Preturile la masini au crescut in Europa
- Printeaza
- Comenteaza
-
Trimite pe:
Conform ultimelor statistici valabile, publicate la sfarsitul lunii iulie, preturile la masini au crescut pe pietele din Europa. Daca in primul trimestru cresterea a fost relativ mica fata de anul precedent, la sfarsitul lui iulie procentul cresterii a ajuns la 2,1%.
Rezultatele sunt valabile pentru principalele 19 tari ale Uniunii Europene, nefiind luate in calcul noile state devenite membre in ultimii ani. Dintre cele 19 piete, cresteri ale preturilor la automobile s-au inregistrat in 14, doar Polonia si Portugalia inregistrand scaderi de preturi, iar alte trei piete ramanand la acelasi nivel.
Cifrele arata ca preturile la modelele sedan au crescut cu 2,4% , iar la modelele SUV cu 3,5%. Cea mai mica rata de crestere a preturilor a fost inregistrata de masinile din clasa mini, circa 0,6%.
Comparativ cu anul precedent, piata ungara a cunoscut cea mai mare crestere a preturilor, aproximativ 4 procente. In acelasi timp, vanzarile pe piata auto ungara au scazut in 2007 cu 12,5%.
Principalele piete auto din Europa au inregistrat si ele un ritm de crestere.
Astfel, in Germania preturile au crescut semnificativ, cu 3,7%, in Franta cu 2,7% iar in Italia cu 2,2%. Marea Britanie si Spania au inregistrat o fluctuatie mai lenta, cresterea fiind de 1,9 respectiv 1,6%.Cea mai mare scadere de preturi a fost notata pe piata portugheza, cu 1,7%. Preturile au fost calculate si in functie de taxele fiecarei tari in parte. Astfel, Elvetia prezinta cele mai mici taxe, cu 15% mai putin decat media in zona euro, iar Danemarca are cele mai mari taxe cu incredibila cifra de 94% de procente peste media Europei.
Cele 19 tari care au fost analizate sunt: Austria, Belgia, Cehia, Danemarca, Elvetia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Ungaria, Irlanda, Italia, Olanda, Marea Britanie, Norvegia, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia.
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Industrie
-
Ford Motor Company a anunțat o investiție de 4.4 miliarde de euro pentru a-și transforma operațiunile europene. Principalul scop este cel de a reduce costurile și de a-și crește competitivitatea pe continent. (11.03)
-
Porsche Automobil Holding SE este cel mai mare acționar din cadrul Grupului Volkswagen. Compania se așteaptă la pierderi de 20 de miliarde de euro pentru anul fiscal 2024. (10.03)
-
Competiția de design YouClip, în care 3 școli de design concurează pentru dezvoltarea unui nou accesoriu Dacia, se apropie de final. În competiție au rămas 4 proiecte, câștigătorul urmând să fie anunțat pe parcursul lunii martie. (10.03)
-
Adio, Ford Focus: producția va ajunge la final în luna noiembrie
-
Noul Subaru Forester a ajuns în România: start de la 40.850 de euro
-
Echilibru
-
Acesta este noul Volvo ES90: 700 km autonomie și versiune cu 680 CP
-
Șeful de design de la Volkswagen confirmă întoarcerea butoanelor fizice: "Este o mașină, nu un telefon"
Comentarii (0)