Capitala Franței a susținut duminică, 4 februarie, un referendum pentru creșterea prețurilor parcărilor care vor fi aplicate proprietarilor de mașini grele, în special de SUV-uri. Rezultatele finale arată că referendumul a fost aprobat cu 54.55% din voturile exprimate. La scrutin a participat doar 5.7% din populația Parisului, adică în jur de 78.000 de oameni. Ca o referință, populația Parisului este de 1.3 milioane de oameni.
Astfel, ca urmare a acestui referendum, este de așteptat ca creșterea prețurilor parcărilor pentru SUV-uri și alte mașini grele să intre în vigoare începând din luna septembrie. Noile prețuri ale parcărilor pentru aceste mașini vor fi de 18 euro/oră în centrul orașului și 12 euro/oră în restul Parisului, triplu față de taxele din prezent.
Noile taxe vor fi aplicate proprietarilor de SUV-uri, dar și de mașini cu o greutate mai mare de 1600 de kilograme. De asemenea, taxele noi li se vor aplica și posesorilor de mașini electrice cu o greutate mai mare de 2000 de kilograme.
În schimb, cei care lucrează și care locuiesc în capitală sunt scutiți de noile taxe. La fel este și cazul șoferilor cu dizabilități, șoferilor de taxiuri, angajaților din sistemul sanitar și meseriașilor. De asemenea, noile taxe nu vor fi aplicate pentru parcările rezidențiale.
Aproximativ 10% din vehiculele aflate în circulație în Paris vor fi afectate de noua taxă de parcare, potrivit lui David Beillard, viceprimarul Parisului. În același timp, Anne Hidalgo, primarul capitalei franceze, spune că și alte orașe vor fi încurajate să implementeze măsuri asemănătoare în urma acestui referendum.
„Parizienii au făcut o alegere clară... vor urma alte orașe”, a declarat Hidalgo. „Suntem mândri că am pus o întrebare eminamente ecologică într-un moment în care mediul este prezentat ca fiind sursa tuturor relelor. Este o formă de rezistență aici, la Paris, la această mișcare foarte îngrijorătoare”, a mai adăugat primarul capitalei franceze.
Așa cum spuneam, noile taxe de parcare pentru aceste categorii de mașini ar urma să fie aplicate din septembrie.
via Motor1
Scrie în articol bă, citește înainte sa comentezi!
Oricum, stirea e minora ca sa merite vre-un efort de documentare.
Ca sunt indivizi din presa auto care denumesc inclusiv Dacia Spring ca fiind SUV.
Ce este Sports Utility Vehicle?
- Ford Raptor, Opel Zafira OPC, Audi RS6 avant si orice alt automobil cu performante sportive dar care poate cara la nevoie si un palet de marfa, la propriu sa bagi paletul.
- Daca are capacitate de transport asemanatoare cu Peugeot 308, Ford Focus, Honda Civic (orice alt hatchback compact) nu prea este deloc Utility (500l sau mai putin nepliat, si o lungime de sub 4.5m)
- Daca are performante generice, sub 200cp/tona (ceva mai vechi si mai slab ca sa fie corect, 2012 Porsche Boxster 981 2.7 265 Hp) nu se incadreaza la Sport.
1.7t nu 1.6t
2.0t pentru electrice
Fierul de călcat nu merge cu baterii, glumețule
Aveai posibilitatea să recitești articolul. Ai ales sa revi cu un mesaj și mai tâmpit decât primul.
"inteligentule" Față de tine, categoric. Eu pot sa înțeleg un text simplu de câteva paragrafe și să extrag informația.
Tu, în schimb, ești analfabet functional dar cu ifose de deștept tare.
Hai, pa.
PS: cum îți mai merge vechitura?
“Parisul va aplica, din toamnă, tarife triple de parcare pentru SUV-uri, mașini mai grele de 1,6 tone și 4X4. În urma referendumului din acest weekend, cu o prezență de sub 6%, mai mult de jumătate dintre participanți au votat pentru triplarea costurilor de parcare ale acestor tipuri de mașini.”
“Deștepți” sunt parizienii, dar și victime… au participat 6%!!!!! Deci nici 4% din locuitorii Parisului au hotărât așa ceva.
Spring este sub o tonă… dar cea mai vândută mașină din 2023 OFICIAL în Europa și în lume, cântărește 2 tone, iar un model 3 1,8…
Foarte puține mașini premium coboară sub 1,6 tone și mai este o parte stupidă în text… vehicule 4X4… sunt Suzuki sub 1,3 tone cu 4X4 (doar ca exemplu).
Și apoi ne mirăm că este UE considerată în moarte cerebrală… legea asta spune tot.
