Autorităţile s-au ambiţionat să anunţe că lucrările vor începe în 2016, cu un an mai devreme decât termenul stabilit iniţial, iar lucrurile părea oarecum să meargă în direcţia bună după selectarea traseului cu 9 tuneluri. Totul cu scopul că autostrada să poată fi inaugurată până în 2020, anul menţionat şi de Dacia ca termen adecvat pentru acest proiect.
Numai că începutul acestui an vine cu veşti nu tocmai plăcute. Potrivit unui document oficial al Ministerului Fondurilor Europene (MFE), autostrada ar urma să fie finalizată abia în ultima parte a anului 2023, adică cu trei ani mai târziu.
Pe hârtie, planul este unul greoi: studiile de fezabilitate vor fi terminate în 2016, pentru ca în perioada iulie - septembrie 2017 să fie semnat contractul de finanţare. În octombrie - decembrie 2017 va începe implementarea proiectului de finanţare, iar primele contracte pentru lucrări se vor semna în prima parte a anului 2018.
Astfel, lucrările la autostrada ar trebui să dureze 5 ani, un termen destul de optimist în contextul dificultăţilor traseului, în special pe cele trei segmente de mijloc, cu cele 9 tuneluri. Valorea totală a investiţiei este de peste 1.67 de miliarde de euro, însă cel mai probabil suma va creşte până la finalizarea proiectului.
Via Profit
Comentarii (4)