Mașinile electrice sunt deja de câțiva ani o prezență obișnuită pe străzile marilor orașe, cu toate că acestea încă sunt în minoritate prin comparație cu vehiculele cu motoare termice. Creșterea numărului de mașini electrice se datorează parțial îmbunătățirii tehnologiilor, care permit autonomii mai mari și o infrastructură mai dezvoltată, dar și a scăderii prețurilor de achiziție cu trecerea anilor. Bineînțeles, până anul trecut, vânzările de mașini electrice au fost ajutate și de subvenții din partea guvernelor.
Potrivit unui nou studiu realizat de JATO Dynamics, mașinile electrice s-au ieftinit în Europa, în ultimii 6 ani. Astfel, în 2024, o mașină electrică a ajuns să aibă, în medie, un preț mai mic cu 15% prin comparație cu anul 2018. Există, însă, și un revers al medaliei. În aceeași perioadă, mașinile cu motoare termice s-au scumpit cu 7%, în medie.
În alte țări, precum Statele Unite ale Americii, același studiu arată că mașinile electrice au ajuns să fie cu 25% mai ieftine în 2024 decât în 2018.
Aici nu au crescut și nici scăzut prețurile mașinilor termice în această perioadă. În Marea Britanie, mașinile electrice s-au ieftinit în medie cu 3% în perioada 2018 – 2024, în timp ce vehiculele cu motoare cu ardere internă s-au scumpit în medie cu 14% în aceeași perioadă. Și în China, electricele au prețuri mai mici cu 15%, iar cele cu motoare termice s-au ieftinit în medie cu 28%.Același studiu mai arată și diferențele de prețuri în funcție de regiune pentru un singur model electric. De exemplu, Polestar 4, care este vândut în Europa, Marea Britanie, China și Statele Unite, are prețuri complet diferite pe toate cele 4 piețe. Pe Bătrânul Continent, acest model costă 69.300 euro. În Marea Britanie, aceeași mașină costă echivalentul a 79.424 euro, în timp ce în Statele Unite, același Polestar 4 costă echivalentul a 59.452 euro. Iar dacă asta nu era de ajuns, același model costă echivalentul a 52.190 euro în China.
via Carscoops
Si mai stim ca Europa traieste doar datorita Germaniei care produce masini in China :))
Gherțoiul a împărțit mânuțe roși și s-a mai și deșertat in drum, cum a învățat în cei 7 ani de la Strehaia.
Poate cresterea de 7% e ce-a ramas dupa scaderea inflatiei. Si tot e neplauzibil 7% pe ultimii 6 ani.
O știi pe aia cu prostul fudul?
BYD produce hibride in draci, nu ne explici de ce?
O grămadă de modele electrice sunt în STOP de producție, se amână lansarea unor BEV-uri samd… nu ne explici de ce?
Oare pentru ca am zis “noi” sau pentru ca BEV-urile așa cum se știe au o aplicabilitate și acceptabilitate restrânsă, motivele le știi, dar faci pe prostovanul… dar tu ești doar nesimțit și comunist.