Vive la république, vive la liberté…!!!!
exemplu: Intre un Megane Sedan si un Tiguan, este mult mai eficient Tiguan. Acelasi volum de incarcare dar mai scurt (4.5 vs 4.7)
De fapt orice sedan este mult mai prost ca eficienta decat un hatchback.
Impropriu denumitele SUV sunt de fapt hatckbackuri, dar mai mari. Ford Focus 2 si Tesla Model Y sunt la fel ca profil.
https://www.carsized.com/en/cars/compare/ford-focus-2008-5-door-hatchback-vs-tesla-model-y-2021-suv/
Sunt curios daca nu vor fi reclamate aceste legi in justitie, deoarece referendumul nu poate fi reprezentativ, atata timp cat doar 5,8% au votat. Nu stiu cum sunt legile in Franta, dar din cate stiu un referendum pt a putea fi transformat intr-o lege sau ce au ei pe-acolo, are nevoie de minim 50% prezenta la vot.
Pe langa asta, rezultatele sunt stranse: 54,55% pro vs 45,45% contra este un scor strans pentru un referendum. Extrapoland, reiese ca doar 3,17% au votat pentru marirea acestor amenzi!!! Nu este reprezentatitv in niciun fel.
Ar putea cineva care cunoaste legislatia franceza sa dea mai multe detalii?
PS: nu imi plac SUV-urile, dar nu imi place nici socialismul asta desantat francez
Dacia Spring are doar 1 tona.
Ca idee, Tesla Model 3 performance 2 tone (adica 500cp si baterie 80kw)
Model 3 standard 1.8t si "doar" 300cp
Victime sigure parizienii mai ales ca nu se aplica și rezidenților.
Adica... ha?!
PARIS Department in Île-de-France -
2,087,577 Population [2024]
Exista și alegeri unde nu e prag de cvorum. Democrația nu e obligatorie dar nu se poate ca cei care nu se implica sa decidă pentru care se implica. Dacă 95% erau împotriva at fi trebuit sa se exprime prin vot. Dacă au preferat sa se abțină și ales sa aleagă alții pentru ei.
Oricum, dacă un anumit cvorum ar fi fost necesar atunci se putea formula întrebarea asa: "Sunteți de acord sa NU fie marite tarifele?"
Una peste alta - bravo lor. Mastodonții nu au ce cauta în orașe, mai ales în cele istorice.
In Londra exista o taxa de 15 lire pe zi pentru a circula în centru și se aplica tuturor, rezidenți sau nu. Pe deasupra exista și o taxa de poluare de 12.5 lire pe zi care se aplica în toată Londra dar vehiculele nepoluante sunt exceptate.
Deci dacă vrei sa mergi cu dieselul în centru plătești 27.5 lire. Pe zi.
Nu a fost referendum dar locuitorii au votat pentru primar. De doua ori și îl vor vota iar anul acesta.
https://www.lemonde.fr/economie/article/2024/02/04/votation-sur-les-suv-a-paris-courte-majorite-et-faible-mobilisation-pour-tripler-le-cout-de-stationnement-des-vehicules-lourds_6214755_3234.html
https://www.lemonde.fr/les-decodeurs/article/2024/02/04/vote-sur-les-suv-a-paris-toutes-les-questions-que-pose-cette-consultation-citoyenne_6214682_4355770.html
EVanghelistule, vezi cum e cu demența pe aici, de Polestar ce mai spui, e în grafic ?
Vă e teamă să nu se aplice și prin România asa ceva?
Ce surpriză: fix aceiași nesimțiți care varsă lături la fiecare articol despre EV. Li se ia din drepturi, dom'le. E un drept divin sa te plimbi cu balena fumegatoare prin oraș și sa împrăști otravă sa respire milioane de oameni.
Eu îți vreau binele, ți-am zis așa, ca intre prieteni.
Chiar sper ca atunci când vei primi prima pensie să poți și tu să citești un text banal și să extragi informația - care e în bold, sa nu cumva sa îți scape. Cum fac elevii de clasa a patra.
E 2.0t la electrice, băi aiuritule care comentezi fără să citești.
PS: nu era mai simplu să recitești articolul decât să îți poalele în cap?
PS2: și ce dacă primarul are Zoe? Crezi că nu are bani de parcare, ca tine, mai capitalistule care umbli cu ce au aruncat niște socialiști germani.
Păi e capitalism, amice. Ai bani - parchezi, nu ai - iei tramvaiul.
E ceva obișnuit în vest. Oamenii cu stare locuiesc în jurul orașelor. Commuter Belt.
Capitalistul plătește - dai un ban dar stai în față. Mașina e un privilegiu, nu un drept.
Hai, vezi poate e vreun zbor low cost spre America de Sud.
Lasă-ne pe noi europenii să stam în socialismul nostru. Călătorie sprâncenată.