Segmentul compactelor sedan, unul foarte apreciat de clienții din România, se îmbunătățește oficial începând de astăzi cu un nou membru de marcă. Este vorba de noul Megane Sedan, model care apare într-o generație nouă și revine la numele consacrat după șase ani în care Renault a încercat un experiment francofon și l-au redenumit Fluence, încercând să-l despartă vizual și conceptual de gama Megane.
Disponibil în trei versiuni de echipare - Life, Zen și Intens, Renault Megane Sedan le este oferit clienților în momentul lansării împreună cu patru motorizări, dintre care trei sunt diesel. Motorul aspirat de 1.6 litri care dezvoltă 115 CP este singura variantă pe benzină până la lansarea ulterioară a unei versiuni 1.2 TCe de 130 CP. La nivelul motorizărilor diesel, clienții se pot baza pe două versiuni de putere ale motorului 1.5 dCi (90 și 110 CP), dar și pe 1.6 dCi de 130 CP, care este și cea mai scumpă alternativă din lista de opțiuni oferită de Renault.
Cea mai accesibilă versiune a lui Megane Sedan este 1.6 benzină în echiparea de bază Life (14.800 de euro cu TVA inclus). În variantă diesel, Megane pleacă de la 16.400 de euro (1.5 dCi de 90 CP în echipare Life) și ajunge la un vârf de 20.700 de euro pentru motorul 1.5 dCi de 110 CP cu transmisie automată EDC în echiparea de top Intens.
Motorul diesel de 130 CP nu poate fi comandat cu transmisie automată, iar cea mai scumpă variantă a sa (echipare Intens) costă 20.400 de euro.Echiparea de bază a noului Renault Megane Sedan (versiune Life): Jante din oțel de 16 inch; Lumini de zi LED; Aer condiționat cu reglaj manual; Geamuri electrice față și spate; Oglinzi cu reglaj electric și semnalizator încorporat; Cruise control; Airbag-uri frontale, laterale, cortină; ESP și asistență la pornirea din rampă; Centuri de siguranță reglabile pe înălțime;
Echiparea medie a noului Renault Megane Sedan (versiune Zen): Echiparea Life plus: Proiectoare de ceață; Lumini de zi cu efect 3D (Edge Light); Climatizare automată; Senzori de ploaie și de lumină; Volan îmbrăcat în piele; Reglaj lombar pentru scaunul șoferului; Cotieră față; Priză 12V spate;
Echipare superioară a noului Renault Megane Sedan (versiune Intens): Echiparea Zen plus: Jante din aliaj de 16 inch; Geamuri laterale și lunetă cu tentă închisă; Instrumentar de bord digital TFT; Faruri Full LED; Sistem multimedia R-Link 2 cu ecran de 7 inch; Oglinzi retrovizoare rabatabile electric; Oglindă centrală cu efect anti-orbire; Card acces și demaraj; Sistem Multi-Sense; Scaune față încălzite; Frână de parcare asistată; Senzori de parcare spate;
Opțiuni suplimentare disponibile: Jante din aliaj de 17 inch; Sistem multimedia R-Link 2 cu ecran de 8.7 inch; Deschidere automată a portbagajului; Pachet Easy Parking; Pachet Drive Safety; Pachet Confort Plus; Trapă panoramică; Head-up Display.
Noul Megane Sedan va fi produs la uzina Renault din Bursa, Turcia, și este vândut în aproximativ 20 de țări la nivel mondial, printre care și România.
Livrările învep în 10 octombrie 2016. Lista completă de prețuri și datele tehnice pot fi analizate AICI.
viteza maxima cat e? 170?
E vorba de versiunea entry-level diesel de 90 CP și viteza sa maximă e de 176 km/h. Mai multe detalii tehnice despre toate motorizările găsești aici: http://www.automarket.ro/masini-noi/renault/megane-sedan-4103/
Pacat ca la capitolul benzina au doar anemicul 1.6 care consuma si mult si are performante slabe. Poate un 1.2 120 cp de pe Clio pe viitor? Ar fi interesant.
@stefan In general varianta de baza diesel e gandita 99% pentru oras/naveta pe distante foarte scurte, fie ca vorbim de flote sau de proprietari persoane fizice. De exemplu, pentru taxi e varianta ideala.
Nu te obliga nimeni sa iei o motorizare de baza daca iesi mult din oras cu ea. Indiferent de producator. Fiecare avem nevoi diferite si e bine cand producatorii vin in intampinarea lor.
