Mercedes-Benz a anunțat în această săptămână extinderea parteneriatului cu producătorul chinez de baterii Contemporary Amperex Technology Co., Limited (CATL).
Noul parteneriat prevede că CATL va fi furnizorul de baterii pentru viitorul sedan electric Mercedes-Benz EQS, care va fi prezentat în cursul anului viitor.
Cu această ocazie, constructorul german a publicat și o primă imagine sub camuflaj cu noul EQS, însă aceasta are o rezoluție scăzută și nu oferă o perspectivă bună asupra designului.
Cu numai câteva săptămâni în urmă, oficialii Mercedes-Benz au confirmat că EQS va avea o autonomie de peste 700 de kilometri, mai mare decât autonomia maximă de 609 kilometri a principalului rival de pe piață, Tesla Model S.
Parteneriatul cu CATL pentru EQS este însă doar primul pas, întrucât cei doi producători își propun să dezvolte împreună baterii cu capacități mai mari și cu timpi mai scurți de încărcare.
"Cei doi parteneri au început deja să lucreze la viitoarele generații de baterii care vor fi introduse pe mai multe modele în următorii ani.
Obiectivul este să reducem ciclul de dezvoltare, să creștem semnificativ capacitățile viitoarelor baterii printr-o densitate mai mare de energie și să reducem timpii de încărcare", menționează comunicatul de presă al germanilor.În prezent, CATL construiește o uzină de baterii în zona localității germane Erfurt, care va furniza baterii inclusiv pentru viitoarele modele electrice Mercedes-Benz. Nemții nu au confirmat însă dacă EQS va avea baterii produse în Germania sau le va importa de la o altă uzina CATL din China.
Via Mercedes-Benz
În fine, poate-s eu prea chițibușar, fiindcă pe clientul lambda de *premium* nu prea îl preocupă ce-i sub caroserie -- dovadă, succesul eclatant al diverselor A-Klasse cu motoare Renault.
Atata timp cat producatorul ofera garantia autovehiculului - ASTA CONTEAZA CU ADEVARAT!!!!
De exemplu, in Grecia, garantia oferita pentru autovehiculele FORD este de 8 (opt) ani....in Romania de 2 ani, din cate stiu eu....
La fel si in cazul PEUGEOT s.a. marci....
La fel, este cel putin "ciudata", diferenta mare intre preturile de vanzare, diferite cu mii de euro, pentru masini de catre dealerii auto oficiali dintre Ungaria si cele din Romania....ambele state U.E. ....
Odata cu pandemia si criza adiacenta, sunt sanse mari sa se faca din nou in Europa, sau cel putin in lumea civilizata: SUA, Australia, Canada, Noua Zeelanda, Japonia, Coreea de Sud si UE.
CATL produce si pentru TESLA. Companiile occidentale si-au "detasat" multe departamente de cercetare in China, pentru ca era mai ieftin, mult mai ieftin.
La fel si productia, este mai ieftina in China.
Pai ca fan al marcii sa stiu ca imi pun vele facute din batiste decat sa folosesc marfa chinezeasca.
Asa ceva...imi raneste sentimentul!
Avea cineva impresia ca va dura la nesfarsit "noi gandim voi munciti, sclavilor"? I-am pus eu pe VAG, Mercedes, Musk, Intel, Apple, etc sa isi faca produsele acolo? Au avut impresia ca chinezul e doar un animal bun numai de tras la jug? Au avut impresia ca ce, ca daca esti occidental "civilizat" si capacitatea de a inventa, cerceta si dezvolta iti este rezervata exclusiv? Asta e o dovada de maxima aroganta, provenita de unde?
Interesele politice meschine si ura personala pe "bogatani" n-o sa se termine pana la sfarsitul lumii.
O mica dedicatie pentru fii spirituali ai revolutiei franceze, adica de fapt al masacrului mascat al nobilimii de la 1789:
https://www.youtube.com/watch?v=SblRmirRTwk&list=PL0TCzcqggxJs2m20flqXlpNnChjP_kyLt&index=6&t=0s
Versurile sunt cat se poate de inocente, dar muzica poate trezi niste dusuri reci pentru purtatorii virusului de ciuma rosie. Cand dezbinarea unei case, unui popor, unei rase atinge cote alarmante, sfarsitul nu poate fi departe. Dar ce conteaza. Ura personala care alimenteaza zi de zi proletariatul (cu sau fara facultate) e mai importanta decat orice ratiune.