Nissan traversează o perioadă plină de incertitudini ca urmare a numeroaselor provocări cu care se confruntă la nivel global.
Construtorul japonez a anunțat că anticipează un profit operațional de 2.5 miliarde de euro pentru anul fiscal 2018, corespunzător perioadei aprilie 2018 - martie 2019, valoare cu 45% mai mică comparativ cu anul fiscal anterior, în ciuda faptului că veniturile vor fi similare.
Într-un scurt comunicat de presă, Nissan a identificat două explicații pentru scăderea bruscă a profitului.
"Estimările iau în calcul cheltuielile în creștere pentru implementarea extinderii garanției pentru anumite modele vândute în SUA și mediul dificil cu care s-a confruntat compania în ultimele trei luni, precum și impactul problemelor de conducere asupra vânzărilor", precizează oficialii Nissan.
Cu alte cuvinte, pe lângă creșterea costurilor de operare pe piața americană, Nissan afirmă că vânzările au înregistrat un declin ca urmare a arestării fostului CEO și președinte Carlos Ghosn.
De altfel, cele mai recente date oficiale arată că Nissan a vândut doar 55.000 de mașini în Europa în primele trei luni ale anului, în scădere cu aproape 30% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Japonezii au fost depășit la vânzări inclusiv de partenerii de la Dacia din cadrul Alianței Renault-Nissan-Mitsubishi, după ce producătorul de la Mioveni a raportat vânzări de aproape 60.000 de unități în același interval de timp.
În plus, Nissan a respins ultima propunere de fuziune primită de la Renault și solicită drepturi egale în cadrul Alianței.
Nissan va publica datele oficiale legate de profitul operațional pentru 2018 în 14 mai.Via Nissan
Era CEO Renault si Mitsubishi in acelasi timp, sa inteleg ca si lor le-a scazut profitul?
Să pună acum în balanță câte "foloase necuvenite" a avut Ghosn de pe urma Nissan (o fi avut) și cât vor pierde ei de acum încolo.
Plus că dacă s-ar rupe de Renault, nu cred că-i mai vrea nimeni parteneri.
Japonezii par că nu au auzit de "damage control".