Ceea ce e enervant la Renault e ca inca nu au rezolvat mici probleme pe care le au de multi ani. Gen schimbatorul de viteze care tremura dupa ce shimbi treapta sau zgomote suspecte care se aud cand inchizi anumite usi sau cand treci peste denivelari. Si asta o zic pe testate masini cu
1.6-le cel anemic de 110 cai clasat Euro 6 ( adica i-a mai taiat din elan si mai mult ) si 1.5DCI sunt motoare mai mult decat perfecte pt o masina cu o arhitectura semi-low-cost . Pe spate avem punte rigida ajutata de niste brate stabilizatoare. La abordarea virajelor ceva mai dinamic spatele va ''dansa'' . 1.2 120 CP turbo pe o asemenea arhitectura e degeaba , la fel cum e si pe Clio , unde au preferat sa reduca mai mult din costuri optand pt tamburi pe spate in loc de discuri de frana. Rusinica Renault ! Aceeasi greseala au facut-o si francezii de la PSA cu Peugeot RCZ cand au imprumutat arhitectura lui 308 , care venea tot cu o asemenea solutie deloc caracteristica unei sportive. Cei care au testat RCZ au zis ca, daca masina ar fi beneficiat de o suspensie spate independenta cu reglaje sport, putea transforma RCZ într-un automobil cu adevărat perfect, care să-şi merite statutul de egoistă sportivă cu caracter .
PS: revin cu rugamintea mea, absurda, pentru "mofturosi" puneti mana de la mana si luati-mi si mie unul .....ma multumesc cu cel mai ieftin de 1,6 aspirat la 14 800 de euro. Va multumesc anticipat.
Ideal ar fi cel de 130cp.
Draga cititorule! Acum nu foarte mult timp ( un an -doi ) un pilot se izbea cu ''fantasticul'' I8 de la BeMWeu intr-un parapet dupa ce a abordat o curba ceva mai stransa. Sa fie oare o conspiratie impotriva bavarezilor, sau doar vorba de o abordare low-cost pe dedesubt ? Dupa care au inceput sa apara nenumarate clipuri cu masini de strada din 2016!!!!! cu astfel de solutii mai putin conventionale, dar cu scopul reducerii de costuri .
Mai jos atasez un video filmat de o camera de bord, unde se observa cum o Octavia 3 fuge de fund gratie suspensie de caruta ''deraind'' de pe trasa ideala cu asfaltul izbindu-se de un auto-tir. Cauza : Suspensia total DEPASITA standardelor de azi, fara pic de SIGURANTA SI MANEVRABILITATE. ESP-ul pus pe o astfel de masina este DEGEABA daca constructia suspensiei este de Dacia 500 .
http://www.trafictube.ro/accident-live-milcoiu/
Pana la noul Megane lansat anul asta Octavia a fost mult peste. Acum s-au mai echilibrat lucrurile dar tot e un plus pentru Octavia.
Si sa nu incepi cu legendarele discutii despre motoarele VAG cu hibele atat de cunoscute caci impactul real nu a fost chiar atat de catastrofal; iar idiotenii impamantenite , ba chiar mai mari auzi si despre frantuzoaice in frunte cu Renault care conform miturilor urbane cedeaza din toate punctele de vedere (eventual mai putin motoarele) ceea ce e complet fals. Iarasi, italiencele iau foc in mers si le cade toata electronica si tot asa.
Au fost loturi de diverse componente cu probleme la toti producatorii, inclusiv la nemuritoarele japoneze. Si vor mai fi.
Nu stiu ce sa inteleg din comentariul tau : Ori ai probleme cu vederea, ori cu ai probleme cu cultura auto . E o dilema aici.
Bau are dreptate. E Skoda Rapid. Vezi proiectoarele.
Rapid: http://www.automarket.ro/masini-noi/skoda/rapid-2012-prezent-2457/
Octavia: http://www.automarket.ro/masini-noi/skoda/octavia-2013-prezent-2617/
Imediat dupa impact, se observa perfect partea alungita de Octavia 3, din fata nu-ti dai seama daca-i Rapid sau Octavia, ambele abordeaza acel stil Matrioska. Important este ca si la stiri s-a zis ca era Octavia 3. Dar nu asta era idee , ideea era constructia suspensiei ieftine care-i setata doar sa ''fie ieftina'' si atat.
Eu zic să-ți calmezi tonul și să te relaxezi. Nu există pe Octavia proiectoare angulare. Înțeleg, ești anti-Skoda, dar cred că pentru a demonstra asta nu trebuie să inventezi maculatură.
