Prețurile parcărilor din Paris, triplate pentru proprietarii de SUV-uri

de Tiberiu Safta
Luni, 05.02.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Locuitorii Parisului au aprobat prin referendum ridicarea prețurilor parcărilor din capitală pentru mașinile grele. Proprietarii de SUV-uri și de mașini cu o greutate mai mare de 1600 de kilograme vor plăti minim 12 euro pe oră pentru un loc de parcare.

Capitala Franței a susținut duminică, 4 februarie, un referendum pentru creșterea prețurilor parcărilor care vor fi aplicate proprietarilor de mașini grele, în special de SUV-uri. Rezultatele finale arată că referendumul a fost aprobat cu 54.55% din voturile exprimate. La scrutin a participat doar 5.7% din populația Parisului, adică în jur de 78.000 de oameni. Ca o referință, populația Parisului este de 1.3 milioane de oameni.

Astfel, ca urmare a acestui referendum, este de așteptat ca creșterea prețurilor parcărilor pentru SUV-uri și alte mașini grele să intre în vigoare începând din luna septembrie. Noile prețuri ale parcărilor pentru aceste mașini vor fi de 18 euro/oră în centrul orașului și 12 euro/oră în restul Parisului, triplu față de taxele din prezent.

Noile taxe vor fi aplicate proprietarilor de SUV-uri, dar și de mașini cu o greutate mai mare de 1600 de kilograme. De asemenea, taxele noi li se vor aplica și posesorilor de mașini electrice cu o greutate mai mare de 2000 de kilograme.

În schimb, cei care lucrează și care locuiesc în capitală sunt scutiți de noile taxe. La fel este și cazul șoferilor cu dizabilități, șoferilor de taxiuri, angajaților din sistemul sanitar și meseriașilor. De asemenea, noile taxe nu vor fi aplicate pentru parcările rezidențiale.

Aproximativ 10% din vehiculele aflate în circulație în Paris vor fi afectate de noua taxă de parcare, potrivit lui David Beillard, viceprimarul Parisului. În același timp, Anne Hidalgo, primarul capitalei franceze, spune că și alte orașe vor fi încurajate să implementeze măsuri asemănătoare în urma acestui referendum.

„Parizienii au făcut o alegere clară... vor urma alte orașe”, a declarat Hidalgo. „Suntem mândri că am pus o întrebare eminamente ecologică într-un moment în care mediul este prezentat ca fiind sursa tuturor relelor. Este o formă de rezistență aici, la Paris, la această mișcare foarte îngrijorătoare”, a mai adăugat primarul capitalei franceze.

Așa cum spuneam, noile taxe de parcare pentru aceste categorii de mașini ar urma să fie aplicate din septembrie.

via Motor1

Comentarii (37)

  • Octavian
    Oare ei au definit ce insemna SUV ca la ora actuala nu prea se mai intelege. Daca e vorba doar de greutate atunci si unele sedan-uri „se califica”.
    12 3
  • Daca e vorba de greutate nu se califica nici 90% dintre electrice, deștepți frantuzii.
    9 4
  • @Deștepții de mai sus
    Pe cuvântul meu ca pe site-ul ăsta e plin de analfabeți functional.

    Scrie în articol bă, citește înainte sa comentezi!
    7 7
  • Da ba inteligentule, la SUV -uri si la orice mașină mai grea de 1.6 tone, adică vei plăti de 3 ori mai mult si pentru fierul de călcat electric de 1.7 tone, adică o mașină compactă,/medie .
    9 6
  • @dan_grc
    Ești prost de bubui.
    8 9
  • EVanghelistii sunt din ce in ce mai agresivi, mai ceva ca Greta .
    10 6
  • Mai usurel cei cu @ de mai sus. Stirea e neclara. Masinile de peste 1.6 tone se califica clar la parcare tripla indiferent de forma caroseriei. Dar un SUV care are sub 1.6 tone se califica doar pentru ca e SUV? Defapt ce este un SUV si ce nu este.
    Oricum, stirea e minora ca sa merite vre-un efort de documentare.
    5 1
  • Stai sa vezi acum nebunie...Ce este un SUV?!
    Ca sunt indivizi din presa auto care denumesc inclusiv Dacia Spring ca fiind SUV.

