Constructorul Rivian a dezvăluit în această săptămână planurile pentru lansarea unui al treilea model electric în gamă.
Americanii au publicat o primă imagine cu ceea ce va fi o utilitară electrică, fără să ofere însă detalii suplimentare cu privire la specificațiile tehnice, însă va publica mai multe informații în cursul săptămânii viitoare.
Imaginea publicată de Rivian vine la numai câteva ore după ce Amazon, una dintre cele mai mari companii din lume, a anunțat oficial lansarea unei pre-comenzi de 100.000 de unități pentru o utilitară electrică Rivian.
Primele unități urmează să fie livrate în anul 2021, iar comanda va fi finalizată în 2024, ceea ce înseamnă că Rivian va livra aproximativ 25.000 de unități anual pentru Amazon. Anunțul celor de la Amazon nu reprezintă o surpriză majoră.
La începutul acestui an, Amazon a anunțat că investește 700 de milioane de dolari în Rivian, iar banii urmează să fie folosiți pentru dezvoltarea unor modele electrice viitoare.
Alegerea unei utilitare electrice este logică în contextul domeniului de activitate principal al celor de la Amazon.Până în prezent, Rivian a prezentat alte două modele, ambele dedicate utilizatorilor personali. Pick-up-ul Rivian R1T va fi produs începând din 2020 și comercializat pe piața europeană din 2021, iar americanii pregătesc și SUV-ul R1S. Ambele modele vor fi produse la uzina pe care Rivian o are în statul american Illinois, care va atinge o capacitate de producție de 200.000 de unități pe an.
Via Electrek
Întrebarea este dacă producătorii europeni dorm în papuci...
Dap
Dar ca si masina de livrat colete e prea de nisa ca sa se bage mari producatori la asa ceva. Un cotetz care merge cu max. 60 km/ora si care n-are multe din sistemele care definesc o masina moderna. Ca e pe baterie, foarte bine, oricum nu merita sa pui motor adevarat pe asa ceva.
Amazon domina piata din America (un continent intreg) si de aceea are rost aceasta intreprindere. In Europa, datorita faramitarii administrative si economice si a diverselor reglementari nu s-ar putea fabrica asa ceva la un pret decent. De aia producatorii europeni nu s-au deranjat, nu ca n-ar putea sa faca o duba cu baterie. Mare fassss... Understood now?
Ramane de vazut daca producatorul mic dar electric, va face fata multor altor provocari legate de fabricatia in sine.
Ce încurcă continentul European să facă şi ei???
Lăcomia, prostia, neîncrederea, etc
Pe de alta parte insa, mi se pare ca Europa este o piata ideala pentru asa ceva, cu distantele mici si orasele sale multe. Producatorii europeni cam dorm in papuci, daca nu ma insel singurul care a scos asa eva este VW. Pentru europa mi se pare ca ar merge si mai mici de atat, de dimensiunea damas-urilor de la Daewoo, ca sa poata intra usor pe orice straduta.
Raman la ce am zis mereu, cu cat creste oferta cu atat mai bine pentru cumparatori.
Abureli d-astea mediatice au mai fost deci și apropo de Rivian, doar că-i zicea altfel start-up-ului aceluiași american (inginer ce-i drept) care a mai păpat fonduri grele în deceniul trecut c-un coupe-hibrid... niciodată ajuns să fie produs.
Nu mai repet însă-n detaliu tărășenia, c-am mai scris-o aici, pe lângă istoriile altor escroci celebri gen H. Fisker (btw, pentru lipsa memoriei meritați nota 3-4, dar vă trec clasa totuși... pentru optimism infinit. :-))
P.S. Pomparea de $ din direcția Amazon (nu-s oricum doar ei pe felie) nu-i nici ea vreo garanție.
Să nu uităm că în UK deja se produc şi vând nu numai Jaguar I pace (investitor indian) dar şi MG EV (în spate investor chinez) !
În Suedia avem Volvo (investitor chinez)...