Toți șoferii care au părăsit țara prin vama Giurgiu - Ruse știu că drumul până la intrarea în punctul de trecere al frontierei este o adevărată provocare. În 2019 a fost semnat contractul pentru un drum de legătură, lung de 5.72 kilometri, care ocolește orașul Giurgiu și ajunge direct în vama cu Bulgaria.
Contractul în valoare de 107 milioane de lei are termenul contractual în al doilea trimestru din 2022. Dar, din câte se pare, drumul către podul Giurgiu - Ruse va fi gata mai devreme și ar putea fi dat în folosință în jurul datei de 20 decembrie.
Potrivit lui Irinei Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, care a făcut o vizită pe șantier "înainte de darea în trafic", lucrările sunt pe ultima sută de metri.
Drumul, cu profil 2x2 cu parapet median, este supranumit "prima "autostradă nemțească" din România" datorită sistemului rigid alcătuit din beton, turnat automat cu finisoare speciale.
"Sperăm că acest proiect ne va dovedi că porțiunea de beton București - Fundulea de pe A2 a fost doar un "accident nefericit" și că soselele din beton pot fi o soluție pentru drumurile din România," susținea Asociația Pro Infrastructură în luna mai.
via HotNews
https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-25241369-noi-amanari-pentru-autostrada-moldovei-a7-acuza-fostul-ministru-catalin-drula-sanse-inexistente-sectoarele-mai-fie-licitate-anul-acesta.htm
În plus, toate estimările lui s-au/se confirmă: A10 Alba -Aiud, A3 Aeroport - Tg. Mureș + drum de legătură, expres vama Giurgiu, pasaj Mogoșoaia - centură, variantă Mihăilești.