    Ce este Sports Utility Vehicle?
    - Ford Raptor, Opel Zafira OPC, Audi RS6 avant si orice alt automobil cu performante sportive dar care poate cara la nevoie si un palet de marfa, la propriu sa bagi paletul.

    - Daca are capacitate de transport asemanatoare cu Peugeot 308, Ford Focus, Honda Civic (orice alt hatchback compact) nu prea este deloc Utility (500l sau mai putin nepliat, si o lungime de sub 4.5m)
    - Daca are performante generice, sub 200cp/tona (ceva mai vechi si mai slab ca sa fie corect, 2012 Porsche Boxster 981 2.7 265 Hp) nu se incadreaza la Sport.
    3 4
  • @dan_grc
    In fața prostiei nu poți fi decât agresiv, altfel invadează societatea precum cancerul.

    1.7t nu 1.6t
    2.0t pentru electrice
    Fierul de călcat nu merge cu baterii, glumețule

    Aveai posibilitatea să recitești articolul. Ai ales sa revi cu un mesaj și mai tâmpit decât primul.
    "inteligentule" Față de tine, categoric. Eu pot sa înțeleg un text simplu de câteva paragrafe și să extrag informația.
    Tu, în schimb, ești analfabet functional dar cu ifose de deștept tare.

    Hai, pa.

    PS: cum îți mai merge vechitura?
    1 2
  • Of, of…
    “Parisul va aplica, din toamnă, tarife triple de parcare pentru SUV-uri, mașini mai grele de 1,6 tone și 4X4. În urma referendumului din acest weekend, cu o prezență de sub 6%, mai mult de jumătate dintre participanți au votat pentru triplarea costurilor de parcare ale acestor tipuri de mașini.”
    “Deștepți” sunt parizienii, dar și victime… au participat 6%!!!!! Deci nici 4% din locuitorii Parisului au hotărât așa ceva.
    Spring este sub o tonă… dar cea mai vândută mașină din 2023 OFICIAL în Europa și în lume, cântărește 2 tone, iar un model 3 1,8…
    Foarte puține mașini premium coboară sub 1,6 tone și mai este o parte stupidă în text… vehicule 4X4… sunt Suzuki sub 1,3 tone cu 4X4 (doar ca exemplu).
    Și apoi ne mirăm că este UE considerată în moarte cerebrală… legea asta spune tot.
    Vive la république, vive la liberté…!!!!
    14 7
  • Si la parcare trebuie luat in calcul lungimea nu greutate, ca lungimea incurca, aia e problema.
    exemplu: Intre un Megane Sedan si un Tiguan, este mult mai eficient Tiguan. Acelasi volum de incarcare dar mai scurt (4.5 vs 4.7)
    De fapt orice sedan este mult mai prost ca eficienta decat un hatchback.
    Impropriu denumitele SUV sunt de fapt hatckbackuri, dar mai mari. Ford Focus 2 si Tesla Model Y sunt la fel ca profil.
    https://www.carsized.com/en/cars/compare/ford-focus-2008-5-door-hatchback-vs-tesla-model-y-2021-suv/
    5 5
  • Scuze… oricum minunații locuitori din Paris mai dau foc la mașini așa la supărare… a trecut cam mult de la ultimele focuri de artificii și acuma sunt tot mai multe motive… și chestii “faine” care ard mișto… BEV-urile!!! Așa, știu un caz în urmă cu câțiva ani…. nici full Casco nu acoperea în toate situațiile actele de revoltă cu incendierea mașinilor, nu cred că-i altfel acum.
    5 6
  • Ciudate legi dau socialistii astia. Pt a bucura clasa muncitoare, dau cu barosul in tot. Asta cu greutatea de 1,6 tone este ridicola. La categoria asta intra si VW Passat, A4, Peugeot 508 si multe alte masini, care nu sunt nici SUV, nici electrice.
    Sunt curios daca nu vor fi reclamate aceste legi in justitie, deoarece referendumul nu poate fi reprezentativ, atata timp cat doar 5,8% au votat. Nu stiu cum sunt legile in Franta, dar din cate stiu un referendum pt a putea fi transformat intr-o lege sau ce au ei pe-acolo, are nevoie de minim 50% prezenta la vot.
    Pe langa asta, rezultatele sunt stranse: 54,55% pro vs 45,45% contra este un scor strans pentru un referendum. Extrapoland, reiese ca doar 3,17% au votat pentru marirea acestor amenzi!!! Nu este reprezentatitv in niciun fel.
    Ar putea cineva care cunoaste legislatia franceza sa dea mai multe detalii?
    PS: nu imi plac SUV-urile, dar nu imi place nici socialismul asta desantat francez
    10 7
  • O corectie pt ce informatii transmiti.
    Dacia Spring are doar 1 tona.
    Ca idee, Tesla Model 3 performance 2 tone (adica 500cp si baterie 80kw)
    Model 3 standard 1.8t si "doar" 300cp
    3 2
  • *sorry, nu amenzii ci a taxelor de parcare
    1 0
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Alt analfabet functional :))))
    Victime sigure parizienii mai ales ca nu se aplica și rezidenților.
    5 3
  • "populația Parisului este de 1.3 milioane de oameni."
    Adica... ha?!
    PARIS Department in Île-de-France -
    2,087,577 Population [2024]
    5 0
  • Nu e o lege ci o regula locala. Și, evident, se aplica doar parcărilor publice, deținute de primărie. Și doar nerezidenților. Motivul e ca parizienii au un cui cu cei care vin de la periferie în centru cu tancurile lor.