În plus, în cazul accidentului ăstuia orice suspensie ar fi fost inutilă. Când ești șofer idiot, legile fizicii nu te scapă atunci când intri pe contrasens.
Desigur, ambele low-cost. Totusi Octavia este superioara Megane-ului din punctul meu de vedere. Si ma refer in principal la calitatea asamblarii, materiale, motorizari, suspensii si posibilitati de configurare. Cunosc ambele modele, din cele trei generatii si per total Octavia este alegerea mai buna.
https://www.netcarshow.com/skoda/2013-octavia/1024x768/wallpaper_11.htm
Aici sunt total de acord. Octavia 3 se vrea a fii o compacta din zona superioara. De aceea nu contest ceea ce ai zis. M-am urcat in Megane sedan chiar la Mall Baneasa acum 2 saptamani ( daca esti din Bucuresti poate ai fost si tu ) .Meganul prezent era in varianta aproape full, zic aproape full fiindca in afara de trapa si jantele de dimensiuni generoase, avea full-leather la interior, si multe altele. Din pacate calitatea materialelor este sub Octavia . Doar bordul era moale, in rest panourile usilor erau plastic dintr-o bucata . Iar usile veneau doar cu o bucata de chedere , in loc de doua. In ceea ce priveste suspensia, tin sa te anunt ca doar variantele ce trec de 150 CP sunt superioare Meganului la acest capitol.
Despre ce vorbim aici deci? Cum sa nu respectam legea ca avem mult-link si intram in curbe ca la curse avand masini obisnuite?
Esti la fel de imatur ca tipul din Skoda daca gandesti asa. Bine macar ca esti in spatele tastaturii si nu al volanului.
Stiu de suspensie. O gasesti si la versiunile 4x4, indiferent de CP.
Eu priveam istoric. De exemplu, pe O2 exista suspensie independenta spate pe mult mai multe motorizari decat pe O3.
''iar ala avea sigur undeva 90-110 km/h'' .....am tras o portie de ras :))))))....... Se pare ca n-ai trecut niciodata pe la Milcoiu, acolo unde ai restrictie fix inainte de 50km/h . La 90 -110 km/h tipul cu Octavia 3 era sub rotile tirului sau in prapastie. In aceea curba avea cel mult 70-80 km/h .
@mircea
Nu cred ca am o abordare anti-Skoda, mai de graba anti-bataie de joc. Cand pui grinda rigida pe o masina precum Octavia 3 in 2016!!!! si ceri 20 mii euro pe ea inseamna sa nu fii in toate mintile tu ca vanzator. Se vede cum Octavia doar a ''sters'' din mers auto-tirul, adica la o fractiune de secunde in care o suspensie de tip Multi-link ar fi putut pastra trasa ideala, o roata ramanand in permanenta in contact cu asfaltul. Dar vorb-aia cand confunzi ESP-ul cu Super Glue-ul si puntea rigida cu ceva ''adaptiv'' .... se ajunge la asta.
Aici e vorba de Megane, nu de Octavia sau Rapid sau altceva.
Repet: ușor cu tonul pe scări. Asta e tot.
Cu toata stima, insa mie mi se pare ca interveniti un pic cam prea mult in aceste dicutii sterile de tip "ba ala-i mai breaz". Eu cred ca un moderator ar trebui sa intervina fie atunci cand se aduc critici directe articolului, fie atunci cand discutiile o iau razna si se profereaza injurii, fie cand i se cer completarii cu privire la cele mentionate in cuprinsul articolului. Fireste, este dreptul dumneavoastra sa decideti cand este cazul sa interveniti sau nu. Insa mi se pare ca aveti alte lucruri mai bune de facut decat sa replicati tuturor celor care cred ca, daca ei urasc o marca, toata lumea e obligata sa faca la fel.
Cred ca ar trebui sa regandeasca treaba, sau macar sa dea discount mai mare la Sedan, tinand cont ca se vrea a fi versiunea pentru piete emergente, ca sa fiu diplomat.
Lucruri mai utile de făcut decât să corectăm un utilizator care insistă în eroare avem în mod sigur :) Dar rezolvarea cazului e și ea o problemă care trebuie bifată.
Nu era un versus cand am spus de "regina" Octavia....nu e nici macar ironie chiar daca sunt ghilimele......Toate dar absolut toate masinile au hibe si bile albe, plusuri si minusuri, unele chiar din stadiul de proiect.....ca la unele sunt mai putin vizibile si mai frumos ambalate este alta discutie......NU EXISTA MASINA PERFECTA....ce sa mai zicem DE COMPACTA PERFECTA.....NU exista asa ceva.......
