Spre sfârșitul lui 2021, studioul italian de design faimos Italdesign a prezentat un teaser cu un viitor model electric ce poartă numele Delorean. La începutul acestui an, compania americană, cunoscută pentru modelul DMC-12, a prezentat un teaser oficial cu noul model electric, de unde am aflat și numele său: EVolved.
Acum, firma cu sediul în Texas a publicat o nouă imagine cu EVolved, văzut pentru prima dată la lumina zilei. Poza, prelucrată digital, arată puțin din partea din spate a noului Delorean. Aceasta este puternic sculptată în zona stopurilor LED, care sunt desenate în forma unor benzi subțiri. De asemenea, se poate observa și difuzorul sub bara din spate, iar luneta este înlocuită de o serie de prize de aer pentru răcire.
Știm deja din teaser-ul anterior că noul EVolved va avea uși de tip gullwing și o bandă LED iluminată în partea din față desenată sub forma literei V. Noul model electric va fi bazat pe platforma dedicată EVX, dezvoltată împreună cu Williams Advanced Engineering.
Platforma poate acomoda un propulsor electric de până la 1360 de cai putere și poate oferi o autonomie de până la 1000 de kilometri.Delorean a confirmat că noul model va fi dezvăluit în 15 august, în cadrul Concursului de Eleganță de la Pebble Beach.
The Future was never promised. Reimagine today.
— DeLorean Motor Company (@deloreanmotorco) February 13, 2022
Sign up for the premiere of the DeLorean in 2022.
https://t.co/K9n8D1s5uK#DeloreanEVolved#Delorean#Auto#ElectricVehicle#Luxury#BigGame pic.twitter.com/99HsGLCswb
via Carscoops
Cu toții avem smartphone-uri care conțin acumulatoare. Cam cât ține acel acumulator ? 4-5 ani. Prin definiție acumulatorul se consideră epuizat când capacitatea sa ajunge la 70 % din cea inițială (sunt implicate și alte considerente). La ce regim de încărcare/descărcare funcționează acel acumulator ? Să spunem că la jocuri se poate descărca complet în 3÷4 ore iar de încărcat se poate încărca într-o oră (că să nu folosesc o încărcare prea agresivă). Dar dacă îl desvarc în 6 minute (10 C) și îl încarc la 350 KW (3,5 C) cam ce durată de viață va avea ? Așa că terminați cu prostiile miraculoase.
Nu doresc argumente contra cum ar fi că hidrogenul este produs prin cracarea catalitică a metnului. Hidrogenul (cu toate problemele pe care le aduce, nu puține și nu mici) poate constitui un vector energetic interesant. Prin electroliza apei se obține hidrogen iar în pila de combustie se obține apă; deci un ciclu simplu fară nichel, cobalt, litiu, șamd. Este adevărat că și pilele de combustie necesită anumite metale dar în cantitate mult mai mică. Așa că v-aș ruga pe cei de la Automarket să mai faceți un site pentru cei care cred că tot ce zboară poate fi mâncat (aluminiul este indigest). Personal nu am o problemă cu cei care doresc mașini electrice (masochismul este tolerat în societatea actuală) dar nu accept ca să-mi impună normalitatea lor.
( Ca un ultim argument, de natură umoristică am să spun o glumiță. În perioada postbelică (mă refer la al doilea război mondial), în Romania exista un critic literar evreu pe nume K. Katz care a avut proasta inspirație de a-l critica pe celebrul epigramist Păstorel Teodoreanu. Iar acesta din urmă i-a făcut o epigramă :" În era nou începută/ cacații scriu în loc să pută/ Iar scriitorii adevărați/ Sunt mâncați de niște kkați.
Cam orice formă de energie, de regulă, ajunge să fie transformată în căldură. Dacă consumul de energie pe Terra ar crește de 7÷10 ori s-ar ajunge la ambalare termică (adică nu ar putea fi disipată în spațiu energia termică produsă). Ceea ce reprezintă un real pericol față de discutabilul efect de încălzire ca urmare a gazelor cu efect de seră.
O mașină electrică de 50÷100 KW să spunem că poate fi o alternativă urbană (mă refer la de ex. VW E-Up, Skoda E-CityGo șamd.
Dar să fac șandramale de 4t și aprope 1 MW aici nu mai este nimic eco (poate doar pentru ecoimbecili).
Toată acea energie se trnsformă în căldură.
Unii domni de pe acest site deja au comentat acest aspect ; și coșmarurile mele au o limită.
Este adevărat că hidrogenul și prostia sunt universale dar să nu exagerăm.