Constructorul american a postat pe rețelele sociale o primă imagine cu o nouă versiune a utilitarei electrice e-Transit Courier. Mai exact, este vorba despre o nouă versiune de transport pasageri, care ar urma să fie botezată e-Tourneo Courier. Noua imagine relevă doar puțin din partea din față a noului model, unde putem observa un scut de protecție montat sub bara din față.
Cel mai probabil, noul model ar urma să primească același propulsor văzut la e-Transit Courier. Vorbim aici despre un motor electric de 136 de cai putere și 290 Nm. Modelul va putea fi încărcat la o priză rapidă de 100 de kW, ceea ce înseamnă că repriza de încărcare de la 10% la 80% va dura 35 de minute.
Noua versiune a lui Ford e-Transit Courier va fi dezvăluită oficial în 15 mai.
An exciting new addition to #Ford's all-electric vehicle line-up is coming soon...
— Ford News Europe (@FordNewsEurope) May 9, 2023
15.05.23
Stay tuned. pic.twitter.com/pY45T0A9Mp
via Ford
Si totusi, facand analogia cu modelul de marfa e-Transit Courier, modelul asta de pasageri e-Tourneo Courier imi apare ca simpatic, are tehnologie noua, electrica, care conceptual n-ar avea cum sa mosteneasca gravele probleme de la termice. Imi place designul ei, pare micuta pe dinafara si spatioasa la interior, fiind la baza o utilitara, dar trebuie vazute toate detaliile, astept cu interes lansarea oficiala.
Inca nu sunt entuziasmat atat de mult incat sa zic ca gata, o vreau, dar pare o masina cumpatata, adaptata vremurilor actuale. Puterea si cuplul nu sunt exagerate, sa aiba ca la altele sute de cai inutili, ci sunt in limitele normalului, iar bateria posibil sa fie de 60 kWh. Era prea frumos ca incarcarea standard sa fie la 22 kW, dar probabil au optat pentru 11 kW tot din motive de costuri. Toate acestea si avand in vedere si ca se va fabrica la Craiova, sunt premise ca preturile sa fie accesibile. E de urmarit si sunt dispus sa le mai acord o sansa, dar exclusiv pe tehnologia electrica, pe cea termica Ford pentru mine nu mai exista.
@Catalin....in primii 8 ani de utilizare n-am avut probleme la Ford decat (chiar la 4 ani de la achizitie) cu arhicunoscutul furtun de la circuitul de racire schimbat pe garantie. Apoi check valve (pe care n-am mai gasit-o in suport) si de 2-3 ori pe an becurile de faza scurta. Ce am mai schimbat, distributie, kit ambreiaj, capete de bara mi s-au parut chestii firesti.
Dar am renuntat si eu la marca asta pentru ca oferta lor nu se muleaza cu noile cerinte. Oricum nu voi renunta la masina actuala pentru ca se conduce excelent si sta infipta bine pe sosea.
Ai inteles gresit capitalismul.
Tocmai asta e ideea de a face profit. Produse nefiabile. Ce e asa greu de inteles. Dupa 30 de ani orice bombalau ar trebui sa vada ce se afla in spatele voalului de spalare de creier. Furi, dai teapa, pacalesti...legal.
In anii 80 a cam fost ultima perioada in lumea auto cand incercau sa faca masinile invincibile, si odata cu anii 90 si Carlos Ghosn demonstrand profitabilitatea enorma a ideologiei "Low-cost", gradual toti s-au dat "pe ulei".
De aia au omorat masina electrica in anii 90, pentru ca inseamna sinucidere din punct de vedere corporatist, si al profiturilor grotesti realizate din mentenanta masinilor.
O masina electrica este fiabila 100%. Nu are decat o singura componenta miscatoare, care este in camp magnetic, deci zero uzura fizica si zero consumabile. Motorul electric este foarte simplu, si are o singura viteza, deci nici defect la "cutia de viteze".
Orice defect care ar aparea, este neconformitate de fabricatie este acoperita de garantie, deci nu pot invoca mizerii gen utilizatorul a facut ceva gresit.
O maşină de volum.
Lăcomia de profit era mai mare la firmele americane de aceea aveau şi aşa multe probleme, ajungând Dacia să fie mult mai fiabilă decât Ford, Chevrolet de Europa.
Posibil cu electrificarea să fie OK, vom vedea.