Prețurile noului Dacia Duster: SUV-ul de la Mioveni poate fi comandat începând cu 12.350 de euro cu TVA

de Cornel Șocariciu
Joi, 23.11.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cu ocazia testului internațional, Dacia a publicat și lista de prețuri pentru noua generație Duster. SUV-ul de la Mioveni poate fi comandat pe piața locală începând cu 12.350 de euro cu TVA.

Noua generație Dacia Duster a fost prezentată oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Modelul constructorului de la Mioveni are acum un design revizuit, un interior nou cu elemente moderne și motorizările deja cunoscute în gamă.

"Noul Duster își afirmă din plin personalitatea de SUV, abordând un design exterior robust, complet nou. Interiorul inedit se remarcă prin confortul oferit, prin calitatea percepută și prin ergonomie", a declarat Francois Mariotte, director comercial Dacia.

Cea de-a doua generație Duster are o lungime de 4.341 de mm, o lățime de 1.804 mm și o înălțime de 1.693 de mm. Ampatamentul anunțat de producător este de 2.674 de mm, iar garda la sol măsoară 210 mm. Unghiul de atac ajunge la  30 de grade, iar unghiul de degajare este de 33 de grade (34 de grade pentru varianta 4x2). Portbagajul versiunii 4x2 are o capacitate de 478 de litri, în timp ce varianta cu tracțiune integrală promite 467 de litri, respectiv 414 litri atunci când se alege roata de rezervă și nu kit-ul de reparare. Volumul maxim cu bancheta spate rabatată este de 1.623 de litri.

La interior, Dacia Duster vine cu o planșă de bord revizuită, cu materiale mai bune și cu un ecran central poziționat mai sus. Bordul integrează cinci aeratoare (trei poziționate central), iar în mijlocul instrumentarului de bord se află un display prin intermediul căruia șoferul primește informații esențiale cu privire la sistemele mașinii.

Esential 12.350 de euro este prețul de pornire al noului Dacia Duster în România.
3 versiuni de echipare are noul Duster în momentul lansării în România.
Scaunele noului Duster au fost revizuite, iar același lucru s-a întâmplat și cu spațiile de depozitare (28.6 litri). Intensitatea zgomotului resimțit la interior a scăzut și ea considerabil comparativ cu vechea generație.

Noul Duster vine cu un sistem de climatizare automată, cu acces și pornire fără cheie și chiar și cu un sistem de averizare pentru unghiul mort.

În plus, modelul de la Mioveni integrează airbag-uri cortină și un sistem de activare automată a luminilor. Pe noua generație Duster apare și sistemul denumit Multi-veiw. Acesta folosește patru camere video (una frontală, una în zona posterioară și două pe părțile laterale) cu ajutorul cărora vei putea "ataca" cu încredere anumite situații din off-road și nu numai. Tot pe lista sistemelor trebuie să punem și Hill Descent Control și Hill Start Assist.

Gama de motorizări disponibilă pe noul Dacia Duster o cunoaștem foarte bine. SUV-ul va putea fi comandat fie cu două motoare pe benzină, fie cu două unități diesel.

Fanii unităților pe benzină vor putea alege între motorizarea de 1.6 litri SCe 115 (4x2, 4x4 și 4x2 cu GPL) și cea de 1.2 litri TCe 125 (4x2, 4x4). Dacă vrei o motorizare diesel, Duster poate fi comandat cu un 1.5 dCi de 90 CP (4x2) și cu un 1.5 dCi de 110 CP (4x2, 4x4, 4x2 cu transmisie EDC). Pentru moment, prețurile versiunii cu GPL nu au fost comunicate. 

MOTORIZĂRI
(Date tehnice complete AICI)
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Essential Comfort Prestige
1.6 SCe Benzină
115 CP
Man5
Man6, 4x4
12.350
14.100
13.400
15.050
-
-
1.2 TCe Benzină
125 CP
Man6
Man6, 4x4
-
-
14.550
16.200
-
-
1.5 dCi Diesel
90 CP
Man6 - 14.900 -
1.5 dCi Diesel
110 CP
Man6
Man6, 4x4
EDC6
14.500
16.150
-
15.500
17.100
16.800
-
18.750
18.450

Pe piața din România, noua generație Duster va fi disponibilă în trei versiuni de echipare: Essential, Comfort și Prestige. În varianta de bază, clienții vor primi lumini de zi cu LED, jante de oțel de 16 inch, bare longitudinale pentru plafon de culoare neagră, Hill Descent Control (4x4), 6 airbag-uri (față, laterale, cortină), limitator de viteză, sistem start-stop și geamuri față acționate electric. 

Varianta Comfort este disponibilă cu proiectoare de ceață, oglinzi retrovizoare cu acționare electrică, geamuri electrice spate, volan reglabil pe înălțime și adâncime, sistem de aer condiționat manual, cruise control cu limitator de viteză și un pachet denumit "Confort interior".

Vârful de gamă Prestige vine standard cu jante din aliaj de 17 inch, un pachet exterior de caroserie, asistență video la parcarea cu spatele, sistem de aer condițional automat, sistem Media Nav Evolution, scaune față încălzite și un pachet de interior "Prestige".

Opțional, clienții vor putea bifa sistemul de avertizare pentru unghiul mort, sistemul Multi-view, sistemul de acces fără cheie și o tapițerie din piele și piele ecologică. Deși lista prețurilor pentru opționale încă nu a fost publicată, știm că varianta Prestige echipată cu toate opționalele o să coste mai mult de 20.000 de euro cu TVA, devenind primul model Dacia care depășește acestă barieră de preț. 

Dacia Duster se află la limita dintre segmentul B și C atât ca dimensiuni, cât și ca abordare de preț, motiv pentru care este dificil să întinzi mâna și să arăți spre un rival direct. În tabelul cu principalii concurenți am adăugat și modelele de segment B care oferă tracțiune integrală și un diesel cu puteri cuprinse între 100 CP și 125 CP

NOUL DACIA DUSTER vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Dacia Duster
1.5 diesel, 4x2, Man6, Essential
110 4.4 11.8 14.500
Skoda Karoq
1.6 diesel, 4x2, Man6, Ambition
115 4.5 10.7 22.268
Nissan Qashqai
1.5 diesel, 4x2, Man6, Acenta
110 3.8 11.9 22.120
Opel Grandland X
1.6 diesel, 4x2, Man6, Enjoy
120 4.6 11.8 21.800
Renault Kadjar
1.5 diesel, 4x2, Man6, Zen
110 3.8 11.9 20.750
Seat Ateca
1.6 diesel, 4x2, Man6, Reference
115 4.5 11.5 19.957
Kia Sportage
1.7 diesel, 4x2, Man6, Plus
115 4.7 11.5 18.883
Suzuki Vitara
1.6 diesel, 4x2, Man6, Spirit
120 4.0 11.5 19.350
Mitsubishi ASX
1.6 diesel, 4x2, Man6, Invite+
114 4.6 11.2 21.789
Mazda CX-3
1.5 diesel, 4x2, Man6, Challenge
105 4.0 10.1 19.490
Ford EcoSport
1.5 diesel, 4x2, Man6
125 4.5 NC NC
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (14)

  • Mda, cam aceleasi motorizari...la o astfel de masina ar trebui ca preturile sa inceapa undeva de la 8000-9000 si sa nu treaca de 14000...
    20 23
  • Prestige și benzină va apărea mai târziu în România, se pare.
    1 5
  • Parerea mea e ca nu trebuia facut nici un tabel cu preturi comparative, pentru ca Duster nu se compara cu nimic din ce e trecut acolo. Se compara un low cost, cu masini ale unor cosntructori de volum. E ca si cum am compara Renault cu Mercedes. Ceva nu se leaga.
    18 11
  • @pentru dacia.ro
    site-ul este jenant de slab:
    1. vreau sa configurez Duster actual nu exista
    2. Noul Duster când? poze am mai văzut
    3. construcția configuratorului este aiurea in tramvai, merge greu, alegerea opțiunilor este complicata, unele opțiuni dispar in 2sec, daca ești iute de mana le accesezi dar constați apoi ca este altceva
    Îmi pare rău, dar stricați imaginea mărcii! Cred ca va permiteți sa plătiți niște studenți sa va facă ceva OK?
    17 2
  • este foarte scump 20850euro la ce plastic ieftin are , cu acelasi zgomot la rulare caroserie cu probleme
    10 5
  • O CARUTA PE 4 ROTI
    9 11
  • Slăbuță și la propriu și la figurat.
    Tabelul este făcut de amorul artei deoarece Duster nu se poate compara cu nimic și cu niciun model auto, fiind o viziune lowcost de mobilitate și atât... și aceea de concepție franțuzească....
    8 8
  • Cineva
    Nesimtire curata la Dacia. Mai au putin si cer pe Duster ca pe un Audi Q2. Nu ar trebuii sa depaseasca 15 mii cu toata lista de optionale si pretul de baza de inceput trebuia sa fie sub 10 mii. 9300 9500 cam asa...sa il cumpere ei la banii aia !
    8 3
  • asta-i caruta cu cabina nu SUV auzi dom'le suv, mor.....
    6 7
  • proprietar de o caruta pe 4 ro
    Chiar daca optiunile sunt cele care ridica mult pretul, nu doar optiunile fac o masina. Baza ramane "low cost" sau caruta pe 4 roti cum au tradus altii. E prea scumpa pt nivelul de baza pe care se pun acele optiuni. De la o Dacie care depaseste bariera de 20 000€(wow)...nu ma astept la o Dacie asa cum o stim, ci la un model mai spre premium, daca s-ar putea numi asa...un fel de trasura daca doriti.
    5 5
  • pacat, te forteaza sa iei prestige diesel, diesel sucks
    1 1
  • Nu mai ai loc de ”experți”, numai păreri de nivelul târgului din Vitan.
    Atâtea prejudecăți pe metru pătrat și inepții zeflemitoare numai acolo cred că se găsesc.
    N-au habar de detalii tehnice de bază dar se bat pe burtă rânjind la dacii că sunt căruțe, sau preiau mostre de inteligență auzite la cine știe ce somități cu ghiul, apoi le expun cunoscători: ”plastice ieftine”, ”caroserie negalvanizată” sau ”sicrie cu roți”.
    N-are aer automat, auzeam. Acum are. N-are airbag-uri cortină. Acum are. N-are cameră marce arriere. Acum are. N-are interior ”calitativ” (că tot le place mult agramatismul ăsta). Na că acum aproape are. Și costă tot pe acolo, prețurile au crescut cu sub 1000 de euro cam la fiecare versiune. Nu, că e scump, deși concurenți cer mii bune de euro în plus.
    Dar normal, nimic nu e bine, ”expertul” tot căruță o va considera și tot cu vechiturile nemțești ”premium” mult iubite și rulate o va compara.
    Fraieri europenii ăia de au cumpărat Duster urcându-l pe locul 9 la SUV-uri în primele 6 luni. Dacă întrebau un român d-ăsta bazat le zicea el să ia la banii ăia vreun X5 obosit sau altă jmecherie.
    2 2
  • @dacia.ro

    De sâmbătă dimineața25.11.2018 , site-ul avea si configurația noul Duster, a mers chiar repede si au dispărut o parte din chestiile care mă jenau. Va mulțumesc!
    Ce mă jenează acum este ca 4x2 1,5 EDC Prestige cu toate opțiunile mai puțin piele mă costa 19250€, deci respir adânc fac drive test si vad daca cumpăr am o depășire de buget de 2000€
    0 2
  • Duster 4x4 cutie automata peste 125 CP in jur 17000 euro ...cea mai buna ....cutia automata e mai buna....cea manuala simti ca mergi cu caruta....am condus 26 ani automata nu problem si 4 ani manuala....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru