Volkswagen a oferit în această săptămână o serie de informații suplimentare cu privire la noua generație a lui Golf, cel mai vândut model de pe piața europeană.
Constructorul german a publicat o primă imagine cu interiorul lui Golf 8, iar aceasta demonstrează că Volkswagen pregătește schimbări majore la acest capitol.
Astfel, în partea centrală va fi disponibil un ecran touch integrat în panoul digital de instrumente. În plus, gurile de ventilație vor fi mutate din partea superioară a ecranului central în partea de jos, iar numărul de butoane fizice va fi redus semnificativ. Prin aceste schimbări, Golf 8 va beneficia de un interior modern cu design simplificat.
Imaginea apare în mod surprinzător într-un document de 39 de pagini publicat pe site-ul Volkswagen cu discursul susținut de CEO-ul Herbert Diess în cadrul Adunării Generale a Acționarilor din 14 mai.
În același document, Volkswagen a publicat și o schiță cu designul exterior al noului Golf 8 (foto, jos), care include însă mai puține noutăți majore comparativ cu interiorul.
Astfel, blocurile optice vor avea un design ușor diferit și vor acoperi o suprafață ușor mai mică decât în prezent, în timp ce prizele de aer sunt mai generoase.În cadrul discursului susținut în fața acționarilor, Diess a confirmat că Golf 8 va fi prezentat oficial în luna octombrie la sediul central de la Wolfsburg și că hatchback-ul compact va primi tehnologie mild-hybrid de 48 de volți.
"Vom prezenta a opta generație Golf în octombrie la Wolfsburg. Această nouă versiune va seta noi standarde în clasa compactă în termeni de consum, emisii de dioxid de carbon, confort și conectivitate. [...] Mașina este complet conectată și va avea pentru prima oară tehnologie mild-hybrid de 48 de volți. [...] Noul Golf va fi disponibil și în versiune CNG (n.r - cu gaz natural compresat)", a declarat CEO-ul producătorului german.
De asemenea, știm deja că viitorul Golf 8 va avea funcții autonome extinse, va fi conectat în permanență la internet și va oferi sisteme de siguranță și conectivitate de referință pentru industria auto.
Recent, Volkswagen a confirmat că producția lui Golf 8 va începe în septembrie, însă modelul va putea fi achiziționat abia începând din 24 februarie 2020, inițial în Germania și ulterior și de pe alte piețe europene majore.
Una dintre care cauzele care a condus la amânarea lansării lui Golf 8 este legată de "tehnologiile avansate" pe care le va avea hatchback-ul compact, în special în privința securității update-urilor over the air (OTA) pentru aplicațiile software integrate.
În plus, Volkswagen a vrut să evite sincronizarea Golf 8 cu cea a hatchback-ului electric ID.3, care va fi prezentat oficial în luna septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt, atunci când clienții care fac pre-comenzi în această perioadă vor putea să-și configureze versiunea specială de lansare ID.3 1st.
Via Volkswagen (PDF), Caradisiac
Tinerelul ID.3, construit pe o platforma pur electrica, ii va lua locul - COMPLET - in doar cativa ani.
Pana la urma, din 2-3 masini care sunt de multe ori in orase - pentro O SINGURA FAMILIE (si care stationeaza cca. 90-95% din durata de viata in parcarea blocurilor/casei) - vor apare masinile EV autonome care ii vor plimba pe toti ai casei si apoi se vor intoarce la baza pentru incarcare si noi comenzi.
O SINGURA MASINA va face toata treaba si NU VA MIROSI deloc a gaze de esapament....
Nu stiu cum este la voi dar in Craiova te sufoca emisiile de gaze de la masinile clasice, multe ore in fiecare zi (9.00-17.00), iar sute de harburi circula prin oras - mai poluante decat autobuzele diesel.....
Asta in timp ce zonele cu verdeata sunt din ce in ce mai reduse....
Sa nu mai vorbim de locurile de parcare...
AER CURAT VA DORESC tuturor!
Nu mi-o lua in nume de rau ,hai sa speram ca vom ajunge sa respiram cu totii un aer mai curat (chiar daca pt. unii prea tarziu), dar nici sa postam asa LA ORICE STIRE pe langa subiect ce-am visat azinoapte nu e ok .
Daca ar fi in orase doar Diesel Euro 6D si benzina Euro 5 si peste...ar fi nemaipomenit!
Ma bucur ca masina europeana prin definitie o sa aiba in continuare DIESEL nesimtit de 2 L si spre 200 CP. :D Asta ca sa poata lua cu pita toti progresistii verzi cu porcariile lor cu baterii. :)
In rest, eu n-am de gand sa mai platesc bani unei comanii ca VW. Pe de alta parte, m-am indragostit de noul Clio. Sunt toate sansele sa optez pentru unul anul asta. Bine-nteles, DIESEL! :D
VW e pus deci clar pe economii (contrar aparențelor, proiectarea unui *simplu* nou volan halește o groază de bănet, mai ales când preia destule din butoanele cazate până nu demult pe bord / consola centrală.)
Integrarea touchscreen-ului e în schimb f. reușită și înclin să cred că la interiorul de Golf-8 nu-și permite VAG experimente nefericite gen T-Roc.
Evoluția *lină* a stilului exterior era însă de așteptat. Sunt curios doar dacă nemții rezistă (sau nu) la moda *umflării* dimensiunilor cu fiecare nouă generație (actualul G7 fiind conservator... dar și surprinzător de încăpător, la doar 4,25 m lungime.)
imi place ca unii nu vor sa auda de diesel altii il imbratiseaza :)
lol. am renuntat acum multi ani la diesel si nu m-as mai intoarce. dar la cat de putin merg eu cu masina nu era vreo economie, ci din contra.
deja exista poze cu exteriorul prins pe sosele. mie unul ecranul ala cu touch pus sus mi se pare o aberatie. era mult mai bine ca la g6/7 sa il poti si folosi in mers. acolo sus devine un pericol. plus ca nu ajung, trebuie sa ma intind.
Referitor la Golf 8, din ce am înțeles tot pe platforma MQB se bazează, așa că cel puțin la condus nu ar trebui să fie mari diferențe față de Golf 7.
Cat despre calitatea asamblarii si materialelor va fi peste Polo. Golf este piesa lor de rezistenta. In plus se fabrica inca in Germania spre deosebire de Polo