Tirul meu si ironiile erau pentru cei care conduc compacte "bune" de la inceputul anilor 2000 cu kilometrii dati inapoi, luate la 2000-3000-4000 de euro....pe ei ii aveam in vizor.......si iar nu vreau sa dau nastere la polemici - aspirate trainice vs downsizing, "fiabilitate" golf 4 vs 6 sau 7, masini trainice anii 80 -90 vs. plasticaraie si senzori anul 2016, rugina la frantuzoaice vs electronica cazuta la italience vs constructie trainica nemtoaice vs piese scumpe la reparatii japoneze :) ....nu asta era scopul.....ci doar cei care au gloabe sa o lase mai usor cu criticele.....
PS: si eu am tot o gloaba mica de masina, mai veche.....dar nu critic de dragul de a critica noile aparitii
Si poate nu imi mai pociti numele si rastalmaciti.
1. Filozofii auto diametral opuse între cele două modele având la bază politică de poziționare a constructorilor, în care este evident că Octavis are mai multe plusuri
2. Adresabilitatea de piață că și tip de clientelă diferită Octavia pentru clientele variată ( de volum si target-ul financiar diferențiat ) în timp ce Megane este pentru piețele emergente și clientelă din acest segment de. adresabilitate. Cum se spune pe aceeași lume dar din lumi diferite.
Revenind la Renaul ,Megane e un Talisman mai mic ,chiar si interior am vazut-o live . Nu inteleg bazaconia asta de marketing a majoritatii brandurilor ,C klasse un S mai mic etc in fine
.Ce as vrea sa va intreb@ Automarket ,in varianta standard Megane vine cu scaune cu reglaj pe inaltime?
- ce cauta Fiat Tipo in acel... comparativ? E destul de low-cost incercarea Fiat, desi am facut un drive test si mi s-a parut ok;
- de ce lipseste Mazda 3 sedan? Din ce stiu, este destul de bine cotata, desi pretul este cam mare;
As aprecia parerea ta, fara ironii si trimiteri catre cautari!
In rest, sper ca "wearing-ul" sa fie diferit de cel al ultimelor generatii de Megane.
Mazda 3 trebuia sa apara. Pretul nu e atat de mare - incepe la 16.790 euro - comparativ cu Toyota, VW sau Opel.
Probabil ca Civic-ul sedan va avea un pret de pornire pe la 18-19.000 si va fi cam cel mai scump sedan compact de pe piata tinand cont si de ce motorizari va avea.
1. Fiat Tipo nu e low cost. E pur și simplu o alternativă mai ieftină în zona compactelor sedan. Nu vom elimina fiecare variantă mai ieftină din orice comparație a segmentelor doar pentru că e mai ieftină și atât :)
2. Pentru o comparație corectă trebuie să analizăm de fiecare dată comparativ o versiune de echipare de bază cu celelalte echipări de bază din segment pe același palier de putere. În cazul lui Megane Sedan, dieselul de 90 CP este singurul care are echipare de bază (110 și 130 pornesc de la echiparea medie). Iar în cazul lui Mazda3, singurul diesel are 150 de cai putere, deci nu putea fi comparat aici. În general comparăm în tabelele astea o versiune care "adună" cât mai mulți rivali din segment. În cazul ăsta, Mazda3 intra în comparație doar dacă puneam ca reper dieselul de 130 de cai. Dar nu-l avem în versiune de bază, deci pică.
Sau poate este, pt unii, si nostalgia vechii Dacia 1300 pe post de limuzina in a carui portbagaj cari orice si nu se vede si nu miroase !
Faptul ca pretul Megane Sedan in Romania este egal cu al Megan hatchback tine, probabil , de manopera mai ieftina in Turcia si distanta de transport a masinii.
doresc sa va spun ca respect parerea fiecarui cititor....imi place muuult de tot Renaul Megane Sedan si ca utilizator de Fluence de 7 ani, cumparata noua dupa 110000 km nu am avut absolut nici o problema de fiabilitate si motorul de 1,6 benzina chiar daca nu este atat de performant face treaba si pe autostrada ( pana la 140 km peste creste consumul mult )...despre fiabilitate la firma Opel Insignia 3 ani motor schimbat la 60000 km, Opel Vectra cel putin 4 ori ramas pe drumuri, prieten Skoda Octavia aparut rugina si nu porneste motorul....etc
cum a spus cineva nu exista masini perfecte.....insa exista masini pentru fiecare buzunar....va doresc multi km fara incidente