    Exista și alegeri unde nu e prag de cvorum. Democrația nu e obligatorie dar nu se poate ca cei care nu se implica sa decidă pentru care se implica. Dacă 95% erau împotriva at fi trebuit sa se exprime prin vot. Dacă au preferat sa se abțină și ales sa aleagă alții pentru ei.

    Oricum, dacă un anumit cvorum ar fi fost necesar atunci se putea formula întrebarea asa: "Sunteți de acord sa NU fie marite tarifele?"

    Una peste alta - bravo lor. Mastodonții nu au ce cauta în orașe, mai ales în cele istorice.

    In Londra exista o taxa de 15 lire pe zi pentru a circula în centru și se aplica tuturor, rezidenți sau nu. Pe deasupra exista și o taxa de poluare de 12.5 lire pe zi care se aplica în toată Londra dar vehiculele nepoluante sunt exceptate.
    Deci dacă vrei sa mergi cu dieselul în centru plătești 27.5 lire. Pe zi.

    Nu a fost referendum dar locuitorii au votat pentru primar. De doua ori și îl vor vota iar anul acesta.
    1 2
  • O stire dubioasa ... Parisul are doar 1,3 milioane de locuitori (sau 2 milioane + ?) 1,6 tone masa proprie ? sau MMA (masa maxima autorizata ?) DIN sau EU ?
    3 1
  • Banditos
    raspunsurile de la sursa:

    https://www.lemonde.fr/economie/article/2024/02/04/votation-sur-les-suv-a-paris-courte-majorite-et-faible-mobilisation-pour-tripler-le-cout-de-stationnement-des-vehicules-lourds_6214755_3234.html

    https://www.lemonde.fr/les-decodeurs/article/2024/02/04/vote-sur-les-suv-a-paris-toutes-les-questions-que-pose-cette-consultation-citoyenne_6214682_4355770.html
    5 0
  • Ca idee, mașina primarului este Zoe ce cântărește peste 1.6 tone, desigur este rezident, dar acest referendum pare un eșec cap coadă, pe lângă participarea de 5%, atât de interesați au fost parizienii, doar niște socialiști ce trăiesc în lumi paralele putea scorni ceva mai ambiguu și mai birocratic.
    5 5
  • @dan_grc
    Nu mai insista, ca te-ai făcut destul de kko.
    1 3
  • @dan_grc
    Nu mai insista ca te-ai făcut destul de kko
    2 6
  • Dupa ce ca AM permite comentarii fără logare, le mai lasa și pe alea " decente ", hazna se cheamă .

