Greutate baterie | 280 kg |
Putere maximă încărcare AC | 6.6 kW |
Putere maximă încărcare DC (port CCS opțional) | 30 kW |
Autonomie medie mixtă (WLTP) | 225 km |
Autonomie medie oraș (WLTP) | 295 km |
Timp de încărcare | |
Priză domestică normală (2.3 kW) | Sub 14 ore pentru 100% |
Priză AC de 3.7 kW | Sub 8h30m pentru 100% |
Priză AC de 7.4 kW sau mai mult (Spring poate scoate maximum 6.6 kW pe AC) |
Sub 5 ore pentru 100% |
Priză DC (50 kW sau mai mult) (Spring poate scoate maximum 30 kW pe DC) |
Sub 1 oră pentru 80% |
Detest produsele din China :)))
Unde a ajuns globalizarea ?
Poate depăși un TIR pe autostradă ???
Este FOARTE MULT !!!
-1.- Pentru popor va fi disponibila O SINGURA VERSIUNE intr-un singur nivel de echipare.(celelalte doua versiuni sunt pentru firme- rent a car sau curierat). Versiunea asta va fi echipata standard cu ceea ce inseamna la Dacia "de top" : AC , geamuri electrice, 6 airbag-uri,tempomat, sistem MediaNav, camere marche arriere , radar cu franare de urgenta , buton SOS ...
-2.-Pretul anuntat de unguri de 17800 euro inclusiv 27% TVA unguresc( echivalent 16.680euro pret cu 19% TVA in Romania) este pentru aceasta versiune"de top"
3-3 Va vaea cel putin trei stele la NCAP-Versiunea indiana(motor termo) are o stea cu UN SINGUR AIRBAG(sofer) , Versiunea sud-africana(termo) are doua stele cu DOUA airbag-uri frontale.Veriunea sud-americana-Renault Kwid Brazila (termo) are TREI stele cu patru airbag-uri , fara sistem Isofix , fara radar si franare de urgenta.Dacia are airbag-uri , Isofix , franare de urgenta si buton sos plus ceva ranforsari suplimentare. Nu exista nici un motiv sa nu scoata macar trei tele
Pretul anunatat de unguri, modelul prezentat la Paris si masina fabricata de Renault in China.Asa se incepe prezentarea Dacia Spring!
Concluzia....NU MERITĂ CUMPĂRATĂ
Sa zicem ca prețul va fi de 17800€ scădem eco-bonusul Rabla pentru mașini electrice va fi in 2020 de 9370€ prețul mașinii va fi de 8430€.
Mașina va avea o autonomie reala (după mine) 140-160km sincer la 8430€ este super-oferta in zona electricilor
Foarte mare timpul de așteptare 14 ore !!!
Ontopic: indiscutabil o sa fie un succes comercial. Pentru ride sharing, pentru flote, pentru curieri locali nici nu ai nevoie de mai mult. Mi se pare f curios timpul lung de incarcare, chiar si pe fast charger, o ora pentru 80% din baterie este dublu fata de cea mai lenta incarcare care exista pe piata in momentul de fata. Este inadmisibil. Mi se pare mai important timpul de incarcare decat capacitatea bateriei si vorbesc din proprie experienta, am zeci de mii de kilometri facuti cu masina electrica.
Altfel, daca ala va fi pretul, este ff aproape de Skoda E city go. Nu as vrea sa ma pronunt inainte sa conduc Dacia, dar Skoda e un deal excelent in momentul de fata!
Altfel, am dat mult mai mult de atat pentru o masina de oras si atata timp cat imi permit am sa o fac. La fel cum nici tu presupun ca nu iti cumperi cel mai ieftin smartphone pentru ca in fond e un smartphone si face exact acelasi lucru ca cele high-end. Doar ca o face mult mai bine. Valabil si la masini.
Îmi trebuie 2 mașini in familie, in momentul de fata soția chinuie un Duster diesel 4x4 pe 3km (dus-întors) sa se duca la munca (si s-o frecam prin Ilfov-București 50km maxim)
Chiar daca autonomia ar fi de numai de 150km si nu mă costa mai mult de 10 000€ scăzând eco-bonus(varianta pentru clienți va fi mai scumpa un pic cred) , mașina asta trece in pole position pentru soția mea (am avantajul ca stau la casa)
Deci copiezi ceva chinez și ești revoluționar?