Prețurile la carburanți au început din nou să crească încet, dar sigur, pe măsură ce cotațiile internaționale ale petrolului au depășit scăderile drastice din ultimii ani.
Ministerul Finanțelor a anunțat recent că intenționează să elimine supraacciza de 7 eurocenți (0.33 lei) pe litru, însă oficialii se tem că prețurile la pompă vor rămâne în mare parte neschimbate. În acest context, instituția va începe în perioada următoare o serie de analize împreună cu Consiliul Concurentei pentru a introduce măsuri prin care prețurile la carburanți să fie plafonate.
"Urmează ca experţii din Ministerul de Finanţe şi ai Consiliului Concurenţei să analizeze diferitele opţiuni. Este prea devreme să spun când se va finaliza procesul. Preocuparea este ca reducerile de taxe să fie transmise către consumatori, respectiv să se vadă într-o scădere a preţului la pompă, dar rămâne să vedem exact cum pot fi intențiile puse mai bine puse în practică", a declarat Bogdan Chiriţoiu, președintele Consiliului Concurenței.
Pentru moment nu este clar modul în care se va aplica o eventuală plafonare a prețurilor sau valorile de referință ale acestora.
Plafonarea prețurilor la carburanți ar urma să se realizeze în același mod ca plafonarea tarifelor pentru polițele de asigurare RCA.Conform legii, plafonarea preturilor poate fi aplicată pentru o perioadă de cel mult 6 luni, însă aceasta poate fi prelungită ulterior cu încă 3 luni.
Via Mediafax
Degeaba abereaza ei cu scumpirile internationale, ca intern e problema. Culmea ca in alte tari nu exista asemenea fluctuatii de pret.
si terminati cu comparatiile cu alte tari din ue, caci e irelevanta comparatia din absolut toate punctele de vedere: economic, social, salarial, moral, educational chiar si medical.
si toate astea ni se trag de la limbrici ( cine stie bancul, cunoaste )
Nu totul e asa in tara asta, incercati sa mai vedeti si partea pozitiva. Astia incearca sa mai elimine o taxa, dar pentru voi tot nu e bine. Lasa c-or sa vina ceilalti si toate taxele vi se vor parea normale. Ba veti vrea sa dati bani in plus, ca sigur vor fi folositi spre gloria mult-visata a tarii de catre politicieni imaculati, painea lui Dumnezeu !
masinile electrice ca idee sunt fantastice....insa in realitate sunt un dezstru...
In primul rand pt romanul de rand o masina electrica fie ea noua sau second e foarte scumpa......in al 2-lea rand mai mult de jumatate dintre noi locuim la blocuri la etaje cum incarci o masina electrica care trebe lasata cateva ore bune conectata la o priza....
in al 3-lea rand ar trebui sa te bazezi pe statiile de incarcate oferite de autoritati....care sunt si putine si probabil nici in zona in care locuiesti si bla bla....deci practic in ro e imposibil sa folosesti o masina electrica zi de zi ca masina personala....
@adig01 20 de zile nu inseamna nimic la petrol. Titeiul nu se vinde la litru, sau la galeata, el se tranzactioneaza in general pe bursa si la cantitati mari care pot tine o rafinarie ocupata luni intregi. Deci o variatie a pretului petrolului pe bursa, se poate simti in pretul de la pompa mult mai tarziu.
Ca sa lamurim o chestie: pretul combustibilului la pompa are 3 componente:
1. pretul petrolului pe bursa -este relativ egal in toate tarile europene
2. taxele si accizele - variaza de la stat la altul
3. costurile cu rafinarea+aditivarea+transportul+adaosul comercial - variaza de la comerciant la altul.
Informatiile relevante pentru punctul 1 si 2 se gasesc pe site-ul comisiei europene pentru energie.
Doar asa se pot face comparatii relevante, altfel e can-can
Statul nu poate sa fie eficient cu astfel de propuneri, trebuie doar sa fie capabil sa impoziteze corect profitul. Mercurialul este pentru analfabeți.
Mașinile electrice in Romania au eficienta egala cu "0" din cauza infrastructurii.