    EVanghelistule, vezi cum e cu demența pe aici, de Polestar ce mai spui, e în grafic ?
    7 3
  • Andrei
    Vai ce s-a opărit lumea :))
    Vă e teamă să nu se aplice și prin România asa ceva?
    Ce surpriză: fix aceiași nesimțiți care varsă lături la fiecare articol despre EV. Li se ia din drepturi, dom'le. E un drept divin sa te plimbi cu balena fumegatoare prin oraș și sa împrăști otravă sa respire milioane de oameni.
    5 8
  • Oparitul
    Asa ie, ne oparim, da vezi ca ie vorba de greutăți aicisa, adicatelea și ielectrice, cum ar veni aceeași curentati sunt și ei alfabeti nefunctionali, voi o sa fiți de acord și cu dări pe aer, pe soare, va intitulatzi idioti utili .
    7 4
  • @dan_grc
    Hai nu te supăra, Dănuț.
    Eu îți vreau binele, ți-am zis așa, ca intre prieteni.
    Chiar sper ca atunci când vei primi prima pensie să poți și tu să citești un text banal și să extragi informația - care e în bold, sa nu cumva sa îți scape. Cum fac elevii de clasa a patra.

    E 2.0t la electrice, băi aiuritule care comentezi fără să citești.

    PS: nu era mai simplu să recitești articolul decât să îți poalele în cap?
    PS2: și ce dacă primarul are Zoe? Crezi că nu are bani de parcare, ca tine, mai capitalistule care umbli cu ce au aruncat niște socialiști germani.
    4 4
  • George Simion
    cum adica parizienii sunt scutiti? pai ce fenta e asta?! e doar pt Putin cand se duce la crazy horse?
    2 0
  • Tare aia cu "socialiștii" :))
    Păi e capitalism, amice. Ai bani - parchezi, nu ai - iei tramvaiul.
    4 5
  • ///COR/// 33'
    Europa din ce in ce mai mizera ! Mai bine te muti in America Latina intr-un oras mai mare ca sunt mai liberi ca europenii si americanii. Aia cam fac ce vor. In Europa si USA si o parte din ASIA ti se pune bocancul statului pe cap mereu. Asa se intampla cand omul inghite tot. Legea si anarhia ar trebuie sa fie...cum iese o taxa si o lege cum sa fie revolte la nesfarsit pana se satura sa le mai dea.
    4 5
  • E pentru cei care stau la periferie și merg în oraș la lucru și cumpărături.
    E ceva obișnuit în vest. Oamenii cu stare locuiesc în jurul orașelor. Commuter Belt.
    1 4
  • Pai mută-te! Tu și familia ta și toți prietenii și toți ăștia care vă pute Europa. Pa, pa, pa! Ce te reține?
    3 7
  • Ți-a scăpat partea in care s-a supus la vot și locuitorii ar fi putut vota împotrivă.
    5 4
  • Oparitul
    Socialiștii pun taxe pe orice, nu capitaliștii, si-n acest caz, Socialiștii ce taxează sunt scutiți, cum vine asta ai bani bine, nu la revedere, da bonusurile și pomenile pt electrice au fost bune ? Voi sunteti o secta aparte .
    7 6
  • Nu e taxă, e tarif de parcare.
    Capitalistul plătește - dai un ban dar stai în față. Mașina e un privilegiu, nu un drept.
    Hai, vezi poate e vreun zbor low cost spre America de Sud.
    Lasă-ne pe noi europenii să stam în socialismul nostru. Călătorie sprâncenată.
    8 4
  • Dane stai linistit ca avem si noi panaramele noastre
    2 3
  • tu ala fara logare sa ai frigiderul plin iti doresc
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru