Noua generație Dacia Duster a fost prezentată oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. Modelul constructorului de la Mioveni are acum un design revizuit, un interior nou cu elemente moderne și motorizările deja cunoscute în gamă.
"Noul Duster își afirmă din plin personalitatea de SUV, abordând un design exterior robust, complet nou. Interiorul inedit se remarcă prin confortul oferit, prin calitatea percepută și prin ergonomie", a declarat Francois Mariotte, director comercial Dacia.
Cea de-a doua generație Duster are o lungime de 4.341 de mm, o lățime de 1.804 mm și o înălțime de 1.693 de mm. Ampatamentul anunțat de producător este de 2.674 de mm, iar garda la sol măsoară 210 mm. Unghiul de atac ajunge la 30 de grade, iar unghiul de degajare este de 33 de grade (34 de grade pentru varianta 4x2). Portbagajul versiunii 4x2 are o capacitate de 478 de litri, în timp ce varianta cu tracțiune integrală promite 467 de litri, respectiv 414 litri atunci când se alege roata de rezervă și nu kit-ul de reparare. Volumul maxim cu bancheta spate rabatată este de 1.623 de litri.
La interior, Dacia Duster vine cu o planșă de bord revizuită, cu materiale mai bune și cu un ecran central poziționat mai sus. Bordul integrează cinci aeratoare (trei poziționate central), iar în mijlocul instrumentarului de bord se află un display prin intermediul căruia șoferul primește informații esențiale cu privire la sistemele mașinii.
Scaunele noului Duster au fost revizuite, iar același lucru s-a întâmplat și cu spațiile de depozitare (28.6 litri). Intensitatea zgomotului resimțit la interior a scăzut și ea considerabil comparativ cu vechea generație.Noul Duster vine cu un sistem de climatizare automată, cu acces și pornire fără cheie și chiar și cu un sistem de averizare pentru unghiul mort.
În plus, modelul de la Mioveni integrează airbag-uri cortină și un sistem de activare automată a luminilor. Pe noua generație Duster apare și sistemul denumit Multi-veiw. Acesta folosește patru camere video (una frontală, una în zona posterioară și două pe părțile laterale) cu ajutorul cărora vei putea "ataca" cu încredere anumite situații din off-road și nu numai. Tot pe lista sistemelor trebuie să punem și Hill Descent Control și Hill Start Assist.Gama de motorizări disponibilă pe noul Dacia Duster o cunoaștem foarte bine. SUV-ul va putea fi comandat fie cu două motoare pe benzină, fie cu două unități diesel.
Fanii unităților pe benzină vor putea alege între motorizarea de 1.6 litri SCe 115 (4x2, 4x4 și 4x2 cu GPL) și cea de 1.2 litri TCe 125 (4x2, 4x4). Dacă vrei o motorizare diesel, Duster poate fi comandat cu un 1.5 dCi de 90 CP (4x2) și cu un 1.5 dCi de 110 CP (4x2, 4x4, 4x2 cu transmisie EDC). Pentru moment, prețurile versiunii cu GPL nu au fost comunicate.
MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Essential | Comfort | Prestige |
1.6 SCe | Benzină 115 CP |
Man5 Man6, 4x4 |
12.350 14.100 |
13.400 15.050 |
- - |
1.2 TCe | Benzină 125 CP |
Man6 Man6, 4x4 |
- - |
14.550 16.200 |
- - |
1.5 dCi | Diesel 90 CP |
Man6 | - | 14.900 | - |
1.5 dCi | Diesel 110 CP |
Man6 Man6, 4x4 EDC6 |
14.500 16.150 - |
15.500 17.100 16.800 |
- 18.750 18.450 |
Pe piața din România, noua generație Duster va fi disponibilă în trei versiuni de echipare: Essential, Comfort și Prestige. În varianta de bază, clienții vor primi lumini de zi cu LED, jante de oțel de 16 inch, bare longitudinale pentru plafon de culoare neagră, Hill Descent Control (4x4), 6 airbag-uri (față, laterale, cortină), limitator de viteză, sistem start-stop și geamuri față acționate electric.
Varianta Comfort este disponibilă cu proiectoare de ceață, oglinzi retrovizoare cu acționare electrică, geamuri electrice spate, volan reglabil pe înălțime și adâncime, sistem de aer condiționat manual, cruise control cu limitator de viteză și un pachet denumit "Confort interior".
Vârful de gamă Prestige vine standard cu jante din aliaj de 17 inch, un pachet exterior de caroserie, asistență video la parcarea cu spatele, sistem de aer condițional automat, sistem Media Nav Evolution, scaune față încălzite și un pachet de interior "Prestige".
Opțional, clienții vor putea bifa sistemul de avertizare pentru unghiul mort, sistemul Multi-view, sistemul de acces fără cheie și o tapițerie din piele și piele ecologică. Deși lista prețurilor pentru opționale încă nu a fost publicată, știm că varianta Prestige echipată cu toate opționalele o să coste mai mult de 20.000 de euro cu TVA, devenind primul model Dacia care depășește acestă barieră de preț.Dacia Duster se află la limita dintre segmentul B și C atât ca dimensiuni, cât și ca abordare de preț, motiv pentru care este dificil să întinzi mâna și să arăți spre un rival direct. În tabelul cu principalii concurenți am adăugat și modelele de segment B care oferă tracțiune integrală și un diesel cu puteri cuprinse între 100 CP și 125 CP.
NOUL DACIA DUSTER vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Dacia Duster 1.5 diesel, 4x2, Man6, Essential |
110 | 4.4 | 11.8 | 14.500 |
Skoda Karoq 1.6 diesel, 4x2, Man6, Ambition |
115 | 4.5 | 10.7 | 22.268 |
Nissan Qashqai 1.5 diesel, 4x2, Man6, Acenta |
110 | 3.8 | 11.9 | 22.120 |
Opel Grandland X 1.6 diesel, 4x2, Man6, Enjoy |
120 | 4.6 | 11.8 | 21.800 |
Renault Kadjar 1.5 diesel, 4x2, Man6, Zen |
110 | 3.8 | 11.9 | 20.750 |
Seat Ateca 1.6 diesel, 4x2, Man6, Reference |
115 | 4.5 | 11.5 | 19.957 |
Kia Sportage 1.7 diesel, 4x2, Man6, Plus |
115 | 4.7 | 11.5 | 18.883 |
Suzuki Vitara 1.6 diesel, 4x2, Man6, Spirit |
120 | 4.0 | 11.5 | 19.350 |
Mitsubishi ASX 1.6 diesel, 4x2, Man6, Invite+ |
114 | 4.6 | 11.2 | 21.789 |
Mazda CX-3 1.5 diesel, 4x2, Man6, Challenge |
105 | 4.0 | 10.1 | 19.490 |
Ford EcoSport 1.5 diesel, 4x2, Man6 |
125 | 4.5 | NC | NC |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
site-ul este jenant de slab:
1. vreau sa configurez Duster actual nu exista
2. Noul Duster când? poze am mai văzut
3. construcția configuratorului este aiurea in tramvai, merge greu, alegerea opțiunilor este complicata, unele opțiuni dispar in 2sec, daca ești iute de mana le accesezi dar constați apoi ca este altceva
Îmi pare rău, dar stricați imaginea mărcii! Cred ca va permiteți sa plătiți niște studenți sa va facă ceva OK?
Tabelul este făcut de amorul artei deoarece Duster nu se poate compara cu nimic și cu niciun model auto, fiind o viziune lowcost de mobilitate și atât... și aceea de concepție franțuzească....
Atâtea prejudecăți pe metru pătrat și inepții zeflemitoare numai acolo cred că se găsesc.
N-au habar de detalii tehnice de bază dar se bat pe burtă rânjind la dacii că sunt căruțe, sau preiau mostre de inteligență auzite la cine știe ce somități cu ghiul, apoi le expun cunoscători: ”plastice ieftine”, ”caroserie negalvanizată” sau ”sicrie cu roți”.
N-are aer automat, auzeam. Acum are. N-are airbag-uri cortină. Acum are. N-are cameră marce arriere. Acum are. N-are interior ”calitativ” (că tot le place mult agramatismul ăsta). Na că acum aproape are. Și costă tot pe acolo, prețurile au crescut cu sub 1000 de euro cam la fiecare versiune. Nu, că e scump, deși concurenți cer mii bune de euro în plus.
Dar normal, nimic nu e bine, ”expertul” tot căruță o va considera și tot cu vechiturile nemțești ”premium” mult iubite și rulate o va compara.
Fraieri europenii ăia de au cumpărat Duster urcându-l pe locul 9 la SUV-uri în primele 6 luni. Dacă întrebau un român d-ăsta bazat le zicea el să ia la banii ăia vreun X5 obosit sau altă jmecherie.
De sâmbătă dimineața25.11.2018 , site-ul avea si configurația noul Duster, a mers chiar repede si au dispărut o parte din chestiile care mă jenau. Va mulțumesc!
Ce mă jenează acum este ca 4x2 1,5 EDC Prestige cu toate opțiunile mai puțin piele mă costa 19250€, deci respir adânc fac drive test si vad daca cumpăr am o depășire de buget de 2000€