Prima imagine a noii generații Subaru XV, crossover-ul japonez compact

de Bogdan Mirică
Luni, 23.01.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Subaru va lansa în cadrul Salonului Auto de la Geneva o nouă generație a crossover-ului compact XV.

Atunci când Subaru a venit cu ideea lui XV, un crossover bazat pe Impreza, mulți au fost sceptici. Acum, în contextul în care segmentul SUV-urilor a explodat, următorul Subaru XV este așteptat cu nerăbdare de fanii mărcii.

Noua generație va debuta oficial în această primăvară, în prima zi de presă a Salonului Auto de la Geneva, în data de 7 martie. Până atunci, Subaru ne oferă un prim teaser al modelului de serie, inspirat serios de XV Concept, un prototip expus tot la Geneva în cursul anului trecut.

Prima imagine trădează pasajele generoase ale roților, blocurile optice față și spare, precum și profilul arcuit. Nu lipsesc barele de ancorare pe acoperiș, pragurile laterale și elementele de protecție în partea inferioară a caroseriei.

Asemeni celorlalți mari constructori, Subaru va folosi pentru noul XV Concept o platformă comună, denumită Global Platform. Aceasta a fost folosită deja de noua generație Impreza și ar urma să se regăsească pe majoritatea modelelor din gamă.

Noul crossover va folosi un motor boxer cu patru cilindri, o transmisie CVT și, bineînțeles, celebrul sistem de tracțiune integrală Symmetrical All-Wheel Drive. Mai multe informații despre noul Subaru XV vor fi dezvăluite în momentul debutului de la Geneva.

via goauto

Comentarii (18)

  • Cine le mai cumpara? Dupa ce au distrus in ultimii 4 ani mitul marcii prin imensele probleme avute de motorizarea boxster diesel (foarte multi au fost nevoiti sa schimbe motoarele) am inteles de la posesori ca acum au probleme si motorizarile pe benzina. Pacat de ei, faceau masini bune in trecut, acum totul a devenit consumabil....
    14 5
  • @Anor
    Corect ! Si mai sunt si urate ca un mistret !
    6 8
  • SintIo
    Prima data conduceti-le apoi vorbiti, oricum pentru voi europencele is sfinte
    12 12
  • Octavian
    @Sintlo: Dupa 2 japoneze am revenit la europene.

    Despre Subaru nu mai vreau sa aud. Pot sa scriu cateva pagini cu problemele pe care le-am avut.
    Iar preturile pieselor... nu vrei sa stii. Nu se gasesc piese after-market, iar originalele sunt exorbitante (de exemplu: 6400 lei doua amortizoare SLS pe ulei, rulment spate 1000lei, furtun turbina 900lei...)
    9 5
  • Octavian
    @Sintlo: Am uitat sa va zic de caseta de directia - 12500 lei. Da, ati citit bine 125 milioane lei vechi adica aproape 3000 euro.
    8 4
  • Sintlo
    Revizii la timp in sevice autorizate si nu ai probleme + garantia pe care Subaru a respectat-o. Oricum din pmdv always Subaru.
    P.S. stiu ca piesele sunt scumpe dar inca nu am avut onoarea sa cheltui pe ele, mai avem garantie. Stima.
    6 10
  • Asa este. Au avut probleme, au probleme si vor avea probleme.Ca si orice alt producator, Dieslul boxer este un fiasco total. Noile motoare de 2.5L , mancau uleiul de motor intr-o veselie. Acum s-a rezolvat. Inca au probleme mari cu CVT-ul .Si nu vor sa renunte la el. Multi posesori subaru, habar nu au cum trebuie intretinut.Cauciucurile ,adica gradul de uzura este foarte important.Daca nu rotesti rotile , ca sa ai aceeasi uzura la toate cauciucurile....Vor fi probleme cu diferentialul fatza. Diferenta dintre cauciucuri fata si cauciucuri spate nu trebuie sa fie mai mare de 2 mm.
    9 2
  • @Octavian

    Mai taie din ele dale draq, parca prea furi curent.
    Dupa ce ca nu stii sa conduci (ai rupt si rulmentu si amortizoarele si caseta de directie) mai faci si scandal. Daca te prostesc unii cu preturile alea inseamna ca .....
    6 4
  • Luați-vă skode ca specialistul lui pește cu nume japonez după care trebuie să învârți roțile o dată pe săptămână, să le dai cu gel și să ai șublerul în buzunar că poate te mai mănâncă și undeva și să ai cu ce să te scarpini.
    Că parcă ar vorbi de mașini fabricate în Madagascar nu de cele care au fost în topul motorsport.
    2 1
  • @ipse

    Eu sunt posesor de Subaru si da-mi voie sa spun ca cel de care te iei fara niciun motiv chiar se pricepe la japoneze si asta pentru ca traieste intr-o regiune a planetei unde acestea sunt majoritare. De altfel omul spune extrem de clar ca Subaru a avut probleme ca si orice alt producator, prin urmare nu afirma ca ar fi mai proaste decat altele. Mai mult decat atat, omul a afirmat ca multe probleme s-au rezolvat asa ca nu este un hatter.

    De cate ori l-am intrebat ceva pe Kote, desi opinia lui s-a bazat exclusiv pe descrierea mea, aceasta a fost pe deplin corecta. Asa ca nu te grabi sa-i sari in gat.

    Cred ca problema trebuie pusa rational si nu cu patima si ura. Celor care fac un capat de tara din problemele pe care le-a avut Subaru cu motoarele diesel trebuie sa le spunem ca nu sunt multi acesti producatori care au schimbat motoare crapate si in afara perioadei de garantie, cu singura conditie ca masina sa fi aiba reviziile efectuate intr-un service Subaru.

    Mai mult, faptul ca piesele sunt scumpe (nu doar la Subaru ci la mai toate japonezele) poate avea un contra argument, acest fapt nedatorandu-se marcii cat politicilor protectioniste ale UE care impun taxe si accize pentru produse fabricate in afara UE. Cu putina straduinta poti gasi piese cu preturi razonabile pe site-uri straine.

    Cat despre Skoda, ceea ce n-am inteles niciodata este motivul pentru care, daca imi place o marca japoneza trebuie sa le urasc pe cele europene. Personal, admir foarte mult Skoda, atat pentru masinile pe care le face in prezent cat, mai ales, pentru traditia uriasa pe care acest producator o are.
    4 0
  • ma vad nevoit sa repet, ca se abereaza pe aici
    -boxer diesel a avut probleme in doar primii 3 ani (2008-2001). au reparat apoi problema - vibrochenul era cam fragil si posesorii se credeau in STI de fapt, nu intr o masina normala. ala cedeaza la abuz.majoritatea au fost schimbate in garantie, daca cartea service era in regula. ce e mai nou de 2011 nu mai are probleme.
    -masinile si piesele sunt scumpe vs europene, a explicat mai sus misha de ce. cine cumpara subaru, isi ia ca vrea neaparat marca asta, altfel skoda abia va asteapta. sunt destule piese aftermarket, nu in varietate atat de mare ca la dacia de exemplu, dar ai de unde alege. trebuie sa cauti, nu sa te duci direct la reprezentanta si sa te plangi dupaia ca e scump. lenea se plateste.
    -diferenta de uzura intre cauciucuri nu e atat de mica pe cat s a zis mai sus. da, trebuie ca toate cele 4 gume sa fie acelasi model si cu o diferenta rezonabila de uzura, in nici un caz 2 mm. 8-10mm e recomandata in carte. nu ca ar fi o problema asta, ele se uzeaza oricum uniform fiind 4x4 permanent.
    - cvt ul actual de la subaru este cea mai buna transmisie automata in afara de cele cu dublu ambreaj. punct. cititi reviews pe net sau pe yt. nu discut despre cele mai vechi de 3-4 ani, ci doar despre ce se gaseste acum in gama lor.
    - exista un singur motor pe benzina mai sensibil, 2.5 turbo ej257, din cauze multiple, incepand cu intretinerea proasta a masinii de catre posesor sau benzina naspa si terminand cu o greseala de design - cilindrul 4 se incalzeste excesiv datorita pozitionarii motorului si a turbinei si ringurile pistonului sunt supuse unei uzuri premature (se rezolva tot in garantie sau individual)
    - noua generatie impreza, din care va face parte si noul XV in discutie va fi total noua, mult mai adaptata zilelor noastre - inteiror, exterior motorizari, consum etc.... vor avea inclusiv hibrid pe toate modele din gama, din ce am inteles.
    3 0
  • @mog

    Ar mai fi de adaugat, un lucru laudabil! Stiu motoare diesel inlocuite si in afara garantiei cu conditia ca reviziile sa fii fost facute in reprezentanta.

    In alta ordine de idei, motorizarile EJ257 sunt destul de rare in Europa, fiind destinate in speciala pietei americane. Eu am un EJ255, are peste 250 000 de km, de 100 000 merg cu GPL si nu am avut nicio problema. E adevarat, revizia se face anual la cel mult 10 000 de km.
    1 0
  • probleme sunt cu unele ej257, adica motoarele de pe sti, in special 2009-2011. al meu a fost schimbat o data pe garantie..sper sa nu mai am probleme. e adevarat, nu era la mine atunci.
    1 0
  • Mog, in carte nu se spune nimic de diferenta dintre gume . In carte ,la fiecare interval de service, se spune ca trebuie sa verifici cauciucurile, si daca consideri ca trebuie, atunci rotesti cauciucurile. Nu te supara(din nou) ca te intreb. Tu chia lucrezi cu subaru, zi de zi? Nu de alta, dar putem sa impartim din experientza fiecaruia. Cvt-ul de la subaru? Ai schimbat cumva rulmentii din cacatul asta de cutie? Ca sa scoti cutia de viteze, crezi ca o poti face la orice atelier? Se poate face doar daca ai dispozitivul ( ca sa-i zic asa ) care tine motorul in pozitie. @mog, ringurile pistonului? Ringuri? Ce zici de termenul "segmenti"? Ring de box, de dans......Vad ca esti tare de tot in teorie. Scuza-ma, dar tu folosesti termenii pe care subaru m-a invatat la cursurile de pregatire, EJ20, , 2.2 samd. Poti sa calibrezi un eye sight ? Iar cu diferenta la cauciucuri..E diferentza mai mare de 2 mm, ECU-ul va da informatii eronate.Sfat pentru tine: mergi cu sti-ul tu cauciucuri care au o diferentza mai mare de 2 mm. Nu ma poti contra! Cat de raspandit este subi in romania? Fa o comparatie cu emisfera sudica . Crezi ca putem vorbi de un schimb de curea distributie la subi? Care este pozitia arborelui cand schimbi cueaua? Pompa de ulei are un"oil pump "o" ring. Stii sa-l schimbi? Stii sa ureti o pompa de ulei? Stii ca trebuie sa pui Loctite pe suruburi? Pot sa te tin toata noaptea la discutii despre reparitiile subaru. Vei zice ca vorbesc prostii.Chiar?Eu nu voi spune clientulii ca ej25 are nevoie de ringuri la cylinder patru.....Vrei sa discutam? Sunt de acord.Dar lasa dla o parte aerulde pro.Ca nu-l ai!
    Misha, un an nou plin de impliniri!
    0 1
  • Tastatura mea face figuri. Cititi printre...
    0 0
  • ti am mai zis tie ca vb prostii. am avut si am 3 subaru. nu sunt mecanic ci doar posesor si entuziast. eu nu inteleg ce fel de mecanic esti tu daca nu stii ce e un piston ring. apropo, sunt 3 :)
    in fine...
    0 1
  • Stiu ce este un piston ring. Iar pluralul este piston rings .Ringuri poate sunt pe la tine , pe mosie. Apropos, am vazut ce fel de entuziast subaru esti. De la discutia aia despre editia limitata . Bucura-te de cele 3 subi. Have fun. Daca vrei sa faci curse cu STI, sfatul meu este sa-ti modifici baia de ulei.Aia din fabrica o sa-ti dea mari probleme. In curbe, pompa de ulei nu mai are de unde suge uleiul, si dupa aceea o pui de o reparatie capitala .Sau un nou short block.
    0 0
  • Am vazut ca tu stii ca la un 4x4 permanent cauciucurile se uzeaza uniform. Tu glumesti sau vorbesti serios? Pe mine oricum nu vrei sa ma crezi. Daca intelegi engleza, ia de aici :
    http://www.tirerack.com/winter/tech/techpage.jsp?techid=18
    Citeste, minuneaza-te si un pic de modestie nu ti-ar strica si tie.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru